hydroleo
MF veteraan
Omdat de herfst ogenschijnlijk al vroeg is dit jaar, is mijn nieuwe Topic dat eigenlijk voor de wintermaanden bestemt was al geopend
Je kunt ook maar beter vroeg beginnen, er moeten ook nog best veel onderdelen gezocht/gevonden worden.
Gisteren ben ik de gelukkige 2e eigenaar geworden van een Nico Bakker GS1000.
Hier een leuk filmpje over de grootmeester zelf;
De eerste eigenaar heeft in 1980 een nieuwe Suzuki GS1000E gekocht en meteen een Nico Bakker Framekit met kuip, zitjes, clip-ons, WP veerelement etc. besteld.
In de winter van 1980 is deze motor gedemonteerd en met de nieuwe kit weer opgebouwd.
Het jaar daarop is hij bij RDW gekeurd en als Bakker GS1000 op kenteken gekomen.
De motor is de eerste jaren oa gebruikt voor superbike races op Spa en andere circuits.
Toen de regelementen op het gebied van toegestane cilinderinhoud veranderden is er niet meer mee geracet.
Er werd een GSX1100 blok en voorvork in gebouwd en de fiets heeft nog tot ongeveer 2004 de openbare weg onveilig gemaakt.
Hij staat nu mooi, hoog en droog op de motorlift, voor een grondige inventarisatie en demontage;
Bij de motor zitten gelukkig nog veel oude originele documenten zoals de aankoopnota's van de GS1000 en de Bakker frame-kit, folder van Nico Bakker frames en veel onderhoudshistorie, die ik nog eens moet gaan doornemen.
HetPlan:
Het is de bedoeling de fiets weer op te bouwen met zo veel mogelijk onderdelen uit de jaren tachtig.
Ik wil de motor iig ook gaan gebruiken op het circuit, vrijrijden op Zandvoort en hopelijk volgend jaar, Spa
De Suzuki wielen zullen plaats maken voor 3 spaaks PVM wielen van 18 inch.
Het achterwiel heb ik reeds overgenomen van Pedroso
De volgende onderwerpen staan nog geheel open;
Kuipwerk.
Voorvork.
Remmen.
Kleuren.
Ook ben ik er nog niet uit of het originele GS1000 blok ( zit er ook nog bij) of het huidige GSX1100 blok voor de PK's gaat zorgen.
Aldus sta ik open voor info, suggesties en aanbiedingen van leuke bruikbare onderdelen om dit projekt te voltooien.
Groeten,
Leo.
Je kunt ook maar beter vroeg beginnen, er moeten ook nog best veel onderdelen gezocht/gevonden worden.
Gisteren ben ik de gelukkige 2e eigenaar geworden van een Nico Bakker GS1000.
Hier een leuk filmpje over de grootmeester zelf;
De eerste eigenaar heeft in 1980 een nieuwe Suzuki GS1000E gekocht en meteen een Nico Bakker Framekit met kuip, zitjes, clip-ons, WP veerelement etc. besteld.
In de winter van 1980 is deze motor gedemonteerd en met de nieuwe kit weer opgebouwd.
Het jaar daarop is hij bij RDW gekeurd en als Bakker GS1000 op kenteken gekomen.
De motor is de eerste jaren oa gebruikt voor superbike races op Spa en andere circuits.
Toen de regelementen op het gebied van toegestane cilinderinhoud veranderden is er niet meer mee geracet.
Er werd een GSX1100 blok en voorvork in gebouwd en de fiets heeft nog tot ongeveer 2004 de openbare weg onveilig gemaakt.
Hij staat nu mooi, hoog en droog op de motorlift, voor een grondige inventarisatie en demontage;
Bij de motor zitten gelukkig nog veel oude originele documenten zoals de aankoopnota's van de GS1000 en de Bakker frame-kit, folder van Nico Bakker frames en veel onderhoudshistorie, die ik nog eens moet gaan doornemen.
HetPlan:
Het is de bedoeling de fiets weer op te bouwen met zo veel mogelijk onderdelen uit de jaren tachtig.
Ik wil de motor iig ook gaan gebruiken op het circuit, vrijrijden op Zandvoort en hopelijk volgend jaar, Spa
De Suzuki wielen zullen plaats maken voor 3 spaaks PVM wielen van 18 inch.
Het achterwiel heb ik reeds overgenomen van Pedroso
De volgende onderwerpen staan nog geheel open;
Kuipwerk.
Voorvork.
Remmen.
Kleuren.
Ook ben ik er nog niet uit of het originele GS1000 blok ( zit er ook nog bij) of het huidige GSX1100 blok voor de PK's gaat zorgen.
Aldus sta ik open voor info, suggesties en aanbiedingen van leuke bruikbare onderdelen om dit projekt te voltooien.
Groeten,
Leo.
Laatst bewerkt: