Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Bij mij ging de camera kapot zonder op de motor bevestigd te zijn. Het zal allicht de kans op defecten vergroten, maar soms is het ook gewoon dikke pech en gaan dingen gewoon stuk. Er staat nu een nieuwe in bestelling via AliExpress, ben benieuwd.

Een iPhone bij Ali?
 
Ik ga het ook maar proberen nu met sp connect en trillingsdemper, als app gebruik ik scenic. Hoop dat de camera het volhoudt en anders helaas maar een 14 pro max kopen🤔
 
Mwah, meestal bekijk ik vluchtig een papieren kaart en verder zie ik wel waar ik terecht kom. Op mijn (antieke) GPS zit de functie "naar huis". Dat alles kostte mij ongeveer 140€ en ik doe er de leukste ritten mee.
Voor hoeveel gaat een iPhone tegenwoordig over de balk?
 
Mwah, meestal bekijk ik vluchtig een papieren kaart en verder zie ik wel waar ik terecht kom. Op mijn (antieke) GPS zit de functie "naar huis". Dat alles kostte mij ongeveer 140€ en ik doe er de leukste ritten mee.
Voor hoeveel gaat een iPhone tegenwoordig over de balk?
Wat is je punt? Op mijn niet zo heel antieke tweedehands TomTom Rider 40 van 100 euro zit ook een ‘naar huis’ functie. Net als op mijn iPhone 12 van 0 euro (van de baas gekregen 😉). En voor 150 euro koop je een gebruikte iPhone 8 waar je ook nog mee kunt bellen.
 
Wat is je punt? Op mijn niet zo heel antieke tweedehands TomTom Rider 40 van 100 euro zit ook een ‘naar huis’ functie. Net als op mijn iPhone 12 van 0 euro (van de baas gekregen 😉). En voor 150 euro koop je een gebruikte iPhone 8 waar je ook nog mee kunt bellen.
Mijn punt is: waarom zo'n veel te dure iPhone kopen (oké in jou geval krijgen) terwijl een splinternieuwe BlackView van 140€ hetzelfde kan doen? Gooi er nog een goedkope GPS tegenaan en je kan je route bepalen én bellen.
Ik snap gewoon heel het concept iPhone niet omdat je dan 10x teveel betaald voor een naampje.
 
Mijn punt is: waarom zo'n veel te dure iPhone kopen (oké in jou geval krijgen) terwijl een splinternieuwe BlackView van 140€ hetzelfde kan doen? Gooi er nog een goedkope GPS tegenaan en je kan je route bepalen én bellen.
Ik snap gewoon heel het concept iPhone niet omdat je dan 10x teveel betaald voor een naampje.

Ik zou ook privé voor een iPhone gaan, heb ik ook gehad. Ik kan daar allerlei redenen voor geven, maar dan krijgen we een ouderwetse iPhone versus android discussie. Die tijd hebben we volgens mij gehad, ik geloof niet dat het 1 per sé beter is dan het andere. Persoonlijke keuze dus en afhankelijk wat je nog van het toestel verwacht naast navigeren. En dit topic gaat vooral over navigeren met de iPhone.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook met een iphone, gratis, iphone 11, wordt weer vervangen aankomende tijd, soms komen ze terug met barst in de achterkant of mic naar de klote, dat maakt voor het navigeren niks uit en het is gratis. dan doen we dat ook met de gratis here wego app , met deze app is makkelijk de offline kaarten te downloaden en dan hoeft er ook geen sim in. ( lees abbo kosten) met een draadloze oplader houder van ali voor 2 tientjes reis ik overal heen. Als je even de echte bakker of een tankstation moet opzoeken doen we een connectie met hotspot op de eigen telefoon. ook een iphone. Iphones zijn veel te duur maar zolang we het betalen gaat de prijs omhoog.
 
De camera op mijn iPhone 12 is ook een keer gesneuveld, gelukkig kon hij worden gerepareerd onder de garantie. Op het internet lees ik dat mijn motor (bmw s1000r) vanwege z’n hoge frequentie trillingen bekent staat als telefoon moordenaar. Maar ik heb nu een quadlock met trillingsdemper en ik heb zo’n 5000km gereden zonder probleem. Op het circuit gebruik ik samen met m’n Racebox een iPhone 8 (ook met een quadlock met trillingsdemper) voor m’n rondetijden (dit op een gsxr 750) dus ik ben daar erg over te spreken.
 
Ik heb een Iphone 13 pro en ben zoals zovelen bang de camera te slopen. Mijn schoonbroertje gebruikt een quadlock met trillingsdemper, maar ik ben niet overtuigd.

Ik heb de mogelijkheid op mijn tanktas een gps houder te plaatsen. Stel, ik monteer daar nog eens de trillingsdemper van Quadlock op, zou dat goed werken? Ik kan me al niet voorstellen dat veel trillingen door de tanktas komen met daarop nog eens een extra demper.

Onderstaande afbeelding is de betreffende houder; dan wel zonder dat hoesje waar je je telefoon normaliter in kan doen. op het zwarte stalen plaatje zou ik dan de quadlock demper nog willen monteren.

1665398118798.png
 
Ik heb een Iphone 13 pro en ben zoals zovelen bang de camera te slopen. Mijn schoonbroertje gebruikt een quadlock met trillingsdemper, maar ik ben niet overtuigd.

Ik heb de mogelijkheid op mijn tanktas een gps houder te plaatsen. Stel, ik monteer daar nog eens de trillingsdemper van Quadlock op, zou dat goed werken? Ik kan me al niet voorstellen dat veel trillingen door de tanktas komen met daarop nog eens een extra demper.

Onderstaande afbeelding is de betreffende houder; dan wel zonder dat hoesje waar je je telefoon normaliter in kan doen. op het zwarte stalen plaatje zou ik dan de quadlock demper nog willen monteren.

Bekijk bijlage 1811977
Dat denk ik niet. Zo'n trillingsdemper werkt omdat hij direct op de stuurbuis zit en daardoor het dempingsmechanisme zijn werk kan doen. Als je hem op je tas monteerd heb je sowieso geen last van directe trillingen vanaf je stuurbuis/andere framedelen. Daarbij kan zo'n demper zijn werk ook niet doen als hij niet op het daarvoor beoogde framedeel wordt bevestigd. Dus kortom demper+stuurtas is weggegooid geld van de demper.
 
Ik heb de 13pro in zo,n hoesje op de Tanitas zitten en het werkt bij mij goed. Zelfs bedienen met handschoenen aan door het hoesje heen.

 
Even de boel weer opschudden...

Zowel mijn vrouw (GL1500 zijspan + iPhone 14 Plus) als ik (Deauville 700, iPhone 12) hebben een SP Connect houder met 'draadloos' laden op de motor. Mijn vrouw heeft ook de officiële 12 V Hard Wire kabel. Draadloos laden heeft gewerkt, maar doet het nu op beide motoren niet meer. Lampje van de lader brandt (rood, dus stroom), maar het laden van het toestel (lampje moet dan van rood naar paars gaan) werkt bij beiden niet meer. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en - nog belangrijker - een oplossing?
 
Even de boel weer opschudden...

Zowel mijn vrouw (GL1500 zijspan + iPhone 14 Plus) als ik (Deauville 700, iPhone 12) hebben een SP Connect houder met 'draadloos' laden op de motor. Mijn vrouw heeft ook de officiële 12 V Hard Wire kabel. Draadloos laden heeft gewerkt, maar doet het nu op beide motoren niet meer. Lampje van de lader brandt (rood, dus stroom), maar het laden van het toestel (lampje moet dan van rood naar paars gaan) werkt bij beiden niet meer. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en - nog belangrijker - een oplossing?
Ik heb een Qi lader van de Action, die kan mijn iPhone 11 niet laden met het originele Apple ladertje, maar wel als ik er een dikkere lader voor zet.
En in de auto heb ik zo’n mini 12v naar USB in de sigaretten aansteker zitten. Die kan mijn iPhone 11 niet opladen, maar alleen op spanning houden als ik mijn telefoon gebruik als navigatie.
Blijkbaar vreet zo’n telefoontje nog best wat stroom.
 
SP Connect geeft aan dat er QC 3.0 standaard nodig is. Op de Goldwing hebben we die volgens mij, maar ook dan niks. Inmiddels heeft SP Connect ook Magsafe compatable laders. Maar dat betekent weer een uitgave van 70 euro voor een lader (mooi rond en niet lelijk vierkant zoals die van mij) en 40 euro voor een compatible case. Vind ik toch weer gortig. Mooi spul van SP Connect, maar het maakt het er allemaal niet gemakkelijker (goedkoper) op.
 
Laatst bewerkt:
Ff topic reanimeren
Ik heb de TomTom Go app gekocht voor m’n iPhone. De gesproken commando’s zijn echter op max. volume ingesteld in TT zo zacht dat ik ze niet hoor onderweg. Gekke is dat Google Maps wel prima verstaanbaar is, evenals muziek luisteren via Spotify. Herkent iemand dit?
 
Ik vergeet erbij te zeggen dat het alleen via m’n bluetooth headset gebeurt. Gesproken commando’s zijn, alleen in TT amper, verstaanbaar. Andere apps is het volume veel harder en wel verstaanbaar.
 
Ff topic reanimeren
Ik heb de TomTom Go app gekocht voor m’n iPhone. De gesproken commando’s zijn echter op max. volume ingesteld in TT zo zacht dat ik ze niet hoor onderweg. Gekke is dat Google Maps wel prima verstaanbaar is, evenals muziek luisteren via Spotify. Herkent iemand dit?
Bij mij is alles te zacht. Muziek, navigatie, Flitsmeister, alles.
Thuis op de bank is dat allemaal ruimschoots genoeg, maar op de motor heb ik gele 3M oordopjes in tegen het windgeruis. Boven de 100 km/h wint het windgeruis van mijn Sena die amper door de gele 3M oordopjes komt.
 
Toch mooi hoe zaken zichzelf oplossen.
Gisteravond nog een tijdje bezig geweest met de helm op m'n hoofd. Toen belde er iemand, maar die hoorde ik dus bijna niet. Volume stond net zo laag als in TT Go. Tijdens het gesprek kon ik het volume opeens wel harder zetten. Na het gesprek bleek dat het (gespreks-)volume in TT Go ook op max stond.
Conclusie: TT Go app hanteert dus gespreksvolume van de iPhone.
 
Het lukt mij sinds dit weekend niet meer om routes te synchroniseren tussen MyDrive and TomTom Go op mijn iPhone. Routes verschijnen niet na toevoegen en verdwijnen niet na verwijderen. Meer mensen die dit ervaren?
 
Het lukt mij sinds dit weekend niet meer om routes te synchroniseren tussen MyDrive and TomTom Go op mijn iPhone. Routes verschijnen niet na toevoegen en verdwijnen niet na verwijderen. Meer mensen die dit ervaren?
Nee, bij mij werkt het nog zoals het hoort.
 
Het lukt mij sinds dit weekend niet meer om routes te synchroniseren tussen MyDrive and TomTom Go op mijn iPhone. Routes verschijnen niet na toevoegen en verdwijnen niet na verwijderen. Meer mensen die dit ervaren?
Je zal er vast naar gekeken hebben, maar de TomTom go app logt mij heel sporadisch nog wel eens uit, zonder dat ik het door heb. Dat zou een optie kunnen zijn. Ben ik ook achter gekomen toen ik routes wilde synchroniseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan