MZ met span

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
zie hier mijn nieuwe brik,foto zit erbij als alles werkt de combi heeft de neiging te gaan schommelen en slingeren bij hogere snelheid, ik vermoed door de slappe vering, kan het ook aan de uitlijning liggen? ik denk zelf van niet maar misschien dat anderen hier ervaring mee hebben, weet iemand ook een adres voor MZ onderdelen?
( de foto kan er dus niet bij, teveel KB...)
 
euh, het ding is dus 175 cc, met span, van de drei naar de 4 schakel ik rond 70km/h, dus ik denk dat de solo tandwiel er op zit, ik zoek dus een tandwiel voor zijspan, ong. 2 tandjes minder? geen idee wat er nu op zit..
ik heb me laten vertellen dat een 250cc blok er niet onder past.. anders deed ik dat.
toch loopt het ding veel soepeler dan ik dacht, beter dan een cagiva 350 2tact.. valt me 100 procent mee..
 
Omdat je 2 keer de zelfde Beidrage geopend hebt, doe ik het mmar
hier.
Zoals gezegd heefd mijn Buurman erg veel Onderdeelen en wat hij niet heefd da kan hij aankomen.
Wel moet ik dan weten hoeveel Tanden er nu opzitten,en of je aleen je Voor,
of ook je Achtertandwiel wild vervangen. Dat heb ik namelijk gedaan met mijn
Honda CB 650.
full
 
Ik denk allen voor.. gezien de vorige eigenaar het niet nodig vond om de koppleing te gebruiken, schakelt de bak niet zo best meer.. ik zet het bijgeleverde 5 bak eronder en hoop datb dit blok een beetje goed is, ik zal dan eens kijken hoeveel tanden er opzitten, en achter ook, is misschien wel handig, of je nu het voor- of achter tandwiel verruild maakt nix uit...
 
Ik denk allen voor.. gezien de vorige eigenaar het niet nodig vond om de koppleing te gebruiken, schakelt de bak niet zo best meer.. ik zet het bijgeleverde 5 bak eronder en hoop datb dit blok een beetje goed is, ik zal dan eens kijken hoeveel tanden er opzitten, en achter ook, is misschien wel handig, of je nu het voor- of achter tandwiel verruild maakt nix uit...

Als het goed is zit er voor een 14 Tands Wiel op, tel het even en laat het mij weten. Wat is het BJ. van de Motor??
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je hem beter!
full

Leuk Man, een Vriend van mij heefd er ook zo
een gekocht maar dan een 250/2.
Ik moet even de Fotos zoekken.
 
mooi man, ik heb er wat op gereden, maar vind het te licht en fragiel, ik durf eigenlijk niet harder dan 60 te rijden, het ding is erg onstabiel. nu heb ik een bod van 675E gekregen, als iemand beter wil moet hij effe melen naar m'n meeladres....
 
mooi man, ik heb er wat op gereden, maar vind het te licht en fragiel, ik durf eigenlijk niet harder dan 60 te rijden, het ding is erg onstabiel. nu heb ik een bod van 675E gekregen, als iemand beter wil moet hij effe melen naar m'n meeladres....

Gelijk verkopen en een echte 250/2 kopen *D
 
zijn die stabieler dan? het ding wil alle kanten op als je harder dan 60 wil, toesporing klopt en alles zit goed vast..
 
Mijn oom in Joure heeft vast wel wat onderdelen liggen.
Hij gaat nl. heel vaak naar Oost-Duitsland toe om MZ's op te kopen en knapt die dan weer op.
Hij heeft ook nog een paar Dneppers.
Hij staat ook heel vaak op oldtimer beurzen.
 
zijn die stabieler dan? het ding wil alle kanten op als je harder dan 60 wil, toesporing klopt en alles zit goed vast..

Ik heb een Vriend op bezoek die de Fotos van jou Motor heeft gezien, en die denkt dat er wel een 250/2 Blok in jou Motor past, hij komt uit Oostduitsland dus hij weet er wat van. Hij wil aleen weten of het een 175 of een 175/ is??
Laat het even weten want hij gaat Donderdag weer weg.
 
het is een 175 es2, als je meer wilt weten kun je beter mailen naar mijn adres want ik kijk hier niet alle dagen op..
verder wil ik wel een meeladres of tel nr hebben van die oom in joure ivm dnepr onderdelen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan