Ik heb zelf een VStrom 650 (1ste gen). Heerlijke alleskunner, maar het zwaartepunt ligt vrij hoog (dit is naar verluidt minder bij nieuwere modellen). Even een eerlijk overzicht van wat ik van de motor vind:
+ Heerlijk blok (soepel, weinig trillingen zelfs op hoge toeren en voldoende vermogen)
+ Zuinig! (ik doe makkelijk 1:19-1:20, de nieuwere modellen zijn nog zuiniger)
+ Alleskunner
+ Grote aanhang voor dit model met bijbehorende kennis en hoeveelheid beschikbare accessoires
+ (Zeker de wat oudere) Vstroms 650 zijn strontgoedkoop t.o.v. concurrentie van bv. BMW (niet tov versys, maar de Vstrom is veel meer allround dan de versys)
+ Bulletproof blok
+ Draait heerlijk vlot op het asfalt
+ Machine die het absoluut niet erg vind qua weggedrag als je haar helemaal vol laadt.
+ De koplampen zijn GE-WEL-DIG. Beter dan die van mij auto, beter dan de meeste auto's waarin ik gereden heb.
- om de 6000km kleine beurt
- staat bekend om turbulentie (givi airflow schijnt dit op te lossen, maar ik zet het standaard scherm laag, want ik houd van ventilatie)
- fork brace is een must have (€60 en maakt een hele andere motorfiets, veel stabieler weggedrag minpuntje hier is dat ie niet standaard is)
- Om bij de luchtfilter te komen moet je een paar honderd stukken fairing los halen
- Elektronica kan problemen geven (connectoren achter de kuip en achter de radiator zijn de boosdoeners). Voor die achter de radiator moet je weer die voornoemde fairing loshalen
- Voorrem is bagger
Afgelopen zomer een week gaan camperen in Engeland/Wales met volle bepakking:
- Met 145-150 kmh (op de teller) met volle bepakking cruisen op de snelweg? Check✔
- Met diezelfde bepakking door de Engelse heuvels knallen op bochtige weggetjes (en dat het nog leuk is ook) Check ✔
- Waar nodig zich goed houden op het onverharde (met volle bepakking)? Check ✔
Kortom een perfecte vakantie/reis motor. Toch gaat hij bij mij binnenkort de deur uit. Waarom? Vanwege het voornoemde hoge zwaartepunt. De gewichtsverdeling is heel raar op deze motor, vooral met een volle tank
(juist wel perfect met volle bepakking). Geen probleem op de weg, maar als je af en toe eens een paadje pakt staat het me een beetje tegen. Nooit echt een 'klik' gevonden met deze motor, behalve op vakantie.
Serieus, de 50kg zwaardere Honda Varadero van een vriend van me voelt beter gebalanceerd
. Toch rijdt de 650 suzuki lekkerder, en voor mn gevoel net zo vlot of nog wel vlotter. Die varadero vond ik maar een saai beest.
Ik heb geen ervaring met de NC750, maar ik denk dat je met beide geen foute keuze kunt maken.
EDIT: zie dat het een Strom geworden is. Proficiat met je aankoop
. Wordt ook lid van de fb pagina voor de strom, groot netwerk. Worden ook wel eens ritten ed. georganiseerd