Nieuwe ketting

20 jun 2011
8
0
Almere
Geachte motormuizen,

Ik heb afgelopen week een nieuwe ketting voor mijn motorfiets gekocht en vroeg mij af of er op de consumentenmarkt apparaten zijn om de ketting echt goed te klinken.
ben bang dat als ik dit met 2 hamers doe ik hier later spijt van ga krijgen.

Hoor graag wat jullie ervan denken.

Groetjes Joost 8-)
 
Geachte motormuizen,

Ik heb afgelopen week een nieuwe ketting voor mijn motorfiets gekocht en vroeg mij af of er op de consumentenmarkt apparaten zijn om de ketting echt goed te klinken.
ben bang dat als ik dit met 2 hamers doe ik hier later spijt van ga krijgen.

Hoor graag wat jullie ervan denken.

Groetjes Joost 8-)

Ja, die kun je gewoon bij meerdere shops bestellen. Jos Smit , louis of motozoom bijvoorbeeld. Maar je moet wel de juiste bestellen die dus voor jou ketting geschikt is.

Mijn ervaring is uitsluitend met zo'n tool nooit met hamers gedaan. Gaat prima.
 
Heb zelf via Jos Smit een kettingtool erbij gekocht. Normaal iets van 50euro, maar icm een kettingset nog maar 40euro.

Dit was de 1e keer ketting klinken voor mij en dat ging erg eenvoudig zo.

Er zit een los pennetje bij..en die is wel krom na het klinken. Nieuw pennetje erbij gekocht (paar euro) en de set uitgeleend aan een mede-mfer..en die had het pennetje nét zo krom :+
 
Heb zelf via Jos Smit een kettingtool erbij gekocht. Normaal iets van 50euro, maar icm een kettingset nog maar 40euro.

Dit was de 1e keer ketting klinken voor mij en dat ging erg eenvoudig zo.

Er zit een los pennetje bij..en die is wel krom na het klinken. Nieuw pennetje erbij gekocht (paar euro) en de set uitgeleend aan een mede-mfer..en die had het pennetje nét zo krom :+

bij het klinken moet je het pennetje omdraaien en daar zit een gat achterin met daarin een mini-pennetje. Daarmee moet je het klinken. De pen is voor het uitdrijven van de oude klinkschakel.
Ik heb het de eerste keer ook verkeerd gedaan.
 
bij het klinken moet je het pennetje omdraaien en daar zit een gat achterin met daarin een mini-pennetje. Daarmee moet je het klinken. De pen is voor het uitdrijven van de oude klinkschakel.
Ik heb het de eerste keer ook verkeerd gedaan.
Een 'mini-pennetje' heb ik nog niet gezien..maar je verhaal klopt inderdaad met wat ik & de mede-MFer na de tijd ook dachten. Gelukkig is het pennetje goedkoop te vervangen.
 
Een 'mini-pennetje' heb ik nog niet gezien..maar je verhaal klopt inderdaad met wat ik & de mede-MFer na de tijd ook dachten. Gelukkig is het pennetje goedkoop te vervangen.
Klopt, ik heb het zelf ook moeten bijbestellen. :P
Voor de rest is het echt makkelijk. Laat je niet bang maken en doe het gewoon. Mocht je het daarna niet vertrouwen ga je dan naar de garage.
Ik vind het motorrijden juist zo leuk omdat ik zelf kan sleutelen. (denk ik) :+
 
haha over dat zelf sleutelen denk ik ook altijd, totdat het niet meer lukt :P

@martell een cz xring

toch maar zo'n setje aangeschaft voor een klein prijsje.
bedankt allemaal voor de reacties! toppie hoe snel dat hier gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan