nieuwe bike kopen..

..welke bike?

  • gix 750 k3-k4

    Stemmen: 10 23,3%
  • gix 1000 k3-k4

    Stemmen: 21 48,8%
  • Yam r1 02-03

    Stemmen: 9 20,9%
  • blade 02-03

    Stemmen: 3 7,0%

  • Totaal aantal stemmers
    43
@ Marioblade Heb je ook andere fietsen gereden of meteen maar voor de nwe blade gegaan? Klopt het verhaal dat de vorige blade een beetje een allround fiets was??

Over die r6. Ik rij nu een k1 gixxer 600 dus ik denk niet dat ik daar wat mee opschiet! :+

s4s
ja heb cbr 600,Fireblade900,vfr750,vfr800vtec,Fireblade954 gereden en nu Fireblade 1000RR.De laatste 3 bikes zijn nieuw gekocht. Tja wat is allround,je kan er iig vanalles mee doen van toerritje tot circuit gebruik hij voelt zich overal thuis :)
 
Haha okee. Ik ben even wezen kijken naar een r1 2003 en moet zeggen dat die wel erg mooi is (en klein trouwens). Maar een r1 met ixil dubbele uitlaat zie ik wel zitten :9

ga maar eens rijden dan denk ik. De gixxers heersen wel als ik de poll mag geloven...

s4s
 
je gaat toch iets kopen wat jij mooi vindt en niet wat NL mooi vindt?
dan zou het zo zijn dat als heel NL de MV Agusta Tamburinni van € 49.999,- stemd dan moet jij krom liggen?
Ga voor de R1 2003, met wat je zei de dubbele einddemper, blijft een gave fiets :}
maar nogmaals je moet het zelf beslissen.
 
@sub4sec, maak een lijst met je eisen

- prijs onder de ....
- sportief uiterlijk
- veel power onderin
- beheersbaar of meer extreme rijstijl
- als een blok in de bocht liggen, of constant de mogelijk heid om te kunnen corrigeren
- etc etc
Lees dan de 1000 test uit de moto73 nog es, en bepaal je keuze op basis van je eisen!

suc6
 
Ik heb dit jaar ook alle opties de revu laten passeren. Ik wilde wel wat anders, maar wat? Na een proefrit op een SV1000S was ik toch erg blij dat ik weer op mijn eigen fiets zat. Ik dacht dat ik een comfortabele(re) fiets wilde en ook een 2-cilinder. Toch niet dus. Al bleef een Aprillia RSV trekken.

Opties:
Tourmotor, Aprillia RSV nieuw model, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 1000.

Knoop door gehakt. Moest weer een supersport worden. Toch maar geen Aprillia. Dus een R1 of GSX-R 1000 van 2003. De GSX-R 750 was al af gevallen i.v.m. het gebrek (?) aan vermogen onderin. Dit was ook een wens/eis van mij. Inmiddels had ik mijn GSX-R 600 al verkocht. Nog te koop geweest op een R1, maar kreeg de prijs niet rond. Dit was een 2e-hands model van 2004 (nieuwe dus). De looks vind ik echt geweldig. Later toch GSX-R 1000 gaan kijken. Was mijn droomfiets, altijd al Suzuki gehad, beter midden gebied en betere windbescherming. Een 2003 model kon ik niet vinden en ik heb dus toch wat later in het seizoen een nieuwe 1000 k4 gekocht.

Geen spijt van. Lekkere motor. Al had ik misschien beter nog even kunnen wachten op het nieuwe model. Maar ik kan weer een paar jaar verder.
 
eeej,

ik heb gestemd op de gix 1000 , puur omdat ik (lees IK!) het de mooiste fiets uit het rijtje vind...rij ervaring met elk van de velo's heb ik niet.

Ik mis de SP-1 (2 mag ook nog wel) in je rijtje, uiteraard had ik daar op gestemd.
 
Ik ga zeker geen fiets kopen die ik niet zelf wil! tuurlijk niet, maar het gaat mij even om een advies/ervaringen. Als veel mensen zeggen 'een blade das niet echt sportief als je kijkt naar een R1 blablabla' dan weet ik dat dus.
Het is niet zo dat ik perse dit en dat moet hebben, ik kijk ook naar wat voor een deal ik kan maken. Dat de gix1000 in de poll hoger staat zegt toch wel wat niet? Mensen vinden die in deze poll blijkbaar mooier/beter, of hebben deze liever om redenen die ik niet kan gokken maar het lijkt mij positief.

De windbescherming op de R1 viel mij in negatieve zin wel op ja. Heb er alleen even opgezeten maar das wel andere koek dan bij de gix (en mijn eigen gix). Die R zat overigens wel lekkerder op het eerste gevoel. Zal ze eens rijden.

@blue_devil hoe beviel de overstap van 600 naar 1000 je in het rijden? Heb je na een rit nog een even 'brevredigend'gevoel of heeft een dergelijke fiets zoveel power dat je er op de weg niet genoeg uithaalt (voor je gevoel)?
Mijn 600`tje trek ik bv elke rit wel ff goed door de versnellingen (als niemand kijkt ;) )... natuurlijk niet elke rit maar je begrijpt wat ik bedoel. Doe je dat zelfde ook op die 1000 of niet?

s4s


@smitjr staan die testen nog ergens online?
 
Laatst bewerkt:
Hee oma, hoest?

Ik heb m`n motor dus verkocht nu en ik krijg toch echt zin om weer een nieuwe fiets te kopen. Ik dacht eerst dat ik geen twin wilde maar ik heb daar nu wel serieuse interesse in.

Maar wat ik wilde vragen: weet iemand nog een dealer die misschien een overjarige blade, mille, gsxr of wat dan ook heeft staan? Er lijkt op het moment niet zo heel veel te koop te zijn met weinig kilometers.

Ik wil een nwe bike *D

s4s
 
Hee oma, hoest?

Ik heb m`n motor dus verkocht nu en ik krijg toch echt zin om weer een nieuwe fiets te kopen. Ik dacht eerst dat ik geen twin wilde maar ik heb daar nu wel serieuse interesse in.

Maar wat ik wilde vragen: weet iemand nog een dealer die misschien een overjarige blade, mille, gsxr of wat dan ook heeft staan? Er lijkt op het moment niet zo heel veel te koop te zijn met weinig kilometers.

Ik wil een nwe bike *D

s4s

jipjip, mijne dealer eeft nog een zeer schoon mille staan, van vorig jaar, ongeveer 5000 kilometer
rood met grijs, is van 2004
www.strokermotoren.be
wel in belgie ;)
 
Das anders nog een stevige prijs, 10.500. Hier in NL kan in nu een nwe kopen voor 12500, echt helemaal nieuw (maar dan moet je goed zoeken). Ik zoek dus naar een 2e hands met wat opties die het aantrekkelijk maken om daar voor te gaan :)

als ik die niet kan vinden zal ik die nwe wel moeten kopen... anders kan ik het prijsverschil niet verantwoorden

maar bedankt voor de tip, meer zijn er welkom :)

s4s
 
Das anders nog een stevige prijs, 10.500. Hier in NL kan in nu een nwe kopen voor 12500, echt helemaal nieuw (maar dan moet je goed zoeken). Ik zoek dus naar een 2e hands met wat opties die het aantrekkelijk maken om daar voor te gaan :)

als ik die niet kan vinden zal ik die nwe wel moeten kopen... anders kan ik het prijsverschil niet verantwoorden

maar bedankt voor de tip, meer zijn er welkom :)

s4s
die bestickering
die stuurdemper
en een uitlaat van 12000 euro, zijn dat geen opties?
wie weet doe je er nog 500 af ;)
met de groeten van mij
 
Das anders nog een stevige prijs, 10.500. Hier in NL kan in nu een nwe kopen voor 12500, echt helemaal nieuw (maar dan moet je goed zoeken). Ik zoek dus naar een 2e hands met wat opties die het aantrekkelijk maken om daar voor te gaan :)

als ik die niet kan vinden zal ik die nwe wel moeten kopen... anders kan ik het prijsverschil niet verantwoorden

maar bedankt voor de tip, meer zijn er welkom :)

s4s

000100414141414162F6a.jpg


vond deze ERRUG mooi

http://www.motoporthippolytushoef.nl/OccasionsXL/detailxl.cfm?MotorUniekNr=416

heeft ook nog een hyperpro voorvork!
 
Gewoon passen zeker als je een 1000 wilt, ik weet nog nieuwe 10's met 0 op te teller
 
Terug
Bovenaan Onderaan