Morgen ga ik kijken naar een Dyna FXD uit ‘99 met 31000 op de teller, het kan zomaar m’n eerste Harley worden, ik word tenslotte ook al bijna vijftig.... Zijn er model specifieke dingen waarop ik moet letten? Is de km stand logisch? Ongeveer 1500km per jaar gelopen dus en dat lijkt wat weinig maar hij moet in nieuwstaat zijn. Maar een motor kan ook overgespoten worden/ zijn.
Dat is toch een EVO dan is ie vast wel in orde
Morgen ga ik kijken naar een Dyna FXD uit ‘99 met 31000 op de teller, het kan zomaar m’n eerste Harley worden, ik word tenslotte ook al bijna vijftig.... Zijn er model specifieke dingen waarop ik moet letten? Is de km stand logisch? Ongeveer 1500km per jaar gelopen dus en dat lijkt wat weinig maar hij moet in nieuwstaat zijn. Maar een motor kan ook overgespoten worden/ zijn.
Waar moet ik op letten?
De CB gaat ook niet weg, die heb ik afgelopen zaterdag laten afstellen en ook de dinges op het stuur laten Inregelen om van alles te kunnen bijstellen zoals AFR, O2, EBC en alles.Ehhh, van Blade naar naked Blade naar HarlieHet gaat toch wel goed met je Willem
De CB gaat ook niet weg, die heb ik afgelopen zaterdag laten afstellen en ook de dinges op het stuur laten Inregelen om van alles te kunnen bijstellen zoals AFR, O2, EBC en alles.
Had ik nog in het CB topic willen plaatsen maar dat leest geenGoed bezig
Heb het er toch maar in gezet aangezien er net een gerelateerde vraag over gesteld is.Hahaha, klopt, ik kom daar ook nooit. Althans voorlopig nog niet.
Zolang ik nog geen pijntjes krijg op de blade rijden we lekker door, als de pijntjes komen maakt een cb een grote kans als opvolger
Laat je niet gek maken, zijn gewoon goeie dingen die evo`s .Wat een leuk topic.
Big guy, je weet toch? Er is één iemand die me gek krijgt en die vind ik niet op dit forum maar daar slaap ik elke nacht naast. Gelukkig schonk ze me een dochter zodat ik die weer op mijn beurt kan gek maken.Laat je niet gek maken, zijn gewoon goeie dingen die evo`s .
Oké thanks voor de waarschuwing.HD ...... wil mijn hond niet eens hebben....
Hou het maar bij kijken Willem!
Mocht je gaan proefrijden, kaken op elkaar houden en 100 meter eerder gaan remmen!
Dat zijn dus de mindere ervaringen, was dat een FXD of gewoon een Harley? Net zoals alle Honda’s de spanningsregelaars opvreten?Harley kopen is er naast gaan lopen,prima motoren als je ze laat staan en er niet mee rijd.
Ooit eens de wens gehad om op een Harley te rijden,nou hadden we een mooie in de showroom staan ,dus de baas
aangesproken of ik die niet een weekendje mocht lenen,dat was geen probleem,dus ik vol verwachting op dat apparaat gestapt en inderdaad
het reed heel leuk totdat ik halverwege de rit naar huis op de rijksweg stil kwam te staan,het ding deed niks meer,alles was uitgevallen,
na wat speurwerk bleek er een accupool compleet afgebroken te zijn,dat werd dus zo,n 4km lopen met de Harley in de verzengende hitte,
ff een andere accu halen was ook geen optie wat het was inmiddels na sluitingstijd,Dinsdag het ding maar weer terug gebracht naar de zaak
en de harley maar weer gauw in de showroom geparkeerd.Een aantal maanden later meegedaan met een tourrit daar reed 1 Harley tussen en alsof de duivel er mee speelt die sloeg ook onderweg af precies het zelfde euvel ook een afgebroken accupool,een uur moeten wachten voordat de
accukabel weer met een paar kunstgrepen was vastgemaakt,onderweg zijn we 2 maal gestopt voor een pauze,iedere keer moest de
Harley aangeduwd worden omdat de startmotor niet meer werkte,maar laat deze verhalen je niet ontmoedigen om er ook 1 aan te schaffen
Het beste wat je met een Harley kan doen is de het dichtstbijzijnde terras opzoeken en hem daar parkeren,dat doen de meeste Harley rijders,
vandaar de lage km standen.
Bekijk bijlage 1434880
De eerste was een sportster 1200 ,de andere een oudje uit de jaren 80 ,ik weet het type niet, het was geen sportster maar 1 met een grotere motor.Oké thanks voor de waarschuwing.
Dat zijn dus de mindere ervaringen, was dat een FXD of gewoon een Harley? Net zoals alle Honda’s de spanningsregelaars opvreten?
Oh, oké. Het is dus aan te raden om eerst alle bouten met loctite in te smeren en op juiste moment aan te trekken?De eerste was een sportster 1200 ,de andere een oudje uit de jaren 80 ,ik weet het type niet, het was geen sportster maar 1 met een grotere motor.
Iedere keer dat ik op een Harley reed had ik wel wat,ook ooit eens een sportster opgehaald die we bij een tentoonstelling hadden staan,onderweg moeten stoppen omdat het schakel mechaniek was losgetrild en een bout weg was ,ik ben toen in zijn 3 terug gereden omdat schakelen niet meer mogelijk was ,wat ook leuk was met optrekken vanuit stilstandHet zijn allemaal maar kleine dingetjes maar wel verdomde irritant.
Big guy, je weet toch? Er is één iemand die me gek krijgt en die vind ik niet op dit forum maar daar slaap ik elke nacht naast. Gelukkig schonk ze me een dochter zodat ik die weer op mijn beurt kan gek maken.
Mijn broer rijd er één, een FXD uit 1987 (dacht ik) en die heeft er al een hoop aan gesleuteld in de 150.000km dat dat ding gelopen heeft. Dat blok loopt nog als een tiet maar daar is dan ook wel voor de laatste keer een set overmaat zuiger in gekomen.
Maar dat is slechts één ervaring maar wel een heel positieve.
En da kannie toch?