nieuwe R1!!!

Circuit Maniac

MF veteraan
4 apr 2006
8.000
1
Lint, antwerpen
http://www.motoren-toerisme.be/

hier te vinden!!!

:9~

Het blok weet nu vijf pk extra uit de spieren te wurmen zodat het totaal op 180 pk (zonder ram air) komt en die worden vrijgegeven aan 12.500 o.p.m. Het koppel steeg eveneens lichtjes, meer bepaald van 107 naar 112,7 Nm aan 10.000 o.p.m. Rekening houdende met de ram air komen de nieuwe waarden op respectievelijk 189 pk en 118,3 Nm. Ook de klephoek werd aangepast want die ging naar 24° - net zoals op de R6 – en de compressieverhouding steeg tot 12.7:1. Om al dat geweld net voor een bocht in goede banen te leiden koos Yamaha ervoor om op de standaard R1 een slipperkoppeling te plaatsen. Grote inspiratiebron was het speciale R1SP 2006-model.


en het is geworden...
bijna net dezelfde uitziende fiets |( (op uitzicht)
inspiratie op? :W
 
Is dat deze?
triumphrocket.jpg

:+

Nah zelf heb ik helemaal niks met Yamaha. Ik word er niet warm of koud van. -O-
 
Man, wat veranderen die krengen snel, eind volgend jaar is deze weer een verouderd type :N , hoeveelste uitvoering is deze sinds de 98er
 
Hij ziet er wat robuuster uit als het vorige model.. een soort van kawa koplampen(optisch effect door de aangeplakte ram air gaten), een achterbrug van het type makkelijk te vervaardigen massa product stans model tov het vorige model, vreemdsoortig zwevend kuipdeel semi batman cape ontwerp, kleinere remschijven voor, 4 kleppen minder als het vorige model :X ... maar ja alles bijelkaar toch ook weer niet echt ugly.

Ben wel erg benieuwd naar dit model int eggie :Y
 
Laatst bewerkt:
kontje en zijpaneel is ala r6, uitlaten zijn mooi, de neus heeft wat weg van de eerste r1'en die keken ook niet zo chaggy.

ik vind hem *O*
 
[me]Faithy vindt Yamaha's wel erg :9~
[/me]


maar vind de oudere modellen wel mooier :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan