Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat is de sp versie?
Zij zit goed en wij zijn géén Miss Twiggy's... + ik meet 1,92 m.
Mijn vrouw "eist" wel een topcase om comfortabel en gerust te zitten, zonder angst om er achterwaarts af te schuiven...
Voor de Tracer met meer dan 200 kg zou ik dan niet de SP nemen...
Waarvoor dan wel? Bij de normale versie denk ik meer aan de zwaardere toerbuffers: FJR1300 etc. etc.
Mijn MT is 190 [kg] rijklaar...
Haha, ja, dat wil de mijne ook al op mijn Thundercat, maar dat gaat dus niet gebeuren nu
Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een andere motor, waar er ook een duo mee moet kunnen voor vakanties. Praktisch alles valt af ivm te groot, te zwaar, onsportief of gewoonweg k*t om achterop te zitten..
Ga er maar van uit dat de Tracer aardig wat brutaler optrekt en reageert dan je Thundercat... ik vermoed dat jouw gade dus (nog) méér recht zal hebben op een topcase...
Mijn vrouw vindt dat ze als duo op de Tracer bijna even goed zit als op de R1200GS LC, zij het :
1) iéts minder ruim, maar wel nog comfortabel
2) dat de voetsteuntjes wat hoger staan, zodat het iets meer klauteren vereist.
Voor de rest denk ik dat de Tracer volledig aan je vereisten voldoet, zo te lezen...
Je moet wellicht aan twee-drie dingen denken bij aankoop :
- meteen voor aflevering andere banden laten steken (de speciaal voor deze motor door Dunlop voor een prijsje ontwikkelde originele rubbers zijn niet erg goed, ook volgens de journalisten)
- een ander ruitje plaatsen (bijna niemand is tevreden met het originele exemplaar)
- mogelijk een HyperPro Streetbox plaatsen met achterdemper + veer en andere, progressieve voorveren, zeker als je sportief en/of vaak met duo rijdt...
En dan heb je een quasi-perfecte motorfiets...
Voor de GS voorziet MICHELIN bvb. de TRAIL-versie van de PILOT ROAD 4, niet alleen voor wat de bandenmaten betreft, maar vooral omwille van het stijvere karkas, gezien het hogere gewicht van de allroads...
Ik snap jouw antwoord niet. De MPR4 is er voor de MT-09 in twee versies, te weten de 'standaard' en de GT-uitvoering. http://motorfiets.michelin.nl/banden/michelin-pilot-road-4-gt
De Dunlop Roadsmart III in twee versies, enkel is de naamgeving net anders... Bij Michelin een toevoeging voor de zwaardere motoren, bij Dunlop een toevoeging voor de lichtere. Dat heeft niks met de Trail-versie te maken.
Heb nog een mooie GS te koop hooooorrrrZonder flauwe kul : als je een topkoffer plaatst, zit je passagier meteen automatisch een stuk meer naar achteren... ik ben al zéér lang getrouwd, zodat dat al te innige vastklampen aan m'n rug me op de motor ook niet erg bekoort...
Strikt genomen (en heiligschennis op dit topic) verkies ik voor mijn doeleinden nog steeds m'n GS boven m'n Tracer, maar het prijsverschil is enorm en de Yamaha heeft zeker ook zijn eigen leuke kantjes (voor mij : lichte gooi- en smijtfiets, die toch verrassend comfortabel is).
Als ik echter ooit op 1 motorfiets moet terugvallen, dan blijft de GS... sorry, jongens !
Komt de BMW niet in aanmerking voor jou (mooie topcase !) ?
De Michelin MPR4 bestaat in DRIE uitvoeringen, de gewone, de GT voor zwaardere motoren (à la FJR en dus boven de 300 kg) en de TRAIL voor allroads, die niet alleen vooraan een grotere diameter hebben, maar OOK een steviger karkas dan de "gewone" MPR4.
Ik zou derhalve -persoonlijk !- bij Dunlop wél de LICHTERE SP-versie voor de gewone MT-09 van onder de 200 kg durven nemen, maar niét voor de zwaardere Tracer (> 200 kg), waarvoor ik, naar analogie met MICHELIN, voor de middenklasse-versie zou kiezen.
Deze discussie is echter in zoverre (voor mij) futiel, dat ik niet van DUNLOP hou voor mijn motorfiets en dus geen enkele versie van hun nieuwe band zou kiezen...
Ha die slijkmoto zag je bij motofit in Veenendaal ,vertel eens over dat wwonderkastje dat je ophaalde werkt het?
Michelin heeft destijds veel credits opgebouwd toen ze de Pilot Powers op de markt hebben gebracht.
Deze banden hadden destijds een duidelijk puntigere vorm dan de concurrenten.
Ze stuurden daardoor heel makkelijk in, en dat sprak een hele grote groep aan.
Voornamelijk sportrijders, maar Michelin heeft verschillende specificaties op de markt gezet met de Pilot Powers, en dus voor een erg breed publiek toegankelijk.
Het nadeel van de Pilot Powers vond ik zelf de voelbare beweging bij heel fors uitaccelereren op hoge toeren en/of hoge snelheid. ( smeren deden ze dan ook )
Pirelli en Dunlop hadden dat niet, want hun karkas was stijver.
Dat stijvere karkas brengt echter ook iets minder handelbaarheid met zich mee.....
Totdat Dunlop met de fameuze SportSmart kwam....
Dit is voor mij nog steeds dé band onder de sportievere...
Een supergrip, lange levensduur , weinig of geen cuppen en goed genoeg in de regen.
Voor mij voorlopig niks anders