My first Streetfighter, Kuzuri Gsxr 7/11

Wat die koppeling/rempomp betreft kun je op mp bij Ducati onderdelen eens kijken.
En wat betreft die remzuigers: mijn ervaring is als er roest op zit: vervangen!.
Je krijgt die roest misschien wel weggepoetst maar die komt zo terug en dan beschadig je die afdichtring.
Bij roukama in wormerveer heb ik toen zuigers gehaald en viel reuze mee qua prijs.
 
Vandaag nog wat aan de andere gesleuteld, deze kan op een koppelingspanner/pinkerrelais na ook verkocht worden.

Moest er iemand dus gelijk een nieuw projectje willen met de komende wintermaanden, pb welkom.
Hij is in orde maar iemand die hem gelijk terug wilt opfrissen heeft een goede basis.

Voor mijn project zelf is het nu een kwestie van stukken te kopen en beetje per beetje terug te monteren en aan te passen waar nodig.

Eerst volgende:
K&N luchtfilters
Rem/koppelingspomp
Cr1 bougiekoppen/kabels
 
Ik ben op een 'probleempje' gestuit bij de bekabeling van de koplamp en ik snap jet eigenlijk niet dus vandaar dat ik hier even kom polsen.

Wanneer ik mijn koplamp aansluit werkt mijn gewone verlichting niet.
Mijn grootlicht werkt, maar enkel als ik de Pass knop induw & niet de gewone grootlichtschakelaar omzet.
Pinkers werken alsook mijn standlicht.
Ik heb het volgende even nagemeten.

Standlicht krijgt gewoon 12v, mijn grootlicht krijgt zo 2,5 en als ik de pass knop induw 12v.
De kabel voor mijn gewoon licht krijgt echter maar 0,03-0,16 hoewel de kabels in de stuurbediening wel 12 volt krijgen dus het ligt niet meteen aan de schakelaar.
Als ik de kabel dan volg voor de verlichting naar waar hij op de kabelboom gaat natuurlijk weer hetzelfde, amper iets op de gewone verlichting wel weer 12v op al de rest?

Zekeringen/batterij zijn in orde. Niets merkwaardigs gezien aan de bekabeling zelf bij het intapen hiervan.

Iemand een ideetje? :)
 
Probleem ondertussen opgelost. Koplampje en de ingebouwde pinkertjes werken naar behoren.

Nu ja, verbouwen en sleutelen zou hetzelfde niet zijn als je niet op probleempjes stuit ;)
De moto draait relatief goed stationair. Hij reageert goed op het gashendel maar na een tijdje liep hij gewoon over. Voor dat ik de hele boel terug demonteer om de carbs weer open te smijten, heeft er hier iemand hetzelfde meegemaakt of tips?

Wil deze graag in orde dat hij een nieuw baasje kan vinden en mij op me projectje kan focussen.
 
Laatst bewerkt:
Het overlopen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een vlotter die blijft hangen. Soms helpt het door met de achterkant van een schroevendraaier op de vlotterbak te tikken, zo niet dan toch even de boel weer loshalen.
 
Laatst bewerkt:
Probleempje is weer opgelost. Vlotter wou ze werk niet doen.

Morgen mss een toertje doen om alles te checken en dan kan ie weg! En kan ik weer verder doen waar ik was gebleven.
168vnlv.jpg



6s6ngj.jpg
 
Wat een weekend vol moto gesleutel zou worden is dus niet zo uitgedraaid. Heb alleen een remschijf zuiver gemaakt, mijn voetsteuntjes en stuur eens gemonteerd om te zien hoe het er bij zou staan.

Het plaatsgebrek in de garage stak me tegen alsook dat mijn gereedschap nergens fatsoenlijk kon staan dus ben ik beginnen opruimen en het is toch al wat verbeterd.
mijdq9.jpg


2ezo179.jpg


2ex10du.jpg
 
Volgende stap zal het anodiseren zijn van wat onderdelen, moet alleen nog iemand/bedrijfje vinden. Vind niets in de buurt :/. Wil bijvb mijn vork niet laten poederlakken omdat ik mij heb laten wijsmaken dat het redelijk dik is en dus beter af ben met ze te anodiseren?
 
Ook geprobeerd rn nadruk ligt echt wel op het probeer gedeelte een foam inlay te snijden op maat van me 'los' gereedschap. Wilt absoluut niet lukken. Misschien ergens eens zo'n gloeidraad pistool of hoe het ook heet zoeken want met de dremel schiet het niet op. Tips altijd welkom! Komen van datona, probleem is dat iker niet door kan/mag snijden omdat het onderste deel van het foam de laag is waar het op rust. Alom bekend als de blauw/rode/oranje 2de kleur in je inlay.
 
Vandaag weer wat bezig geweest, blijf er van verschieten hoe je denkt iets op 20 minuutjes te doen en uiteindelijk stop je omdat het toch al wat laat wordt.

Tapeind na veel geklungel uit mijn blok gekregen, hele opluchting alleszins. Wel naar m10 moeten gaan.
Spatbord achteraan gemonteerd
Rem/schakelsetje nog wat juist gezet, moeten er uiteindelijk wel weer af voor nog wat aanpassing
Rem/koppelingspomp van een cbr1000rr gevonden en deze even op het stuur gezet

& waar ik het meeste tijd mee verloren heb. De foam inlay van mijn gereedschapwagen wat proberen uit te snijden. Wat een onhandige bezigheid is dat toch.. Gezien de 2 lagen niet van elkaar af te krijgen waren ( ook door gebrek aan wat materiaal ) zo maar uitgesneden en met de dremel weg zitten frezen tot op de blauwe laag.

15ria36.jpg


30b0o5j.jpg


2samtf4.jpg


1zzgfx1.jpg


Voor de volgende inlay toch iets anders zoeken, evt 2 aparte lagen om het toch stukken makkelijker te maken
 
Op zoek naar een adresje voor andere bediening aan het stuur, voor de pinkers/lichten/dodemansknop/starten. Als iemand er dus een site voor weet hoor ik dat graag ;)
 
Op zoek naar een adresje voor andere bediening aan het stuur, voor de pinkers/lichten/dodemansknop/starten. Als iemand er dus een site voor weet hoor ik dat graag ;)

Het ligt natuurlijk enorm aan het budget, JerryT heeft voor zijn eigen project echt schitterende schakelaars/pompen besteld, is Zweeds of Deens spul, kijk maar eens in zijn topic.....kost een beetje.... O-)
 
Nouja,een beetje......... :? _O-
650 euries voor 2 complete handels/pomp met schakelaarzooi er op,zat ook nog korting bij. :+
ISR uit zweden.
Voor de rest lekker bezig hier,ziet er goed uit. :}
 
Bedankt voor de reactie. Ik doe me best alleszins, dit is wel mijn eerste ervaring met het sleutelen en dergelijke maar niet geschoten is altijd mis! Uiteraard valt mijn mond open bij het zien van sommige projecten hier en het kunnen van bepaalde mensen, JerryT/Scheffers bijvb!

Dat is inderdaad welwat boven budget. Pompen heb ik al van een cbr1000rr kunnen vinden die meteen na aankoop moto eraf gehaald zijn.

Schakelaars moeten vooral clean zijn, maar misschien kom ik er toevallig wel eens op uit. Ook als hij klaar is is dat weet snel gemonteerd dus is er geen haast bij.
 
Momenteel op zoek naar chain adjusters voor op de moto. Wil iets in de aard van de lightech chain adjusters, gezien ik nergens iets vind voor dit bouwjaar mag een vrijwilliger zich altijd aanmelden om een cnc tekening te maken (A) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan