Nico Bakker (GS) rebuild

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moeten dus gietwielen worden als je het tijdsorigineel wilt houden. Dat hebben de motoren op de foto's ook allemaal :P

Ken jij deze site al?
www.boyz-on-bikes.de

Die Honda met de zwarte Atralite velgen van team d'Or zit daar ook op. Kan je misschien terecht met vragen of inspiratie.
 
Allen, Ik ben op zoek naar die 2 halve maantjes die onder de voorvorkpoten zitten van de (GS1000) vork. Dus dat ding wat de vooras klemt.

Alles zat zo'n beetje wel in alle dozen maar die 2 klemmen mis ik. ... Aangezien ik m even op z'n pootjes wil zetten om te kijken welke kant het op moet kan ik niet zonder. _O-

wie heeft er nog 2 over?? :?

(heb mijn vorige GS vork weggedaan van de GS rebuild, lekker handig,... gewoon alles bewaren de volgende keer :( )
 
Laatst bewerkt:
Klinkt misschien vreemd vanaf mijn kant maar ik vind spaakwielen hier niet bij passen. :o

same here.....

zou dolgraag spaakwielen in mn gsxr 1100 cafe racer gooien, maar zeker als je 'n endurance racer wil bouwen, zou ik voor de 'modernere' velgen gaan persoonlijk... deze fiets stamt immers uit het tijdperk toen zelfs astralites, tecnomagnesio's ed eigenlijk al net weer 'passé' waren, en pvm's, dymag's e.d. de 'to have!' spulletjes waren... en racers hadden het natuurlijk steeds als eerste...

then again, elk z'n smaak en beslissing over z'n eigen fiets natuurlijk!!
 
tuurlijk, kan maar ik ben een zeikerd
full
 
Ik meld me ook even.
Mooi projekt, Chris!
Halve maantjes heb ik wel, neem maar kontakt met me op als je ze wilt.
 
Leuk dat we hetzelfde doel met onze Bakkers hebben.
Met die van mij wil ik in de toekomst meedoen met de classic endurance op Spa.

Groet Willem[afbeelding]


sjiek..
ik heb in 2010 gereden tijdens de classic endurance...(team spanjer/ Martin Honda CB1100R)
zeker een aanrader..erg sjiek..spa in het donker..
ik was "reserve rijder" en moest aan de bak

afgelopen bikerclassics heb ik "vrij gereden" met mijn duc

voor 2012 dan wel plannetjes vast voor de 4 uurs (via Classic raceteam Spanjer ) er wordt waarschijnlijk een 2de fiets opgebouwd.

dus..als je de kans krijgt..zeker doen! heel erg tof..

en vergis je niet in de snelheden met die oude fietsen..de top 10 gaat gewoon hard rond..zitten serieuze fietsen bij en ook rijders met een ex world endurance verleden.
en..er zijn altijd meer inschrijvingen (die betaald zijn..en het inschrijfgeld is uh..niet bepaald weinig) dan uiteindelijke startplaatsen...dus je moet kwalificeren en zorgen dat je niet "naast de boot valt" .
verder..ff reglementen nalezen...er werd dit jaar zelfs na de race gecontroleerd of de fietsen comform de eisen waren.. sterker nog..de winnende Guzzi werd gediskwalificeerd!

Je moet bijvoorbeeld op 18 inch staan..de maximale breedte van de achterband is 150mm. de maximale vorkdiameter is 40mm en je mag niet met 4 zuiger remtangen rijden..

;)
 
Inderdaad rg500 voorvork :)


ik zit ff te kijken naar die vork...

dat is RG500 gamma dan?

ik heb hier een zelfde vork..ik dacht dat het 1985 GSXR750 was eigenlijk..

zijn die vorken dan gelijk?

Heb ook nog een 1986 GSXR1100 vork staan ..die is dan weer anders..ander "potje" aan de voorzijde...heb nog niet eens bekeken of het nu antiduik gedoe of een dempingsverstelling is..moet ik eens doen
 
ik zit ff te kijken naar die vork...

dat is RG500 gamma dan?

ik heb hier een zelfde vork..ik dacht dat het 1985 GSXR750 was eigenlijk..

zijn die vorken dan gelijk?

Heb ook nog een 1986 GSXR1100 vork staan ..die is dan weer anders..ander "potje" aan de voorzijde...heb nog niet eens bekeken of het nu antiduik gedoe of een dempingsverstelling is..moet ik eens doen

Inderdaad RG500 Gamma, die vorken zouden zo maar eens gelijk kunnen zijn, de RG500 racer had ook zo'n vork maar die was weer anders.....
 
Zo stond mijn rg vork te koop op marktplaats.[afbeelding]


ik denk dat ze (bijna)hetzelfde zijn..
1985 GSXR750 + rg500Gamma vorken.
de "vanaf 1986" GSXR 750 en de GSXR1100 hebben andere "potjes" aan de voorzijde.
moet het nog eens goed checken..zou kunnen dat dat "potje" bij de gamma en de vroege GSXR750 voor dempingsinstellingen is en bij de latere GSXR750 en de 1100 gixen een soort antiduik gedoe.


enige verschil wat ik op de foto kan zien is de preload versteller ..andere vorkdoppen dus. bij de jouwe zit de versteller op de dop. bij de gix vork zit de preloadversteller "verzonken in de dop" .

dus..jow..RG500GAMMA vork!
 
Ik had een piccie gemaakt :Y

[afbeelding]


weet ik... :}

die fiets gaat de halve wereld over via internet hahahaha..
vorig jaar stond ie zelfs op de cover van één of ander Japans "classic sbk "magazine!

Er zitten heeeeeeeeeeeeeel veel uren in die fiets en het blok..
rijd wel goed, is ook snel. we hebben een paar keer met datalogging getest op spa franco , voornamelijk om de lambdawaarden te checken ,..en het ding heeft een GPS snelheid van bijna 230 échte km per uur! kan met een andere vertanding nog harder op het lange rechte stuk maar dat zou tenkoste gaan van de acceleratie
(en dan nog..komen er op het rechte stuk soms oude fietsen voorbij alsof je stilstaat!..die Dholda Honda's etc..lopen echte hard..sommige guzzi's ook..)

;)

edit:

oja...
lees net dat je slechts die zware GS velgen hebt..
waarom neem je voorlopig niet een setje 18 inch 1985<>1987 GSXR velgen..worden veel gebruikt, omdat ze licht zijn en je vindt ze nog redelijk voor redelijke prijs.
alhoewel..in duitsland , in die classic SBK scene..beginnen de mannen die wielen te ontdekken en dat drijft de ebay.de prijsjes op natuurlijk.

Ik heb laatst nog een setje kunnen bemachtigen..ben ik blij mee..

ik moet het eens nawegen maar ik geloof dat het voorwiel zelfs lichter is als een 3 spaaks alu PVM ...
 
Laatst bewerkt:
enige verschil wat ik op de foto kan zien is de preload versteller ..andere vorkdoppen dus. bij de jouwe zit de versteller op de dop. bij de gix vork zit de preloadversteller "verzonken in de dop" .

dus..jow..RG500GAMMA vork!

Is een goeie :Y zo ver had ik het nog niet bekeken maar inderdaad bij de Gamma zitten ze altijd op de dop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan