Nieuw project BMW R51-3

als met alles, vroeger was het beter.

:Y Vroeger & kuilen. :Y


(voor de jaren '70 van de vorige eeuw, toen bmw nog betrouwbaarder was dan honda) _O-


of de jaren '20 toen HD nog top qualiteit was :Y


(nu is het allemaal om het even, soms heb je pech met een individueel exemplaar, maar het meeste spul draait met minimaal onderhoud vele kilometers probleemloos) O-)
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is de steib van herr flick een kleine steib, een 200 type.
dat ziet er wel leuk uit maar is eigenlijk te licht voor een R51
 
Nou, met het vermogen van een R51...is zo'n licht steibje echt niet verkeerd!
Gijs heeft vroegha zo'n ding aan z'n BSA M20 gehad. En die had maar iets minder trekkracht.
Ging net. :Y

:W
 
Wij zijn ook nog gaan kijken bij die Steib voor aan de sportster, leuk bakkie maar voor ons niet speciaal genoeg om nu al te kopen (motor moet nog gebouwd worden :P)
 
Wij zijn ook nog gaan kijken bij die Steib voor aan de sportster, leuk bakkie maar voor ons niet speciaal genoeg om nu al te kopen (motor moet nog gebouwd worden :P)

Voor een Sportster lijkt hij me echt te licht, die is toch een stuk zwaarder en met veel meer vermogen dan een R51. Voor een R51 lijkt me de bak wel geschikt, daar wil je niet zo'n zware bak aanhangen.
 
Die steib zou inderdaad wel erg mooi passen bij die beemer.

Hmmm moet zelf toch ook maar eens een rondje met span gaan rijden, word toch wel steeds nieuwsgieriger hoe dat rijdt
 
Die steib zou inderdaad wel erg mooi passen bij die beemer.

Hmmm moet zelf toch ook maar eens een rondje met span gaan rijden, word toch wel steeds nieuwsgieriger hoe dat rijdt

Het mooie is dat het frame al helemaal voorbereid is voor zijspan aanbouw, steib en uiteraard de originele BMW bakken (of de russische variant) passen gewoon zonder dat je daarvoor aanbouwdelen of hulframes moet maken.
 
Voor een Sportster lijkt hij me echt te licht, die is toch een stuk zwaarder en met veel meer vermogen dan een R51. Voor een R51 lijkt me de bak wel geschikt, daar wil je niet zo'n zware bak aanhangen.
Ik vond hem anders behoorlijk zwaar nog :P

Maar het ging meer om even ruiken en voelen aan een zijspanbak, weet jij eigenlijk of er bakken zijn die een beetje de vormgeving van een steib/duna hebben en zwaar genoeg is voor een sportster?
 
Ik vond hem anders behoorlijk zwaar nog :P

Maar het ging meer om even ruiken en voelen aan een zijspanbak, weet jij eigenlijk of er bakken zijn die een beetje de vormgeving van een steib/duna hebben en zwaar genoeg is voor een sportster?
Is misschien ook wel zo, maar het ging mij meer om de vergelijking sportster-R51. Die is ver te zoeken, de sportster is een stuk zwaarder en heeft ook meer dan het dubbele vermogen.
Toch hoeft het voor een sportster ook weer niet zo heel zwaar te zijn en zie ik vaak genoeg Velorex er aan hangen of een MZ bakkie, dan moet een Steib of Duna ook niet echt een probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen is het frame met wat andere onderdelen nu mooi zwart gespoten met 2K lak, heb gekozen voor natlak omdat ik dat toch mooier vind dan poedercoat.
Bij moderne motoren zou ik voor PC kiezen maar deze klassieker verdient toch een meer traditionele lakbehandeling, foto's volgen zodra ik een goede werkende digicam heb.......
 
ben je vandaag aan het knutselen Arie?? kan altijd ff bij je langs rijden om naar je kiekeboe te kijken
 
ben je vandaag aan het knutselen Arie?? kan altijd ff bij je langs rijden om naar je kiekeboe te kijken

Vandaag niet, ga straks naar het oosten des lands voor een feeesie!

ben er denk ik wel op 2 januari en heel misschien morgenavond.
 
moet even kijken hoe het loopt vandaag, maar ik geef je anders wel even een belletje.

Het werd toch niks vandaag, geen elektra omdat alle omliggende panden zijn afgebrand.
alleen de bunker staat er nog waarin mijn sleutel hok oa zich bevindt.

full


Extrabox en Op Den Velde Staal zijn geheel verwoest evenals het bedrijf naast de Bunker.

(blauwe gebouw is de Bunker)

meer plaatjes in mijn zijspantopic
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de plaatjes, heb ze in het archief opgeslagen, mocht je nog wat inside iinformation hebben dan kun je ook emailen.

Ik zal volgende keer mijn staal ergens anders moeten halen, was zo gemakkelijk je loopt effe om de hoek....... ken die mensen ook die daar werkten....wat een drama voor hun.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan