Nieuwe Honda NT1100

Als je niet met Honda getrouwd bent;
Deltabox frame
Alu swingarm
Led verlichting
Quickshifter up and down
TCS, SCS, LIF
ABS, BC
4 rij modi
TFT dash
Elektronische vering instelbaar
Corneringlights
Harde zijkoffers
Ride by wire
Handvatverwarming
119 pk
Kortom de nieuwe Tracer 9gt van Yamaha
:+
Heb ik, maar vind hem minder dan m’n vorige FJR1300 vwb stabiliteit. De Honda is zwaarder en komt er bij de (wellichte gekleurde) testen goed uit. Ga deze NT dan ook zeker uitproberen.
 
Heel erg aan het overwegen over te stappen op deze NT1100. Maar de Versys 1000 is ook een optie.
Kom van de Pan European 1300, nu sinds 1,5 jaar op de Triumph Trophy 1200. Beiden heerlijke machines, comfortabel maar ik merk dat ik het gewicht en de "lompigheid" een beetje zat wordt 😎
De Kawa gaan we volgende week proefrijden, de NT1100 zal moeten wachten tot er exemplaren beschikbaar zijn.

En serieus: er zijn mensen die al een NT1100 hebben besteld. Zonder in het echt gezien / gevoeld te hebben en zonder een goede proefrit?
 
Niet getrouwd met Honda, maar na diverse proefritten wel de crossrunner verkozen boven de tracer 900. Die V4 vind ik echt second to none!
Grappig. Ik ben just van de Xrunner overgestapt op een Tracer 900GT. De VTEC vond ik juist niet passen bij een meer toer gerichte motor. Pas boven de 6500tpm kwam hij goed op gang. Inhalen? Eerst twee versnellingen terug. Hartstikke leuk, maar niet mijn ding. Meer voor de VFR800F.
Maar ieder zijn ding.
De NT vind ik interessant, maar weet niet of ik de Tracer daar zomaar voor inruil. Blind zeker niet.
 
Ik heb geen moeite met blind aanschaffen van een Honda. Het blok uit de CRF1000L ken ik wel en is alleen nog maar beter geworden in de CFR1100. Daarnaast zijn alle journalisten unaniem dat de NT nog eens beter rijdt dan de Africa Twin, wat op zich al een fantastische motor is. En zoals Fleng al aanstipt kun je zelfs (lang) na een proefrit er pas achter komen dat een motor niet (meer) bij je past.
Laten we eerlijk zijn, slechte motoren zijn er niet meer te koop als je binnen de top10 merken iets aanschaft, het is geneuzel in de marge als "er mist bochten ABS" of "het ruitje is niet elektrisch verstelbaar tijdens het rijden".
 
Ik heb geen moeite met blind aanschaffen van een Honda. Het blok uit de CRF1000L ken ik wel en is alleen nog maar beter geworden in de CFR1100. Daarnaast zijn alle journalisten unaniem dat de NT nog eens beter rijdt dan de Africa Twin, wat op zich al een fantastische motor is. En zoals Fleng al aanstipt kun je zelfs (lang) na een proefrit er pas achter komen dat een motor niet (meer) bij je past.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar als ik bijna €17.000 aftik wil ik wil graag persoonlijk gevoeld hebben hoe het zit en stuurt....
 
Altijd Honda gereden, CBF 1000, tot dat Honda niets meer maakte dat daar voor in de plaats kwam. Alleen kleinere modellen. Kwam zo op de CrossTourer terecht, met genoemd motorblok dat mij (en dus persoonlijk) niet beviel.
Dus vreemd gegaan bij Yamaha.
Daarom lijkt de NT wel weer interessant, maar van 4 naar 3 en nu 2 cylinders? Ook al is het in de AT een prima blok, geen idee hoe mij dit bevalt. Dus een lange proefrit moet er in ieder geval komen.
Maar eigenlijk is de Tracer zo gek nog niet. Dus twijfel waarom ik überhaubt zou veranderen.
 
Sorry, Eigenlijk allebei maar de CrossTourer bleek mij te groot, en maar kort gehad. Daarna de CrossRunner. Zo’n 3 jaar en 40000 km mee gereden. Maar niet echt kunnen wennen aan de VTEC. Verder een hele fijne motor, wat dat betreft toen met pijn in het hart weg gedaan.
 
Maar als ik bijna €17.000 aftik wil ik wil graag persoonlijk gevoeld hebben hoe het zit en stuurt....
Poos terug nieuwe TV gekocht op basis van wat reviews op Tweakers online besteld en volgende dag in huis. Kijk er meer naar dan dat ik op de motor zit.
Vorig jaar nieuw bed gekocht, daar loop je financieel ook op leeg tegenwoordig, geen nacht op proefgeslapen.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht, nooit in proefgewoond!

_O-

Motoren is veel te vaak veel te veel emotie.
 
Poos terug nieuwe TV gekocht op basis van wat reviews op Tweakers online besteld en volgende dag in huis. Kijk er meer naar dan dat ik op de motor zit.
Vorig jaar nieuw bed gekocht, daar loop je financieel ook op leeg tegenwoordig, geen nacht op proefgeslapen.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht, nooit in proefgewoond!

_O-

Motoren is veel te vaak veel te veel emotie.
Een proefritje op een (toekomstige) partner is dan weer wel aan te bevelen 😇
 
Heel erg aan het overwegen over te stappen op deze NT1100. Maar de Versys 1000 is ook een optie.
Kom van de Pan European 1300, nu sinds 1,5 jaar op de Triumph Trophy 1200. Beiden heerlijke machines, comfortabel maar ik merk dat ik het gewicht en de "lompigheid" een beetje zat wordt 😎
De Kawa gaan we volgende week proefrijden, de NT1100 zal moeten wachten tot er exemplaren beschikbaar zijn.

En serieus: er zijn mensen die al een NT1100 hebben besteld. Zonder in het echt gezien / gevoeld te hebben en zonder een goede proefrit?
Mijn dealer zegt dat hij er 10 heeft verkocht. De eerste zou in de eerste week van februari toekomen.
 
Dat is dan een ritje waar je maar beter 4 maanden over kunt doen, want de ware aard komt doorgaans pas erna naar boven… :+ wat trouwens ook voor een boel motoren geldt
:+

Toch beter een motor dan. Die vinden het niet erg als je een keer een ritje op een ander maakt!

Mijn dealer zegt dat hij er 10 heeft verkocht. De eerste zou in de eerste week van februari toekomen.

Nou weet ik niet wat 'normaal' is als een nieuw model uitkomt. Maar er tien verkopen twee maanden tijd terwijl je er nog niet aan kunt likken klinkt wel als een commercieel succes.

Ik wacht zelf tot hij beschikbaar is voor proefritten....en dan vergelijken met een Versys 1000 S.
 
Heel erg aan het overwegen over te stappen op deze NT1100. Maar de Versys 1000 is ook een optie.
Kom van de Pan European 1300, nu sinds 1,5 jaar op de Triumph Trophy 1200. Beiden heerlijke machines, comfortabel maar ik merk dat ik het gewicht en de "lompigheid" een beetje zat wordt 😎
De Kawa gaan we volgende week proefrijden, de NT1100 zal moeten wachten tot er exemplaren beschikbaar zijn.

En serieus: er zijn mensen die al een NT1100 hebben besteld. Zonder in het echt gezien / gevoeld te hebben en zonder een goede proefrit?
Ik zou dit zomaar zelf geschreven kunnen hebben.....
Heb zelf een NT 700 Deauville als pekelfiets en een Trophy 1200 SE.
Die Versys rijdt echt super. Heb hem een keer (noodgedwongen) gehuurd en er 4 dagen mee in de Eifel gereden. Heerlijk !
De Trophy is net boven de 300 kg. Veel minder dan de Pan maar veel meer dan de NT1100.

Ik heb ook proefgereden op de AT. Prima fiets.
Als de NT 1100 net zo rijdt....of beter....dan weet ik het wel.......denk ik......
Aan de andere kant rijdt een Triumph Tiger 1200 ook heel goed. Zo'n drie cilinder is toch een aparte klasse.
Keuzes, keuzes, keuzes.....:)
 
Benieuwd wat de ervaringen in de praktijk gaan zijn, zou voor deze ook wel eens overstag kunnen gaan. Lijkt me prijs/kwaliteit wel een topding voor oa. woon-werk verkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan