Galileo2
Die hard MF'er
- 15 aug 2021
- 380
- 138
DCT is een basisvoorwaarde voor mij.Kiezen tussen Cardan en DCT is een moeilijke voor mij.
Dan is de keuzestress een pak minder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
DCT is een basisvoorwaarde voor mij.Kiezen tussen Cardan en DCT is een moeilijke voor mij.
Ja, ik zie het ook staan.Ik las op de facebook pagina van Ten Kate dat ze de NT ook binnen hebben.
Ik denk er ook over na, nu de Varadero maar kom ook van een Pan European af en zo de eerste indruk is overwegend positief.Why? dit lijkt mij juist een super kilometervreter. Geen cardan, oké maar 100 + PK is voor veel kilometers maken nergens voor nodig. Dit lijkt mij een perfecte opvolger van mijn TDM 900.
Pan European st1100 ook maar 100 pk nooit wat tekort gekomen aan vermogen bij dagdagelijks gebruik en ritten.Zal wel zijn, de Deauville 700 had amper 65pk.
Dat hele DCT gedoe snap ik niet, mogelijk omdat ik er nooit mee gereden heb. Toch zou ik zelf willen schakelen. Mogelijk een keer proberen, al is het maar om zeker te weten dat ik het niet wil.Ik denk er ook over na, nu de Varadero maar kom ook van een Pan European af en zo de eerste indruk is overwegend positief.
Al mis ik om eerlijk ik op de NT ook wel de cardan, had makkelijk gekund en in het tour segment had het beter gepast naar mijn mening ( net zoals een elektrische verstelbare ruit)
Ik vind het een leuke motor maar of het op kan tegen de V4 ( Pan European )..vraag ik me af, Al zal het vast wel soepel rijden ( Met de DCT), een waardig opvolger van deze machines?..nah..wel een leuk ding in de sport touring markt.
Ik ben zelf geen fan van DCT, schakel liever zelf ( met de voet), volgens mijn vrouw is het wel veel fijner ( ik probeer two up zo soepel mogelijk te schakelen maar vergeet af en toe dat er iemand achterop zit en wil dan nog wel eens wat vlotter doorschakelen om vervolgens een helm tegen de mijne aan te voelen tikken, heb je met DCT vrijwel geen last van), weet dit enkel omdat ik het een keer had op een leenmotor, voor mijzelf hoeft het niet zo nodig.Dat hele DCT gedoe snap ik niet, mogelijk omdat ik er nooit mee gereden heb. Toch zou ik zelf willen schakelen. Mogelijk een keer proberen, al is het maar om zeker te weten dat ik het niet wil.
Dat hele DCT gedoe snap ik niet, mogelijk omdat ik er nooit mee gereden heb. Toch zou ik zelf willen schakelen. Mogelijk een keer proberen, al is het maar om zeker te weten dat ik het niet wil.
Mij staat bij dat ik destijds bij een VFR1200F DCT ook kon kiezen voor optioneel voetschakelpook. Is dat met de huidige DCT'-s niet (meer) het geval?Vergeet niet dat DCT leuk is omdat je zeker nog wél moet schakelen, alleen dan aan je stuur.
Nee, dat wil ik niet.Dat zeiden alle auto-rijders 10 jaar terug ook nog, nu wordt er bijna geen auto meer afgeleverd met een handbak.
Vergeet niet dat DCT leuk is omdat je zeker nog wél moet schakelen, alleen dan aan je stuur.
Eigenlijk is het een schakelhulp en dat wil iedereen, kijk maar naar de hype rond quickshifters.
Zelf ben ik sinds 2012 volledig om, het heeft veel meer voordelen dan nadelen, die zijn er na verloop van tijd ook niet meer. In begin hooguit wat wennen omdat de computer het anders doet dan jij zelf zou doen. En de mens legt het sinds Deep blue altijd af tegen een computer.
Niet lullig bedoeld maar ga vooral niet proefrijden met die gedachte, dan verspil je ieders tijd, toch?
Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat veel nieuwe auto's elektrisch zijn.Dat zeiden alle auto-rijders 10 jaar terug ook nog, nu wordt er bijna geen auto meer afgeleverd met een handbak.
Ik heb toch weer een handgeschakelde auto besteld. Heb proefgereden in een automaat en verveelde me
Alles zit tussen de oren.Was dat een DCT of een "gewone" automaat? Ik vind een DCT best bijzonder rijden en in auto zou ik er zonder meer voor kiezen. Op een motor zal het wel even wennen zijn en weet ik (nog) niet of ik daar het extra geld voor over zou hebben. Het meest lastige zal denk ik het korte bochtjes werk met slippende koppeling en voetrem zijn. Maar ook dat zit tussen de oren.
Je kent het misschien wel, steile haarspeldbocht omhoog, je komt aan in zn '2' en dan blijkt het stijgingspercentage toch meer te zijn dan de '2' aankan. Brub daar slaat je motor af, ongeacht de koppeling, en met moeite hou je de motor nog overeind, met enig geluk dan.Het meest lastige zal denk ik het korte bochtjes werk met slippende koppeling en voetrem zijn.
Was een Toyota yaris cross. Geen idee of dat een DCT is. Maar ik verveelde me echt rot in de bebouwde kom. En zat me ook te ergeren aan alle veiligheidssnufjes. Maar goed, dat heeft niets met de een automaat te makenWas dat een DCT of een "gewone" automaat? Ik vind een DCT best bijzonder rijden en in auto zou ik er zonder meer voor kiezen. Op een motor zal het wel even wennen zijn en weet ik (nog) niet of ik daar het extra geld voor over zou hebben. Het meest lastige zal denk ik het korte bochtjes werk met slippende koppeling en voetrem zijn. Maar ook dat zit tussen de oren.
BETA SILVER METALLIC | NHC07 |
CANDY CHROMOSPHERE RED | R381 |
* GRAPHITE BLACK | NHB01 |
* MAT IRIDIUM GRAY METALLIC | NHC64 |
MAT JEANS BLUE MATALLIC | PB417 |
* PEARL GLARE WHITE | NHB53 |