Wat een bullshit, ik had 500 meter nodig om te weten dat het echt iets voor mij was.Om echt overtuigd te geraken, moet je er langer mee rijden, bv een weekend in de Eifel.
Dat is wel zeker, maar ik rij dan waarschijnlijk wat meer kilometers dan jij. Voor thuis-werken de norm werd ruim 20.000 per jaar, dan is eerder wisselen een noodzaak, hoewel de meeste Honda's dat ook nog wel overleefd zouden hebben.Maar goed, ik doe waarschijnlijk iets langer met mijn motoren dan jij. In 1988 kocht ik mijn eerste, in 2008 mijn tweede en in 2020 mijn derde (met DCT).
Kunnen jullie je vinden in de verschillende pakketten?
Zelf heb ik daar wat moeite mee.
Mistlampset is wel erg prijzig om los aan te schaffen, compleet €1160,- Dus is Touring pakket met €935 geen verkeerde optie, maar aangezien ik eigenlijk nooit een duo achterop heb zijn 2 items (duo-comfort-voetsteun en duo-comfort-zadel) in dat pakket overbodig.
Topkoffer 50L is enorm groot maar de 38L variant vind ik dan weer lelijk.
In het Urban pack €774 zit de 50L topkoffer, maar ook een binnentas en een tanktas, die laatste 2 heb ik in het verleden ook nooit gebruikt. Dan zou een losse topkoffer voordeliger zijn.
Het Voyage Pack is voorgaande 2 packs bij elkaar voor €1709, voor mijn wensen een hoop overbodig spul.
Topkoffer €565 + mistlampset €1160 = €1724. Dan is het Voyage pakket dus nog niet zo gek.
Maar met goede aftermarket zou je dat ook onder de €1000 met gemak moeten lukken.
Lastig....
Wellicht dat er deze zomer nog pack-aanbiedingen komen zoals ook bij de NC750X gebeurde afgelopen jaar.
Zal volgens mij best meevallen. 32 en 33 liter is best redelijk, niet veel anders dan andere. Ze zijn alleen vrij plat, daarom kan er (waarschijnlijk) geen helm in.…en die zijkoffers zijn wat dat betreft een lachertje..
Ik ga ervan uit dat de gemiddelde motor sowieso 250.000 km aan kan. Dus dan zou je net als ik pas om de 12 jaar hoeven wisselen, hoewel eerder natuurlijk leuk kan zijn. Mijn eindstanden varieerden in die tijd van 80.000- 100.000 km. Afschrijving was lekker laag en onderhoud en betrouwbaarheid waren geen reden eerder te wisselen.Dat is wel zeker, maar ik rij dan waarschijnlijk wat meer kilometers dan jij. Voor thuis-werken de norm werd ruim 20.000 per jaar, dan is eerder wisselen een noodzaak, hoewel de meeste Honda's dat ook nog wel overleefd zouden hebben.
Ik stoei daar best wel mee.Ik ga ervan uit dat de gemiddelde motor sowieso 250.000 km aan kan. Dus dan zou je net als ik pas om de 12 jaar hoeven wisselen, hoewel eerder natuurlijk leuk kan zijn. Mijn eindstanden varieerden in die tijd van 80.000- 100.000 km. Afschrijving was lekker laag en onderhoud en betrouwbaarheid waren geen reden eerder te wisselen.
Ja, ik had voor het gemak ook nog de Easy-kit erbij opgeteld. Het is alleen een beetje wazig, waarom kost de easy kit €604 en de losse aansluitset en losse lampen samen €556,25.Volgens de accessoires catalogus zijn de mistlampen EUR 289,00 en de aansluitset EUR 267,00 toch (zie link)?
En inmiddels bericht dat "mijn" lokale dealer zijn NT 1100 binnen heeft.
Morgen maar eens in het echt gaan bekijken en even proef-zitten
Bij Ab en Erik geweest dus
Beste dealer van heel Zuid Holland en veel verder!
Maar Honda claimt trouwens nergens dat dit de opvolger van de Pan of Deauville is
Ze claimen het nergens direct, maar zeggen wel dat de Deauvillen en de Pan hun tourmodellen waren en dat de de NT1100 hun nieuwste tourmodel isAt Honda we have a long tradition of catering for owners who desire a ‘traditional’ touring bike. Our previous Pan European and Deauville models have enjoyed a very loyal following for many years. So, when it came time to design a new touring model