Nico Bakker (GS1000) Rebuild II

hydroleo

MF veteraan
15 sep 2009
3.213
172
Schellinkhout
Omdat de herfst ogenschijnlijk al vroeg is dit jaar, is mijn nieuwe Topic dat eigenlijk voor de wintermaanden bestemt was al geopend *O* *O* *O* *O* *O*
Je kunt ook maar beter vroeg beginnen, er moeten ook nog best veel onderdelen gezocht/gevonden worden.

Gisteren ben ik de gelukkige 2e eigenaar geworden van een Nico Bakker GS1000.
full


full


Hier een leuk filmpje over de grootmeester zelf;

De eerste eigenaar heeft in 1980 een nieuwe Suzuki GS1000E gekocht en meteen een Nico Bakker Framekit met kuip, zitjes, clip-ons, WP veerelement etc. besteld.
In de winter van 1980 is deze motor gedemonteerd en met de nieuwe kit weer opgebouwd.
Het jaar daarop is hij bij RDW gekeurd en als Bakker GS1000 op kenteken gekomen.
De motor is de eerste jaren oa gebruikt voor superbike races op Spa en andere circuits.
Toen de regelementen op het gebied van toegestane cilinderinhoud veranderden is er niet meer mee geracet.
Er werd een GSX1100 blok en voorvork in gebouwd en de fiets heeft nog tot ongeveer 2004 de openbare weg onveilig gemaakt.

Hij staat nu mooi, hoog en droog op de motorlift, voor een grondige inventarisatie en demontage;
full

full


Bij de motor zitten gelukkig nog veel oude originele documenten zoals de aankoopnota's van de GS1000 en de Bakker frame-kit, folder van Nico Bakker frames en veel onderhoudshistorie, die ik nog eens moet gaan doornemen.
full

full


HetPlan:

Het is de bedoeling de fiets weer op te bouwen met zo veel mogelijk onderdelen uit de jaren tachtig.
Ik wil de motor iig ook gaan gebruiken op het circuit, vrijrijden op Zandvoort en hopelijk volgend jaar, Spa :]

De Suzuki wielen zullen plaats maken voor 3 spaaks PVM wielen van 18 inch.
Het achterwiel heb ik reeds overgenomen van Pedroso :}

De volgende onderwerpen staan nog geheel open;

Kuipwerk.
Voorvork.
Remmen.
Kleuren.

Ook ben ik er nog niet uit of het originele GS1000 blok ( zit er ook nog bij) of het huidige GSX1100 blok voor de PK's gaat zorgen.

Aldus sta ik open voor info, suggesties en aanbiedingen van leuke bruikbare onderdelen om dit projekt te voltooien.

Groeten,
Leo. :W
 
Laatst bewerkt:
hey, jij hier... ?

ben benieuwd naar je wijzigingen enz. Kunnen we straks een team oprichten de Koeke-Bakkers of zo.. O-) wat voor schokker zit er trouwens onder?
Ik heb hier iig nog een zgan originele (zat bij de set met onderdelen) stuurdemper liggen, dus al je wilt enz enz..
leuke topic titel ook btw... :}

Wiel moet wel lukken zie er steeds meer aangeboden worden op Eb*y de laatste tijd.

Wanneer wil je beginnen of ga je er eerst ff een weekje of wat naar kijken?
 
Alvast bedankt allen voor de leuke reacties :}

Zwart/ rood van de Cooley Crosby Gs1000R is wel errug mooi :9

@Chris;
Schokker is WP en voor de stuurdemper hou ik me aanbevolen, zeg maar wat je er voor wilt hebben.
Ik moet ook nog 3 dozen doorspitten, vanavond is mijn grote poetsavond *O*
 
Tijdloos mooie fiets,helemaal straks met de 18 inch's PVM's! :Y
Zeker 1100 blok laten zitten.
Succes met de renovatie. :+
 
Alvast bedankt allen voor de leuke reacties :}

Zwart/ rood van de Cooley Crosby Gs1000R is wel errug mooi :9

@Chris;
Schokker is WP en voor de stuurdemper hou ik me aanbevolen, zeg maar wat je er voor wilt hebben.
Ik moet ook nog 3 dozen doorspitten, vanavond is mijn grote poetsavond *O*


eerst maar eens een foto of niet?

wellicht is ie anders dan je verwacht baldie bla

dit is m ;)
full
 
Pfffff, tijd voor een biertje :Z

De Bakkert is uit elkaar, wat zat dat 1100 blok er strak in zeg!

Poetsen is voor morgen avond, en de dozen uitzoeken.
full


Eerst maar eens even relaxen 8-) :W
 
Even wat anders na al de Kawasaki projecten.
Maar mooi is dat wel, ben benieuwd welke kleurstelling het gaat worden ik zag al een erg mooi voorstel langs komen.
Groeten. Rob.Z1
 
Ja, maar Leo.
Wat doe je nou????
Een Sukiyakki met een broodjesframe...........

Nou ja, kan wat leuks worden.

Motorfiets ken ik al jaren, is van iemand uit Amersfoort geweest (ene Cor)
Heb vaak aan deze motor gesleuteld in de tijd dat ik bij een motorzaak in Amersfoort werkte (Adventure Motorsports, bestaat al zo´n jaar of tien niet meer)

Werd er zojuist door mijn broer op gewezen en wist direct waar hij het over had.

Heb gehoord dat je er Classic evenementen mee wil gaan doen en op zoek bent naar een 18" PVM voorwiel.

Zal eens kijken of zoiets hier, in het Duitstalige, te vinden is. Doe mijn best.

Kleurvoorstel (Yoshimura zwart/rood) ben ik het helemaal mee eens.
Beetje meer eten en je lijkt ook nog op Greame Crosby ;)

Succes en al is het geen Kawa, doe je best. Kan je in ieder geval die Italiaanse Diva de deur wijzen })
 
Toen ik vanavond het licht uit deed in de garage O-)

Was ik nog lang niet klaar -O-
Eerst alle vette bagger verwijdert :r
Vier poetsdoeken en een paar uur noeste arbeid later;

full


Aan het frame zelf zit nog wel een uur of twee poetswerk.
Morgen eerst de achtervork even op het werk ontvetten en dan weer verder zwoegen _O-

'trusten :W
 
Toen ik vanavond het licht uit deed in de garage O-)

Was ik nog lang niet klaar -O-
Eerst alle vette bagger verwijdert :r
Vier poetsdoeken en een paar uur noeste arbeid later;

[afbeelding]

Aan het frame zelf zit nog wel een uur of twee poetswerk.
Morgen eerst de achtervork even op het werk ontvetten en dan weer verder zwoegen _O-

'trusten :W

Yummie. :9

Ik wil voorstellen om het originele kleurenschema opnieuw te spuiten, als wat er nu op de motor zit tenminste de eerste paintjob is, hoeveel Bakkers zijn er nog zo tijdsorigineel??? Kuip (tophalf) komt er ook weer op?
 
Yummie. :9

Ik wil voorstellen om het originele kleurenschema opnieuw te spuiten, als wat er nu op de motor zit tenminste de eerste paintjob is, hoeveel Bakkers zijn er nog zo tijdsorigineel??? Kuip (tophalf) komt er ook weer op?

Hoi Robin,
Ik zal morgen wat plaatjes posten van de paintjob zoals die nu is op de tophalf enzo.
Het is eigenlijk ooit een volle kuip geweest, door een smakkert op het asfalt is deze beschadigd en tot tophalf verzaagd '(
De kleuren van nu zijn niet de eerste, ik kan bij de eerste eigenaar nog wat foto's ophalen van de fiets in racetrim van de jaren 80 met de allereerste kleuren.
 
er staat op MP nog een originele kuip zonder ruit (bij FTR wel te krijgen) te koop.

verder zie ik dat jouw frame ook wel wat plekjes heeft (net als de mijne btw) wil je daar nog iets aan doen (opnieuw vernikkelen oid) ?

kleurenschema ben ik wel met Robin eens eigenlijk.... :P
 
er staat op MP nog een originele kuip zonder ruit (bij FTR wel te krijgen) te koop.

verder zie ik dat jouw frame ook wel wat plekjes heeft (net als de mijne btw) wil je daar nog iets aan doen (opnieuw vernikkelen oid) ?

kleurenschema ben ik wel met Robin eens eigenlijk.... :P

Kuip heb ik gezien, is van een Honda, ik heb een totaal andere koplamp en ik weet ook niet of de onderzijde gaat passen.
Mischien doe ik nog wel een bod, hij staat er al zo lang op.
Mijn frame laat ik zo denk ik, de achterbrug zou wel vernikkeld mogen worden, die is niet zo mooi meer.
Het frame opnieuw vernikkelen zal geen kattepis zijn vrees ik.
Heb jij al eens info ingewonnen over het vernikkelen van een heel frame?
De eerste kleuren krijg ik nog een foto van hopelijk.

:W
 
Kuip heb ik gezien, is van een Honda, ik heb een totaal andere koplamp en ik weet ook niet of de onderzijde gaat passen.
Mischien doe ik nog wel een bod, hij staat er al zo lang op.
Mijn frame laat ik zo denk ik, de achterbrug zou wel vernikkeld mogen worden, die is niet zo mooi meer.
Het frame opnieuw vernikkelen zal geen kattepis zijn vrees ik.
Heb jij al eens info ingewonnen over het vernikkelen van een heel frame?
De eerste kleuren krijg ik nog een foto van hopelijk.

:W


ja en de troubels liggen in het "ont"nikkelen ivm de bestaande lassen... :(
 
ja en de troubels liggen in het "ont"nikkelen ivm de bestaande lassen... :(~[/quote]

Waar heb jij het gevraagd, ik heb zojuist bij Galviron eens offerte aangevraagd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan