Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

Na lang problemen te hebben met de Rage, ben ik er eindelijk achter waarom hij moeite heeft met de gps ontvangst.

In de cradle, kan geen fix vinden.
Uit de cradle, Heeft hij een voldoende ontvangst om te navigeren. Echter verspringt hij de hele tijd van ongeveer 9 sats weer naar 3 a 4 en weer terug.

Heb contact gemaakt met chinavasion en tot zo ver nog weinig goeds. Ze sturen me eerst met fabrieksinstellingen het open veld in. Wat uiteraard niets opleverde.
 
Na lang problemen te hebben met de Rage, ben ik er eindelijk achter waarom hij moeite heeft met de gps ontvangst.

In de cradle, kan geen fix vinden.
Uit de cradle, Heeft hij een voldoende ontvangst om te navigeren. Echter verspringt hij de hele tijd van ongeveer 9 sats weer naar 3 a 4 en weer terug.

Heb contact gemaakt met chinavasion en tot zo ver nog weinig goeds. Ze sturen me eerst met fabrieksinstellingen het open veld in. Wat uiteraard niets opleverde.

Heb je wel de originele cradle en niet iets met metaal erin?
 
Originele cradle, maar ijzer rammount er aan vast... Dat is dus het probleem lees ik!

Composiet rammount staat in bestelling
 
Misschien handig om de OP aan te passen met de waarschuwing/tip dat metaal en de Rage/Peaklife geen vriendjes zijn :D
 
Ik heb mijn Rage op een metalen beugel gezet.

Zelfs binnen geen probleem met gps ontvangst.

Ik heb er nog niet mee gereden, dat komt volgende week nog

full

full

full


Zit op deze motor:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoor dat sommige mensen batterij problemen hebben en dan nieuwe kopen. Wellicht een idee om een link naar zo'n batterij te plaatsen?
 
Heef 1 van jullie enig idee hoe je in de software van de Rage zelf kan komen? Ik zou er graag de wallpaper en opstartfoto bewerken maar als ik de Rage via USB aan m pc hang zie k een lege map.

Vervolgens heb ik dit gedaan:

http://www.st-owners.com/forums/showthread.php?137403-Changing-the-Rage-Boot-Image

Maar wat ik ook probeer het lukt me niet grrrrrr

Iemand nog een tip??
Heb het even uitgeprobeerd, het werkt wel in die zin dat het blauwe scherm komt, maar blijkbaar is er nog iets mis met het logo bestandje....
 
Let goed op het laatste stukje tekst:
Moet een 24bit BMP bestand zijn in de juiste resolutie.
Ja dat had ik wel begrepen, maar geen succes. Ik heb het ook nog met een TomTom :X bmp-tje van het juiste type en afmetingen geprobeerd wat ik op internet vond, nog steeds niet gelukt...
 
Ja dat had ik wel begrepen, maar geen succes. Ik heb het ook nog met een TomTom :X bmp-tje van het juiste type en afmetingen geprobeerd wat ik op internet vond, nog steeds niet gelukt...



Ik heb zelf een BMP gemaakt in Photoshop met juiste afmeting en 24bit
Maar er staat dat je ook een .img moet maken.... is dat het zelfde als JPG?
Ik ken img niet en ik vind er ook niets over...

Tenslotte vraag ik me af of ik beide afbeeldingen in de 'lege' Rage folder moet zetten of in de root van de SD card?
 
De .img file is gewoon een copy van het bmptje, dat filetje (met die naam) zorgt ervoor dat de Rage in de boot update modus komt. Je moet het in de root van de SD card zetten.
 
@Martell
Nice, ik heb gelijk een idee gekregen hoe ik mijn unit op de motor ga zetten. Netjes gedaan!
Was ff snel.
Ontwerpje gejat van inet natuurlijk :)

Ik wilde een weekje weg met de Pan European, ik vertrek morgen.

Maar de motor is dus gewoon gisteren onder mijn kont vandaan gekocht, met navigatie :')

Nah ja, wel een inruiler die goed is, dus daar maar de oude navi opgezet (die kleinere, voorloper van Rage).

Ik ben wel door mijn voorraadje rage heen, en zie bij Chinavasion twee varianten staan. Scheelt ene paar euro. Op kleurtje na, zie ik zelf weinig verschil ?
 
De voor mij tot nu toe onbekende heeft iets andere specs. tenminste, alleen de cpu

General
Waterproof Rating: IPX7
OS Version: Win CE 6.0
CPU: Media Tek MT3351
Frequency: 486 MHz
RAM: 128MB
Internal Memory: 4GB
External memory: Micro SD up to 16GB
Battery: rechargeable Li-Polymer battery
Battery Size: 950mAh
Usage Time:Working Time about 2 to 3 Hours
Language: English, French, German, Italian, Portuguese, Russian, Spain, Finland, Poland, Hungary
Bluetooth: Via Hands-free with echo-cancellation

Tegenover de al bekende Rage

General
OS Version: Win CE 6.0
CPU: MSTAR 2531 800MHz
RAM: 128MB
Bluetooth
Waterproof Rating: IPX7
Speaker
Power Source: Rechargeable Li-Polymer Battery or Car Cigarette Charger or Car/Motorcycle Battery Power
Battery Size: 1500mAh
Usage Time: 2 to 3 Hours
Languages: English, Portuguese, Spanish, French


De nieuwe lijkt ook een iets mooier uiterlijk te hebben.. Andere kleur en andere cradle
 
De voor mij tot nu toe onbekende heeft iets andere specs. tenminste, alleen de cpuTegenover de al bekende RageDe nieuwe lijkt ook een iets mooier uiterlijk te hebben.. Andere kleur en andere cradle
Oh, dat scheelt best wel!

Heb je de capaciteit van de accu gezien?
 
Aha, ik zie het nu!

Ik weet niet of de mediatek chip beter of juist slechter is, maar de oude bekende heeft een flink grotere batterij! 950mah tegen de 1500mah...
Psies.
Ik had zelf kennelijk scheel gekeken :)

Ik bestel nog een aantal van de oude bekende, geeft me toch een zekerder gevoel. Zijn met name voor verkoop, en ik wil wel een beetje weten wat ik mensen verkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan