jcbooghs
MF'er
Beste,
De Yamaha WR250Z (1994) start goed, trekt geweldig en loopt gewoon goed.
Echter, na een uurtje rijden stopte de motor er mee. Alsof ik zonder benzine val. Bougie nat en zwart. Nieuw bougietje gemonteerd en opnieuw starten en rijden alsof er niets aan de hand is. Maar ook dit verhaal duurt ongeveer een uur. Opnieuw zelfde euvel. Bougie is een BR8EG wat men ook voorschrijft. Eindtip van de demper is een weinig vettig zwart.
Bon, ik heb de carb gedemonteerd en sproeierbezetting vergeleken met de voorgeschreven sproeiers. Stationair 44, hoofdsproeier 360. Mengselschroef 1 en half toer uit.
Vlotterhoogte en het daadwerkelijk afsluiten van de benzine gecontroleerd.
Alles gereinigd.
Het enige wat ik opmerkte was dat de hoofdsproeier los zat. Ik kon die er zonder kracht te zetten met 2 vingers uitdraaien.
Kan dit het euvel veroorzaken?
Verder heb ik de transmissieolie afgelaten om te zien of er daarvan olie in de cilinder komt. Er kwam 750cc uit wat er ook hoort in te zitten. Dit om een kapotte keerring uit te sluiten.
Koelvloeistof niveau blijft ook waar het hoort.
Demperwol was behoorlijk vettig en wordt vervangen.
Zijn er nog dingen die ik kan verdenken ?
De Yamaha WR250Z (1994) start goed, trekt geweldig en loopt gewoon goed.
Echter, na een uurtje rijden stopte de motor er mee. Alsof ik zonder benzine val. Bougie nat en zwart. Nieuw bougietje gemonteerd en opnieuw starten en rijden alsof er niets aan de hand is. Maar ook dit verhaal duurt ongeveer een uur. Opnieuw zelfde euvel. Bougie is een BR8EG wat men ook voorschrijft. Eindtip van de demper is een weinig vettig zwart.
Bon, ik heb de carb gedemonteerd en sproeierbezetting vergeleken met de voorgeschreven sproeiers. Stationair 44, hoofdsproeier 360. Mengselschroef 1 en half toer uit.
Vlotterhoogte en het daadwerkelijk afsluiten van de benzine gecontroleerd.
Alles gereinigd.
Het enige wat ik opmerkte was dat de hoofdsproeier los zat. Ik kon die er zonder kracht te zetten met 2 vingers uitdraaien.
Kan dit het euvel veroorzaken?
Verder heb ik de transmissieolie afgelaten om te zien of er daarvan olie in de cilinder komt. Er kwam 750cc uit wat er ook hoort in te zitten. Dit om een kapotte keerring uit te sluiten.
Koelvloeistof niveau blijft ook waar het hoort.
Demperwol was behoorlijk vettig en wordt vervangen.
Zijn er nog dingen die ik kan verdenken ?