Niet origineel motorblok - Hoe kun je dit zien!?

28 mrt 2019
9
0
Beste Mf'ers,

Héél graag zit ik zo snel mogelijk op de motor, maar dan wel ééntje dat 100% eerlijk en veilig is.

Ik ben laatst bij een motor wezen kijken, dit ging om een toermotor uit 1988. De eigenaar vertelde mij dat het motorblok niet origineel meer is.
Op het oog, wel het juiste blok. In hoeverre daalt de motor in waarde als dit het geval is. En hoe controleer je uberhaubt bij een motor of dit nog de originele is?
Staat dit in de papieren mbv een corresponderend nummer?

Met vriendelijke groet,
 
Zelf bij garage gewerkt dus roep niet zo maar wat, groene platen gaan ook op nieiuwe auto's om proef te rijden, en ook bij de motorzaak om de hoek gaat het zo, zowel gebruikt als nieuw, heb ze zelf ook gebruikt tijdens proefrijden op gebruikte motor, zodat klanten gewoon kunnen proefrijden,

Heb je die 5 punten gelezen die je van me quote?

"Een handelaarskenteken mag slechts worden gebruikt door degene aan wie het is opgegeven…"

"Een handelaarskenteken moet worden gebruikt voor voertuigen die behoren tot de bedrijfsvoorraad van degene aan wie het kenteken is omaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarskenteken is opgegeven"

"Een handelaarskenteken mag uitsluitend worden gebruikt indien met het voertuig als bedoeld in het tweede en derde lid gebruik van de weg wordt gemaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarskenteken is opgegeven."

Dus als je dan in een situatie waar alleen particulieren bij betrokken zijn en geen handelsvoorraad is, en je als tip geeft naar een garage te rijden en daar een groene plaat te lenen dan kun je overal gewerkt hebben maar weet je niet hoe het zit.

TS is op internet gaan zoeken naar groene platen, gelukkig heeft hij geen garage gebeld om te vragen of die er 1 mocht lenen_O-
Dat je op een vliegveld werkt maakt je niet automatisch piloot:?

Nu maar weer ontopic voor de TS.:W
 
Heb je die 5 punten gelezen die je van me quote?

"Een handelaarskenteken mag slechts worden gebruikt door degene aan wie het is opgegeven…"

"Een handelaarskenteken moet worden gebruikt voor voertuigen die behoren tot de bedrijfsvoorraad van degene aan wie het kenteken is omaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarskenteken is opgegeven"

"Een handelaarskenteken mag uitsluitend worden gebruikt indien met het voertuig als bedoeld in het tweede en derde lid gebruik van de weg wordt gemaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarskenteken is opgegeven."

Dus als je dan in een situatie waar alleen particulieren bij betrokken zijn en geen handelsvoorraad is, en je als tip geeft naar een garage te rijden en daar een groene plaat te lenen dan kun je overal gewerkt hebben maar weet je niet hoe het zit.

TS is op internet gaan zoeken naar groene platen, gelukkig heeft hij geen garage gebeld om te vragen of die er 1 mocht lenen_O-
Dat je op een vliegveld werkt maakt je niet automatisch piloot:?

Nu maar weer ontopic voor de TS.:W

Toch heb ik ook wel eens groene platen van een garage houder bij in het dorp geleend en van een familielid die in motoren handelt. 😇
En het is maar net hoe je de regeltjes leest die jij hierboven citeert. Maar als het in overeenstemming gebeurt met de eigenaar van de platen ben je echt verzekerd.
 
Soms moet je maar eens vòòr de komma denken

Wat mij verteld is toen ik een blok kocht bij Boonstra, is dat het alleen voor herkeuring het iets uitmaakt dat het bloknummer anders is dan op kenteken. Dan is het handig om een aankoop bon te hebben van het donor blok om o.a aan te tonen dat het donor blok eerlijk verkregen is. Als het gaat om een identiek blok als dat er in zat maakt het voor de verzekering niet uit.
De herkeuring bij RDW dan toch? Kijken die of een blok geschiedenis heeft???
 
Soms moet je maar eens vòòr de komma denken


De herkeuring bij RDW dan toch? Kijken die of een blok geschiedenis heeft???
Die kijken alleen of het blok bij het voertuig hoort,is dat niet zo of is er gerommeld aan een bloknummer heb je een probleem.
Als je bijvoorbeeld een V8 in een auto heb gelepeld waar oorspronkelijk een 4 cilinder in hoort dan gaan ze moeilijk doen en moet de
auto opnieuw gekeurd worden.
 
Toch heb ik ook wel eens groene platen van een garage houder bij in het dorp geleend en van een familielid die in motoren handelt. 😇
En het is maar net hoe je de regeltjes leest die jij hierboven citeert. Maar als het in overeenstemming gebeurt met de eigenaar van de platen ben je echt verzekerd.

Precies, sommige mensen denken alleen in regeltjes, :]_O-
 
Precies, sommige mensen denken alleen in regeltjes, :]_O-

Sommige mensen willen anderen behoeden voor verkeerde informatie:)
Je mag regels verbreken wat je wilt hoor daar zeg ik niets over, dat doet mijn rechtbijstand verzekering wel als je mij raakt met een groene plaatO-)

Toch heb ik ook wel eens groene platen van een garage houder bij in het dorp geleend en van een familielid die in motoren handelt. 😇
En het is maar net hoe je de regeltjes leest die jij hierboven citeert. Maar als het in overeenstemming gebeurt met de eigenaar van de platen ben je echt verzekerd.

Nou heb het makkelijk gemaakt voor je, geef maar aan waar staat dat TS (als particulier) verzekerd is door met geleende groene platen rond te rijden op een andere particulier zijn motor:) (ohnee dat kun je niet want artikel 44 punt 3 geeft aan dat het voertuig zowiezo op een bedrijfsvoorraad moet staan:o)

https:wetten.overheid.nl/BWBR0006951/2019-07-01/#Hoofdstuk5_Artikel44

Maargoed sommige mensen moeten en zullen gelijk hebben omdat ze ooit ergens hebben gewerkt:Z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige mensen willen anderen behoeden voor verkeerde informatie:)
Je mag regels verbreken wat je wilt hoor daar zeg ik niets over, dat doet mijn rechtbijstand verzekering wel als je mij raakt met een groene plaatO-)



Nou heb het makkelijk gemaakt voor je, geef maar aan waar staat dat TS (als particulier) verzekerd is door met geleende groene platen rond te rijden op een andere particulier zijn motor:) (ohnee dat kun je niet want artikel 44 punt 3 geeft aan dat het voertuig zowiezo op een bedrijfsvoorraad moet staan:o)


Maargoed sommige mensen moeten en zullen gelijk hebben omdat ze ooit ergens hebben gewerkt:Z
:}
En sommige mensen blijven reageren om het laatste woord te hebben,
 
Ik heb pas een VX800 voor bijna niets, let op het chroom van de voorvork die is bij Suzuki erg dun en dan heb je pitting en lekke keerringen. Remmen moet je (meestal)bij zo'n oudje sowieso vervangen, reviseren. Een 800 is al zwaar zat om weer met een motor te beginnen is mijn ervaring.
 
Soms moet je maar eens vòòr de komma denken


De herkeuring bij RDW dan toch? Kijken die of een blok geschiedenis heeft???

Volgens Boonstra dus wel.

Wat jaren geleden waren er veel gestolen Harley blokken in de omloop en toen werden een boel motoren in beslag genomen omdat bleek dat het motorblok afkomstig was van een gestolen fiets. Dan is zo'n papiertje bij een blok toch wel handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan