SchandaligNou zelfs met 8 schadevrije jaren komt het op 1.800,- ex assurantiebelasting.
Dat vind ik het niet waard, gaat nergens over.
Welkom in NL
Ze willen je niet als verzekerde....Dat wordt incl belasting bijna €2200 pj.
Verzekeringmij's hebben wrs heel slechte ervaring en hoge uitbetalingen moeten doen.
Oke, bij 'ons' verzekeren is wel mogelijk, maar dan wel de hoofdprijs.
Maar niks schandalig. Heel simpel, ze willen jou gewoon niet!
Je bent niet verplicht om 'daar' te verzekeren. Je kan gewoon naar een andere mij.
Gedachte is: Maak de premie onbenullig hoog, dan gaan ze vanzelf wel naar een ander.
En als je een stumperd hebt die er toch in trapt, dan kan de directeur weer een leuk reisje gaan boeken. (op jouw kosten)
Zit hem net even test te draaien op een willekeurige site en kom met 0 (niet echt) schadevrije jaren voor een 2020 S1000RR uit op 218 per maand.
Met 8 schadevrije jaren op 96,20.
Dat zijn toch geen rare bedragen voor een fiets 22K? Dat is een boel geld. Bekijk het van de andere kant, waarom zou ik als klant die geen PK kanon heeft die 22K waard is moeten betalen voor de schade aan dergelijke fietsen. Ergo als de premie lager is betaald iemand anders, wat denk je wat de schade aan een S1000RR kost. Een dure fiets heeft nou eenmaal een dure verzekering, dit werkt bij auto's net zo.
Het punt is dat hij met andere motoren al meer dan genoeg schadevrije jaren heeft opgebouwd.
@SchuiverGalore is het een optie om met alles naar een assurantiekantoor te stappen? Daar is ooit wel wat meer mogelijk.
En anders de motor met de 8 schadevrije jaren verkopen (aan een kennis), de supersport met die 8 schadevrije jaren verzekeren en dan die verkochte motor terug nemen en verzekeren met 0 schadevrije jaren.
Klopt, maar die kunnen beter onderhandelen dan jij....en uitgaande dat je meer polissen hebt lopen.Ja ra ra ra hoe komt dat nou? Nou wat denk je van een tussenpersoon, die werken namelijk zeker niet gratis.
Maar die bepalen niet de prijsJa ra ra ra hoe komt dat nou? Nou wat denk je van een tussenpersoon, die werken namelijk zeker niet gratis.
Maar die bepalen niet de prijs
Valt toch ook te verzekeren, ja goedkoop is met bijna 1200 per jaar niet. Maar dat heb je al snel met een dure fiets. Je kan het ook zo bekijken het is zo'n 5% van de nieuw waarde, dus waar heb je het over?
Je mist het punt.
Zit hem net even test te draaien op een willekeurige site en kom met 0 (niet echt) schadevrije jaren voor een 2020 S1000RR uit op 218 per maand.
Met 8 schadevrije jaren op 96,20.
Dat zijn toch geen rare bedragen voor een fiets 22K? Dat is een boel geld. Bekijk het van de andere kant, waarom zou ik als klant die geen PK kanon heeft die 22K waard is moeten betalen voor de schade aan dergelijke fietsen. Ergo als de premie lager is betaald iemand anders, wat denk je wat de schade aan een S1000RR kost. Een dure fiets heeft nou eenmaal een dure verzekering, dit werkt bij auto's net zo.
Ik heb geïnformeerd bij Combi motoren en daar kwam een premie van 1600 ex uit rollen, maar dan zouden de andere verzekeringen weer wat duurder uitvallen.Het punt is dat hij met andere motoren al meer dan genoeg schadevrije jaren heeft opgebouwd.
@SchuiverGalore is het een optie om met alles naar een assurantiekantoor te stappen? Daar is ooit wel wat meer mogelijk.
En anders de motor met de 8 schadevrije jaren verkopen (aan een kennis), de supersport met die 8 schadevrije jaren verzekeren en dan die verkochte motor terug nemen en verzekeren met 0 schadevrije jaren.
Ik heb een tussenpersoon, maar zoals gezegd het segment icm gewicht en pks leveren gewoon een hoge premie op.Ik heb al mijn verzekeringen bij dezelfde tussenpersoon
Daar ging ik mijn ktm verzekeren,ik kwam ook van een ktm af die ging naar mijn zoon 990 smr
Toen kreeg ik een prijs op die ik veel te hoog vond,dus ik gebeld en kreeg vrij vlot een berichtje terug dat ze hem wel bij een ander onder konden brengen voor bijna de helft,ra ra hoe kan het allemaal
Één ding is zeker ik betaal niet te veel en geen enkel probleem om mijn ktm superduke 1290 r se te verzekeren.
Heeft mijn ktm geen pk,s dan ,ik vind 180 pk best pittigHet moet wel in relatie tot het risico staan, echter omdat het een supersport betreft krijg je vooroordelen en max je de premie x2 betalen.
Ik begreep van de verzekeraar dat een Ducati SF V4 goedkoper is om te verzekeren omdat het een naked is, ondanks vergelijkbaar aantal PKs.
Ik heb geïnformeerd bij Combi motoren en daar kwam een premie van 1600 ex uit rollen, maar dan zouden de andere verzekeringen weer wat duurder uitvallen.
Onderaan de streep scheelt dat niet zoveel.
Eigenlijk ben ik meer gebaat bij goedkopere overige verzekeringen en de BMW het duurst omdat ik hem zakelijk wilde zetten.
Ik heb een tussenpersoon, maar zoals gezegd het segment icm gewicht en pks leveren gewoon een hoge premie op.
Ligt er ook aan waar je woont, ik betaal 20km boven Amsterdam ff 80 voor mijn KTM adv 1190 all Risk.Heeft mijn ktm geen pk,s dan ,ik vind 180 pk best pittig
Ik betaal wa casco dekking ( all risk) €46 per maand
Heeft mijn ktm geen pk,s dan ,ik vind 180 pk best pittig
Ik betaal wa casco dekking ( all risk) €46 per maand
38 jaar schade vrijDat is zeker fors qua PKs, maar geen supersport segment en dat scheelt ook enorm.
Daarnaast vermoed ik dat u/jij meer schadevrije jaren hebt.