New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zo'n 8 jaar met alle types van Pilot Power gehad.
Maar heb vorige jaar eens gekozen om de Sportsmart2 onder de Tracer te leggen, na mindere goeie ervaringen met PPower3.
Ben heel tevreden met de Dunlops, maar Keesh, ik heb wel geen weet van de SportSmart3?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n 8 jaar met alle types van Pilot Power gehad.
Maar heb vorige jaar eens gekozen om de Sportsmart2 onder de Tracer te leggen, na mindere goeie ervaringen met PPower3.
Ben heel tevreden met de Dunlops, maar Keesh, ik heb wel geen weet van de SportSmart3?

Ik ook niet, tikfoutje :/
 
Michelin heeft destijds veel credits opgebouwd toen ze de Pilot Powers op de markt hebben gebracht.
Deze banden hadden destijds een duidelijk puntigere vorm dan de concurrenten.
Ze stuurden daardoor heel makkelijk in, en dat sprak een hele grote groep aan.
Voornamelijk sportrijders, maar Michelin heeft verschillende specificaties op de markt gezet met de Pilot Powers, en dus voor een erg breed publiek toegankelijk.

Het nadeel van de Pilot Powers vond ik zelf de voelbare beweging bij heel fors uitaccelereren op hoge toeren en/of hoge snelheid. ( smeren deden ze dan ook )
Pirelli en Dunlop hadden dat niet, want hun karkas was stijver.
Dat stijvere karkas brengt echter ook iets minder handelbaarheid met zich mee.....

Totdat Dunlop met de fameuze SportSmart kwam....
Dit is voor mij nog steeds dé band onder de sportievere...
Een supergrip, lange levensduur , weinig of geen cuppen en goed genoeg in de regen.

Voor mij voorlopig niks anders

:) :) :)

Interessant, dus jij als voorheen trouwe MPP man, zweert nu bij de SportSmart....

Ik rijd zelf ook nu al jaren Michelin Pilot Powers. Juist ook omdat ze zo goed werken in de regen en kou. Zal toch de volgende keer weer eens opnieuw overwegen om een keer iets anders te proberen.
 
Interessant, dus jij als voorheen trouwe MPP man, zweert nu bij de SportSmart....

Ik rijd zelf ook nu al jaren Michelin Pilot Powers. Juist ook omdat ze zo goed werken in de regen en kou. Zal toch de volgende keer weer eens opnieuw overwegen om een keer iets anders te proberen.

Ik als voorheen trouwe MPP man ???? :?

Heb bijvoorbeeld een R1 gehad, model 2004.
Daar zaten ze toen af fabriek standaard onder.
Maar verder....

Wellicht verwar je mij met een ander forumlid ?
Kan gebeuren, geen probleem natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik als voorheen trouwe MPP man ???? :?

Heb bijvoorbeeld een R1 gehad, model 2004.
Daar zaten ze toen af fabriek standaard onder.
Maar verder....

Wellicht verwar je mij met een ander forumlid ?
Kan gebeuren, geen probleem natuurlijk.

Sorry, ik "mixte" je met Hornet900
 
Sorry, ik "mixte" je met Hornet900

Ja, ik had wat minder vertrouwen in de power Pure (gingen volgens mij te snel glijden op circuit, met de cb1000r). Had dit met de vorige series niet. Nadien de Power 3 gelegd op de Street R, maar daar heb ik eens serieus en onverwacht mee uitgegleden en nog een aantal keer dat de band zich verzette zonder echt te pushen (en niet met koude band!). Ben zo het blindelings vertrouwen in de michelins wat verloren. Ik weet wel het zit voor een groot deel in het kopje...
Maar nu heb ik het volledige seizoen met de Sportsmart2 geen enkel schrikmoment gehad, hoewel het er soms wel stevig aan toe gaat. Bij de voorband van de dunlop is het loopvlak ook heel ver doorgetrokken op de schouders en dat geeft toch ook wel wat extra vertrouwen. Ik ben fan!
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik had wat minder vertrouwen in de power Pure (gingen volgens mij te snel glijden op circuit, met de cb1000r). Had dit met de vorige series niet. Nadien de Power 3 gelegd op de Street R, maar daar heb ik eens serieus en onverwacht mee uitgegleden en nog een aantal keer dat de band zich verzette zonder echt te pushen (en niet met koude band!). Ben zo het blindelings vertrouwen in de michelins wat verloren. Ik weet wel het zit voor een groot deel in het kopje...
Maar nu heb ik het volledige seizoen met de Sportsmart2 geen enkel schrikmoment gehad, hoewel het er soms wel stevig aan toe gaat. Bij de voorband van de dunlop is het loopvlak ook heel ver doorgetrokken op de schouders en dat geeft toch ook wel wat extra vertrouwen. Ik ben fan!

Ik herken het smeren van de PP helemaal, maar daar heb ik alleen last van op het circuit. Niet op de openbare weg. Vandaar dat ik de PP nooit meer op het circuit gebruik, tenzij het regent. Maar bij droog weer rijd ik altijd met mijn tweede setje wielen met slicks.

Maar voor de openbare weg voldeden de PP op de KTM en nu op de Tracer ook perfect. Als je dan last van smeren hebt, moet je echt wel bizar hard en langdurig als een gek rijden denk ik.
 
Klevender banden voor Frankrijk?
Het aslfalt is daar nets iets ruwer, dan heb je sowieso al beter grip, en je merkt het aan de slijtsnelheid van de banden ook!
 
Dat klopt, maar in de Franse bergen hang ik wel meer de hooligan uit... of verwacht ik dat toch te doen met de Tracer... hoewel je wel een punt hebt : met m'n GS gaan de MPR4 er reeds na een dikke 3.000 km onherroepelijk aan (weliswaar vaak met duo, hetgeen op de Tracer niet het geval zal zijn).
 
Laatst bewerkt:
Welke PP heb je gemonteerd ?
Ik denk er ook aan om voor in Frankrijk de MPR4 te vervangen door iets "klevender"...

Ik zou je toch de Sportsmart2 aanraden. Als je persé bij Michelin wilt blijven zou ik je de originele pilot power aanraden (als die nog bestaan). Ik heb persoonlijk, zoals eerder vermeld, minder goeie ervaringen met laatste series van de Power-reeks (de Power Pure en de Power 3). Wil je enkel in het droge rijden met supergrip, dan kan ik je Pirelli Rosso Corsa sterk aanbevelen.
 
Ik zou je toch de Sportsmart2 aanraden. Als je persé bij Michelin wilt blijven zou ik je de originele pilot power aanraden (als die nog bestaan). Ik heb persoonlijk, zoals eerder vermeld, minder goeie ervaringen met laatste series van de Power-reeks (de Power Pure en de Power 3). Wil je enkel in het droge rijden met supergrip, dan kan ik je Pirelli Rosso Corsa sterk aanbevelen.

Die originele POWER PILOTs bestaan blijkbaar nog.

Indertijd was ik echter erg tevreden van de Michelin Pilot Power 2CT op m'n R1.

Die zijn inmiddels ook behoorlijk oud geworden, maar wel goedkoop : in de maat van de Tracer ongeveer € 230 voor een setje in Frankrijk...

Ik heb ook aan mijn dealer gevraagd wat hij aanraadt als sportief rubber op de Tracer...
 
Die originele POWER PILOTs bestaan blijkbaar nog.

Indertijd was ik echter erg tevreden van de Michelin Pilot Power 2CT op m'n R1.

Die zijn inmiddels ook behoorlijk oud geworden, maar wel goedkoop : in de maat van de Tracer ongeveer € 230 voor een setje in Frankrijk...

Ik heb ook aan mijn dealer gevraagd wat hij aanraadt als sportief rubber op de Tracer...

Heb de PP 2ct ook nog gehad. Idd zeer goede band.
Sportmax 2 heb ik op de fz1 gehad. Ook goede band. Dag en nacht verschil met deze d222.

Ik ga deze zomer een "alpentripje" doen op 5 dagen (3000km) en tegen die tijd gaan er toch andere op. Voor rond de kerk doe ik het nog even met de d222'ers... Gewoon wat kalmer bij koud weer, ze waarschuwen vrij duidelijk :p (en snel).

Feedback op de nieuwe Roadsmart III blijkt goed te zijn tot nu toe...
 
D222 deden het voor mij in Frankrijk meer dan prima. Grootste beperkingen waren de grondspeling en de vering. Moet wel zeggen dat het altijd 25 graden of warmer was. Heb geen regendruppel gezien met de originele bandjes. En zoals iemand al zei: in Frankrijk slijten de banden erg hard.
 
Mijn YAMAHA-dealer raadt voor de Tracer eigenlijk de MPR4 aan, eerder dan de MPP3 , tenzij je er echt op het circuit mee gaat rijden... Gezien de de inderdaad hoge slijtagefactor in Frankrijk, blijf ik dus bij deze huidige bandjes, die het trouwens ook heel goed doen in de regen en bij lage temperaturen...
 
Mijn YAMAHA-dealer raadt voor de Tracer eigenlijk de MPR4 aan, eerder dan de MPP3 , tenzij je er echt op het circuit mee gaat rijden... Gezien de de inderdaad hoge slijtagefactor in Frankrijk, blijf ik dus bij deze huidige bandjes, die het trouwens ook heel goed doen in de regen en bij lage temperaturen...


Och, met alle respect hoor, maar :

Ik geloof niet na het hele bandengedoe hier dat er nog veel forumleden zijn die zich iets aantrekken van JOUW YAMAHA dealer....

( YAMAHA zelf als fabrikant legt er immers de D 222, s op......)

En een ander iemand ( een nederlandse dealer bijvoorbeeld ) kan wéér totaal wat anders gaan roepen....

Dus,

Ik hou het maar gewoon bij mijn eigen persoonlijke ervaringen. ;)
 
Och, met alle respect hoor, maar :

Ik geloof niet na het hele bandengedoe hier dat er nog veel forumleden zijn die zich iets aantrekken van JOUW YAMAHA dealer....

( YAMAHA zelf als fabrikant legt er immers de D 222, s op......)

En een ander iemand ( een nederlandse dealer bijvoorbeeld ) kan wéér totaal wat anders gaan roepen....

Dus,

Ik hou het maar gewoon bij mijn eigen persoonlijke ervaringen. ;)

Met dat respect valt het bij jou nogal mee... Blijkbaar is NIETS van wat ik hier verkondig van enig belang voor jou...

Zal ik dan maar meteen m'n bek houden ?

Of mag ik toch maar m'n totaal oninteressante meningen, zoals alle anderen, ventileren ?

:?
 
Banden zijn zeer persoonlijk en daarnaast gaat een bepaalde type band op de ene motor heel goed terwijl deze zelfde band op een ander model niet zo fijn valt.

Daarmee blijft dus ideaal voor een discussie en een welles/niets spel.
 
Ik rij meer dan 20 jaar motor, zodat ik ook wel mijn eigen mening kan vormen... Ik citeer mijn dealer omdat hij :

- me zelf bij de bestelling van m'n Tracer aanbood om gratis de MPR4 te leggen
- een groot aantal MT-09 heeft rijden van zijn klanten en dus goed geplaatst is om die verschillende ervaringen te evalueren .

Als dat Wodka hierboven niet interesseert , tja, who cares... misschien hebben andere forumleden er wel wat aan...
 
Goedemorgen Tracer rijders,

Het valt me steeds meer op dat het tweede deel van het Tracer forum voor sommige aanleiding is om heftige discussies hier te voeren. Waarbij het eerste deel juist zo informatief was door mensen zoals Huppelde is dit deel juist weinig informatief. Een forum is een plek om discussie te voeren omtrent je motorfiets gebaseerd op je eigen mening.....daarbij laten we de mening van een ander intact.
Velen van jullie rijden al jaren motor en hebben best wel wat kennis opgebouwd. Die kun je hier met alle liefde delen...het is aan een ander om er iets mee te doen of niet. Geef elkaar daarvoor de ruimte.

Wellicht zouden we nu weer met wat leuke onderwerpen kunnen starten......zoals: vering, remmen, verlichting, buddyseat, pimp your bike....enz enz enz.

Ik zal bij deze aftrappen......

Van de week heb ik een Wilbers verenset aangeschaft. Achter een complete set incl reservoir en iets zwaardere veer ivm de koffers die er nog bij komen. Voor heb ik ook gekozen voor de wilbers vanwege het progressieve deel in de veer. Ohlins heeft alleen liniair is daarmee de betere veer voor mooi sturen maar is minder voor toerritjes...de wilbers heeft dus nog een comfortabel gedeelte in de veer. De kosten zijn aanzienlijk maar de motor zal transformeren in superstrak sturende fiets. Tevens rijd ik nu nog met de MPP3....stuurt strakker dan de MMP4...maar ze slijten wel sneller. Tzt zal de MMP4 er wel onder komen vanwege de langere levensduur (is wel een fijne band moet ik zeggen)

Groet

Doc
 
Goedemorgen Tracer rijders,

Het valt me steeds meer op dat het tweede deel van het Tracer forum voor sommige aanleiding is om heftige discussies hier te voeren. Waarbij het eerste deel juist zo informatief was door mensen zoals Huppelde is dit deel juist weinig informatief. Een forum is een plek om discussie te voeren omtrent je motorfiets gebaseerd op je eigen mening.....daarbij laten we de mening van een ander intact.
Velen van jullie rijden al jaren motor en hebben best wel wat kennis opgebouwd. Die kun je hier met alle liefde delen...het is aan een ander om er iets mee te doen of niet. Geef elkaar daarvoor de ruimte.

Wellicht zouden we nu weer met wat leuke onderwerpen kunnen starten......zoals: vering, remmen, verlichting, buddyseat, pimp your bike....enz enz enz.

Ik zal bij deze aftrappen......

Van de week heb ik een Wilbers verenset aangeschaft. Achter een complete set incl reservoir en iets zwaardere veer ivm de koffers die er nog bij komen. Voor heb ik ook gekozen voor de wilbers vanwege het progressieve deel in de veer. Ohlins heeft alleen liniair is daarmee de betere veer voor mooi sturen maar is minder voor toerritjes...de wilbers heeft dus nog een comfortabel gedeelte in de veer. De kosten zijn aanzienlijk maar de motor zal transformeren in superstrak sturende fiets. Tevens rijd ik nu nog met de MPP3....stuurt strakker dan de MMP4...maar ze slijten wel sneller. Tzt zal de MMP4 er wel onder komen vanwege de langere levensduur (is wel een fijne band moet ik zeggen)

Groet

Doc


Okee Doc,

Dus je hebt achter ook een complete schokkert van Wilbers.
Waar hebben ze bij jou het reservoir gemonteerd ?
Uit laten voeren in Tiel ook ?

Mooie spulletjes hebben ze daar hè. :)
 
Okee Doc,

Dus je hebt achter ook een complete schokkert van Wilbers.
Waar hebben ze bij jou het reservoir gemonteerd ?
Uit laten voeren in Tiel ook ?

Mooie spulletjes hebben ze daar hè. :)


Hoi,

De montage moet nog gebeuren dus ik weet de plek van het reservoir nog niet. De mijne komt bij MWS Almere vandaan. Dat is een oude vriend van Wilbers zelf en heeft zeer nauwe contacten met HK in Tiel. Dit zijn de jongens die de veren groot hebben gemaakt in Nederland en daarbuiten....back in the day.


Tevens moet ik een kleine correctie doen op mijn tekst....de voorveren zijn een bovenin een stukje progressief en daaronder ook liniair......Ohlins is geheel liniair. Dit levert een verschil op bij de eerste aanremming....die is dan wat comfortabeler dan liniair. Ik hoef er tenslotte niet mee te racen. Beide oplossingen zijn een waarlijke transformatie ten opzichte van de standaard spulletjes.

Groet

Doc
 
Hoi,

De montage moet nog gebeuren dus ik weet de plek van het reservoir nog niet. De mijne komt bij MWS Almere vandaan. Dat is een oude vriend van Wilbers zelf en heeft zeer nauwe contacten met HK in Tiel. Dit zijn de jongens die de veren groot hebben gemaakt in Nederland en daarbuiten....back in the day.


Tevens moet ik een kleine correctie doen op mijn tekst....de voorveren zijn een bovenin een stukje progressief en daaronder ook liniair......Ohlins is geheel liniair. Dit levert een verschil op bij de eerste aanremming....die is dan wat comfortabeler dan liniair. Ik hoef er tenslotte niet mee te racen. Beide oplossingen zijn een waarlijke transformatie ten opzichte van de standaard spulletjes.

Groet

Doc


Ja klopt naar mijn mening ook:
Lineair is iets beter geschikt voor op het circuit.
Op straat ben je veelal beter af met progressief.
( tenzij je een circuitje kunt vinden op straat wat lekker vlak is .... :+ )

Ben benieuwd waar ze jouw reservoir monteren.
De mijne zit aan de duo-bracket links.
Niet écht het meest fraaie, maar ach....

Veel plezier straks met de nieuwe spullen !
8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan