New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is de sp versie?

Officieel de "Sports Production" versie, bedoeld voor de lichtere motoren. Zal een minder stijf karkas hebben, zodat de band toch een acceptabele opwarmtijd heeft. Zie het net als bij de Pilot Road 4, waarbij er ook een GT versie is.
 
Zij zit goed en wij zijn géén Miss Twiggy's... + ik meet 1,92 m.

Mijn vrouw "eist" wel een topcase om comfortabel en gerust te zitten, zonder angst om er achterwaarts af te schuiven... })

Haha, ja, dat wil de mijne ook al op mijn Thundercat, maar dat gaat dus niet gebeuren nu :+

Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een andere motor, waar er ook een duo mee moet kunnen voor vakanties. Praktisch alles valt af ivm te groot, te zwaar, onsportief of gewoonweg k*t om achterop te zitten..
 
Waarvoor dan wel? Bij de normale versie denk ik meer aan de zwaardere toerbuffers: FJR1300 etc. etc.

Mijn MT is 190 [kg] rijklaar...

Voor de GS voorziet MICHELIN bvb. de TRAIL-versie van de PILOT ROAD 4, niet alleen voor wat de bandenmaten betreft, maar vooral omwille van het stijvere karkas, gezien het hogere gewicht van de allroads...
 
Haha, ja, dat wil de mijne ook al op mijn Thundercat, maar dat gaat dus niet gebeuren nu :+

Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een andere motor, waar er ook een duo mee moet kunnen voor vakanties. Praktisch alles valt af ivm te groot, te zwaar, onsportief of gewoonweg k*t om achterop te zitten..

Ga er maar van uit dat de Tracer aardig wat brutaler optrekt en reageert dan je Thundercat... ik vermoed dat jouw gade dus (nog) méér recht zal hebben op een topcase... })

Mijn vrouw vindt dat ze als duo op de Tracer bijna even goed zit als op de R1200GS LC, zij het :

1) iéts minder ruim, maar wel nog comfortabel
2) dat de voetsteuntjes wat hoger staan, zodat het iets meer klauteren vereist.

Voor de rest denk ik dat de Tracer volledig aan je vereisten voldoet, zo te lezen... :Y

Je moet wellicht aan twee-drie dingen denken bij aankoop :

- meteen voor aflevering andere banden laten steken (de speciaal voor deze motor door Dunlop voor een prijsje ontwikkelde originele rubbers zijn niet erg goed, ook volgens de journalisten)

- een ander ruitje plaatsen (bijna niemand is tevreden met het originele exemplaar)

- mogelijk een HyperPro Streetbox plaatsen met achterdemper + veer en andere, progressieve voorveren, zeker als je sportief en/of vaak met duo rijdt...

En dan heb je een quasi-perfecte motorfiets... *O*
 
Laatst bewerkt:
Ga er maar van uit dat de Tracer aardig wat brutaler optrekt en reageert dan je Thundercat... ik vermoed dat jouw gade dus (nog) méér recht zal hebben op een topcase... })

Mijn vrouw vindt dat ze als duo op de Tracer bijna even goed zit als op de R1200GS LC, zij het :

1) iéts minder ruim, maar wel nog comfortabel
2) dat de voetsteuntjes wat hoger staan, zodat het iets meer klauteren vereist.

Voor de rest denk ik dat de Tracer volledig aan je vereisten voldoet, zo te lezen... :Y

Je moet wellicht aan twee-drie dingen denken bij aankoop :

- meteen voor aflevering andere banden laten steken (de speciaal voor deze motor door Dunlop voor een prijsje ontwikkelde originele rubbers zijn niet erg goed, ook volgens de journalisten)

- een ander ruitje plaatsen (bijna niemand is tevreden met het originele exemplaar)

- mogelijk een HyperPro Streetbox plaatsen met achterdemper + veer en andere, progressieve voorveren, zeker als je sportief en/of vaak met duo rijdt...

En dan heb je een quasi-perfecte motorfiets... *O*

Ik heb een keer op een Tracer demo gereden, en dat ruitje viel me ook al op, had aardig wat turbulentie daardoor, en die Dunlop bandjes hoor ik vaker. Goedkope meuk die na 5000km al op is.
Het is een beetje jammer dat er eigenlijk maar weinig motoren geschikt zijn voor wat ik zoek, een Fazer8 vind ik ook leuk, maar die is wat betreft duo ook weer niet al te relaxt voor wat ik lees, omdat de duozit te ver naar achter zit en je vrouwtje dus half op jouw zadel hangt :+ , wat niet echt relaxt rijdt :P
 
Zonder flauwe kul : als je een topkoffer plaatst, zit je passagier meteen automatisch een stuk meer naar achteren... ik ben al zéér lang getrouwd, zodat dat al te innige vastklampen aan m'n rug me op de motor ook niet erg bekoort... :P

Strikt genomen (en heiligschennis op dit topic) verkies ik voor mijn doeleinden nog steeds m'n GS boven m'n Tracer, maar het prijsverschil is enorm en de Yamaha heeft zeker ook zijn eigen leuke kantjes (voor mij : lichte gooi- en smijtfiets, die toch verrassend comfortabel is).

Als ik echter ooit op 1 motorfiets moet terugvallen, dan blijft de GS... sorry, jongens ! :')

Komt de BMW niet in aanmerking voor jou (mooie topcase :P !) ?
 
Laatst bewerkt:
Voor de GS voorziet MICHELIN bvb. de TRAIL-versie van de PILOT ROAD 4, niet alleen voor wat de bandenmaten betreft, maar vooral omwille van het stijvere karkas, gezien het hogere gewicht van de allroads...

Ik snap jouw antwoord niet. De MPR4 is er voor de MT-09 in twee versies, te weten de 'standaard' en de GT-uitvoering. http://motorfiets.michelin.nl/banden/michelin-pilot-road-4-gt

De Dunlop Roadsmart III in twee versies, enkel is de naamgeving net anders... Bij Michelin een toevoeging voor de zwaardere motoren, bij Dunlop een toevoeging voor de lichtere. Dat heeft niks met de Trail-versie te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap jouw antwoord niet. De MPR4 is er voor de MT-09 in twee versies, te weten de 'standaard' en de GT-uitvoering. http://motorfiets.michelin.nl/banden/michelin-pilot-road-4-gt

De Dunlop Roadsmart III in twee versies, enkel is de naamgeving net anders... Bij Michelin een toevoeging voor de zwaardere motoren, bij Dunlop een toevoeging voor de lichtere. Dat heeft niks met de Trail-versie te maken.

De Michelin MPR4 bestaat in DRIE uitvoeringen, de gewone, de GT voor zwaardere motoren (à la FJR en dus boven de 300 kg) en de TRAIL voor allroads, die niet alleen vooraan een grotere diameter hebben, maar OOK een steviger karkas dan de "gewone" MPR4.

Ik zou derhalve -persoonlijk !- bij Dunlop wél de LICHTERE SP-versie voor de gewone MT-09 van onder de 200 kg durven nemen, maar niét voor de zwaardere Tracer (> 200 kg), waarvoor ik, naar analogie met MICHELIN, voor de middenklasse-versie zou kiezen.

Deze discussie is echter in zoverre (voor mij) futiel, dat ik niet van DUNLOP hou voor mijn motorfiets en dus geen enkele versie van hun nieuwe band zou kiezen... :N ;)
 
Laatst bewerkt:
Zonder flauwe kul : als je een topkoffer plaatst, zit je passagier meteen automatisch een stuk meer naar achteren... ik ben al zéér lang getrouwd, zodat dat al te innige vastklampen aan m'n rug me op de motor ook niet erg bekoort... :P

Strikt genomen (en heiligschennis op dit topic) verkies ik voor mijn doeleinden nog steeds m'n GS boven m'n Tracer, maar het prijsverschil is enorm en de Yamaha heeft zeker ook zijn eigen leuke kantjes (voor mij : lichte gooi- en smijtfiets, die toch verrassend comfortabel is).

Als ik echter ooit op 1 motorfiets moet terugvallen, dan blijft de GS... sorry, jongens ! :')

Komt de BMW niet in aanmerking voor jou (mooie topcase :P !) ?
Heb nog een mooie GS te koop hooooorrrr O-)
 
De Michelin MPR4 bestaat in DRIE uitvoeringen, de gewone, de GT voor zwaardere motoren (à la FJR en dus boven de 300 kg) en de TRAIL voor allroads, die niet alleen vooraan een grotere diameter hebben, maar OOK een steviger karkas dan de "gewone" MPR4.

Ik zou derhalve -persoonlijk !- bij Dunlop wél de LICHTERE SP-versie voor de gewone MT-09 van onder de 200 kg durven nemen, maar niét voor de zwaardere Tracer (> 200 kg), waarvoor ik, naar analogie met MICHELIN, voor de middenklasse-versie zou kiezen.

Deze discussie is echter in zoverre (voor mij) futiel, dat ik niet van DUNLOP hou voor mijn motorfiets en dus geen enkele versie van hun nieuwe band zou kiezen... :N ;)


Ja, van het bestaan van DRIE versies weet en wist ik af, ik had het over MPR4 geschikt voor de MT09. Dus in bandenmaat 120/70 en 180/55 (niet nagezocht, maar ik denk dat de Trail versie in 150/70 is). Ik vraag mij af of Dunlop de normale versie gaat adviseren voor de Tracer, die 19 [kg] verschil is echt niet zo schokkend. Twijfelgevalletje.

Het feit dat jij Dunlop niet moet is prima, er zijn hordes mensen die wel tevreden zijn met de Dunlops. Waarbij ik doel op de Roadsmarts en Sportsmarts.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Yamaha rijders :} ik lees weer over de banden dat de originele die er op zitten niet zo goed zijn
Ik vind ze best heb er nu 8000 op zitten en rij best vaak met iemand achterop .denk dat ze nog 1500 km mee kunnen en dan zijn ze op .wel moet ik nog de achtervering aanpassen .voor heb ik al gedaan .met iemand achterop rij je al snel de middenbok aan de grond.alleen ook wel eens maar minder .
Ik heb zaterdag een boosterplug gemonteerd .super .had ik eerder moeten doen .👍🏻
Motor loopt veel mooier en aan uit effect is weg .verder is de tracer een zeer fijne motor .
Kijk maar eens ook www.boosterplug.com .veel goedkoper dan power commander .en werkt
👍🏻super gr mf O-) . :Y
 
Laatst bewerkt:
Zie foto middenbok
full
 
Niet toevallig een kwestie van wat meer veervoorspanning?

Interessant die Boosterplug (principe kende ik al van andere apparaatjes).. Wellicht wel goed te gebruiken samen met de zgn Kev mod (die doet wat aan de closed loop, geloof dat dit apparaat daar geen invloed op heeft) :)

Wat betreft banden, geen idee bij de tracer. Maar als het lijkt op de dunlops die ik kreeg bij m'n Z750 dan word je er niet blij van. Ik hoef door die ervaring van m'n leven geen Dunlops meer :+ (nee hoor, je leest best positieve verhalen). Ben echter momenteel zeer te spreken over MPR4. Zowel op m'n 690 Duke als de MT-07 gehad, dus op de eventuele Tracer wil ik die ook wel :)
 
Laatst bewerkt:
Grappig om te lezen dat iedereen zijn voorkeur heeft voor een bepaald merk banden. Ja, Dunlop heeft in het verleden de plank misgeslagen met de Qualifier (volgens mij zaten die ook op de Z750). Michelin eveneens met de Pilot Road 1 (en in zekere zin de 3), net als met de niet warmbloedig aangelegde Pilot Sport. Bij Bridgestone ging het'mis' met de BT-021. Ben zelf geen voorstander van Bridgestone banden. Die dingen cuppen bij mij vrij snel en geven niet veel vertrouwen. Tja...
 
Michelin heeft destijds veel credits opgebouwd toen ze de Pilot Powers op de markt hebben gebracht.
Deze banden hadden destijds een duidelijk puntigere vorm dan de concurrenten.
Ze stuurden daardoor heel makkelijk in, en dat sprak een hele grote groep aan.
Voornamelijk sportrijders, maar Michelin heeft verschillende specificaties op de markt gezet met de Pilot Powers, en dus voor een erg breed publiek toegankelijk.

Het nadeel van de Pilot Powers vond ik zelf de voelbare beweging bij heel fors uitaccelereren op hoge toeren en/of hoge snelheid. ( smeren deden ze dan ook )
Pirelli en Dunlop hadden dat niet, want hun karkas was stijver.
Dat stijvere karkas brengt echter ook iets minder handelbaarheid met zich mee.....

Totdat Dunlop met de fameuze SportSmart kwam....
Dit is voor mij nog steeds dé band onder de sportievere...
Een supergrip, lange levensduur , weinig of geen cuppen en goed genoeg in de regen.

Voor mij voorlopig niks anders

:) :) :)
 
Michelin heeft destijds veel credits opgebouwd toen ze de Pilot Powers op de markt hebben gebracht.
Deze banden hadden destijds een duidelijk puntigere vorm dan de concurrenten.
Ze stuurden daardoor heel makkelijk in, en dat sprak een hele grote groep aan.
Voornamelijk sportrijders, maar Michelin heeft verschillende specificaties op de markt gezet met de Pilot Powers, en dus voor een erg breed publiek toegankelijk.

Het nadeel van de Pilot Powers vond ik zelf de voelbare beweging bij heel fors uitaccelereren op hoge toeren en/of hoge snelheid. ( smeren deden ze dan ook )
Pirelli en Dunlop hadden dat niet, want hun karkas was stijver.
Dat stijvere karkas brengt echter ook iets minder handelbaarheid met zich mee.....

Totdat Dunlop met de fameuze SportSmart kwam....
Dit is voor mij nog steeds dé band onder de sportievere...
Een supergrip, lange levensduur , weinig of geen cuppen en goed genoeg in de regen.

Voor mij voorlopig niks anders

:) :) :)

Ik ben het met je eens, heb afgelopen seizoen ook de SportSmart2 op mijn brommer gehad, een hele fijne band als je het mij vraagt. Echter ben ik van mening, dat je in de koudere maanden beter af bent met een sport-tour band. Dus vandaar dat ik de RoadSmart 3 ga proberen en in de zomermaanden weer switch naar de SportSmart2.

Verder vind ik persoonlijk de MPR4 een wat overgewaardeerde band. Iedereen roept dat ie zo supergoed is.... dan is dat ook zo. Heb nu 1 setje versleten gewoon een goede band, niet heel erg boven de vorige versies uitstekend. Niet meer, niet minder. Vooral aan het begin gaf de band mij niet veel vertrouwen. Had ook last van buitensporig veel afrolgeluid op mijn Bandit aan de voorzijde.

Komt er niet meer onder. :N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan