Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En wat te denken van het prijsverschil? Helaas is er gewoon geen opvolger van de Pan. De NT1100 is naar mijn idee ook geen opvolger van de CBF1000F. Dat is een heel fijne viercilinder, de NT een rauwe tweecilinder. Toch heel anders.Pan en Goldwing werden naaast elkaar geproduceerd, dus dan kun je de Goldwing niet een opvolger noemen van de Pan European
En hij heeft toch ook gelijk, wie rijdt er met zijn GS adventure of zijn Super Adventure 1290 nou echt offroad. Dat is toch verreweg de minderheid?
De nieuwe middenklasse (o.a. tenere 700 en tuareg 660) hebben wel een 21 en 18 wiel, maar ook die worden meer niet dan wel onverhard gebruikt.
Beste (toekomstige) NT 1100 rijder
Eindelijk lanceert Honda een nieuwe Toermachine: NT 1100.
Wat hebben we daar lang op gewacht!
Veel Deauville rijders zijn na verloop van tijd reeds overgestapt op een andere motor. Vaak omdat men iets meer vermogen wilde en dan is de stap naar de Pan European of een andere zwaardere motor snel gemaakt. De laatste versie van de Deauville is echter van 2008 en de Pan is ook al enige tijd uit productie. Hoog tijd dus voor een opvolger die (wellicht) beide machines kan vervangen.
Op de pagina van Nieuwsmotor.nl staat een mooi artikel over de nieuwe NT 1100 met alle specificaties.
Waarom deze pagina op de site van de HDC?
Als bestuur van de HDC zijn we zeer blij met deze nieuwe toermachine.
Ten eerste is het een nieuwe NT en deze zit dus in dezelfde reeks als de NT 650 en NT 700. Ten tweede vermoeden wij dat veel Deauville rijders over zullen stappen naar deze nieuwe motor. Feitelijk heeft deze machine alles wat je nu mist op een (wat oudere) Deauville:
Tevens denken we dat bij het omarmen van de NT 1100 door de HDC, we een compleet nieuwe groep van toerrijders kunnen bereiken. Toerders die de relatief zware Pan (of ander merk/type motor) graag willen verruilen voor iets lichters, maar niet op vermogen en comfort willen inleveren. De NT 1100 is derhalve voor deze motorrijders een uitstekende kandidaat.
- Meer vermogen: 102 pk
- Meer koppel: 104 Nm
- Cruise control
- 6,5 inch TFT-display met touchscreen
- CarPlay en/of Android auto
- Bluetooth connectivity
- Handvatverwarming
- Instelbaar windscherm
- Afneembare zijkoffers
- 6 Versnellingen
- 5 Rijmodi
- 12 Volt aansluiting
En zoals we weten is iedere motorrijder bij ons welkom, ongeacht merk en type waar men op rijdt.
De HDC is tenslotte een Heel Diverse Club.
Dus (toekomstige) NT 1100 rijder, je bent van harte welkom bij de HDC.
Direct lid worden
Kijk zelf ook uit naar dit model, maar kopen zonder proefrit zie ik zelf niet zitten (of staat er ergens bij een dealer al een demo?)Vandaag een zwarte met Dct besteld, veel keuze was er niet meer. De pre-order boek zit blijkbaar helemaal vol. Nu uitkijken naar februari.
Denk dat die uitvoering er in 2023 komt. De huidige AT heeft ook twee uitvoeringen.Voor Honda begrippen vind ik de NT1100 goed geprijsd, met als enige kanttekening dat de demping van zowel de achter schokdemper en de voorvork niet in te stellen, en dat er geen IMU (bochten ABS) module op zit.
Crossrunner heeft geen dct mogelijkheid.Denk ook wat betreft zithouding en DCT mogelijkheid.
Was in de war met de NC750X. Overigens is dat ook een twin. Zou je dus nog beter met de NT kunnen vergelijken.Crossrunner heeft geen dct mogelijkheid.