junglemeister
Rookie
- 2 apr 2009
- 13
- 0
All,
ik heb vorige week de voorrem van mijn Kawasaki KLE 500 vervangen. Leuk klusje, niet al te moeilijk; is immers maar een enkele schijf.
Maar nu: aan één kant van de schijf sluit het remblok niet goed aan op de schijf. Ik heb er twee fotos bijgevoegd waarop je dit ook goed kunt zien. Ik dacht dat het na wat inremmen wel zou inslijten, maar nu, 200km en heel stevig inremmen verder is er nog geen enkel teken dat het blok ook maar iets meer contact wil gaan maken met de schijf.
Je ziet aan inslijting dat er nog zeker 5 a 10 mm (heb het niet nagemeten) ruimte op de schijf is.
Voor zover ik kan beoordelen: de montage van het blok is redelijk hufter-proof en dit zit er m.i. dan ook goed in. Heb hem losgehaald, gecontroleerd, en niets vreemds gevonden.
Op de foto hieronder zie je dat er wel degelijk materiaal op het blok zit, maar dat het gewoon niet in contact komt met de schijf.
Ik vermoed ook dat dit de oorzaak is dat de motor de laatste 30km/u een afgrijselijk piepend geluid maakt.
Heeft iemand van jullie een idee? Valt dit nog te stellen op een of andere manier, of wordt het een stukje schuurlinnen en afschuren? Ben benieuwd!
ik heb vorige week de voorrem van mijn Kawasaki KLE 500 vervangen. Leuk klusje, niet al te moeilijk; is immers maar een enkele schijf.
Maar nu: aan één kant van de schijf sluit het remblok niet goed aan op de schijf. Ik heb er twee fotos bijgevoegd waarop je dit ook goed kunt zien. Ik dacht dat het na wat inremmen wel zou inslijten, maar nu, 200km en heel stevig inremmen verder is er nog geen enkel teken dat het blok ook maar iets meer contact wil gaan maken met de schijf.
Je ziet aan inslijting dat er nog zeker 5 a 10 mm (heb het niet nagemeten) ruimte op de schijf is.
Voor zover ik kan beoordelen: de montage van het blok is redelijk hufter-proof en dit zit er m.i. dan ook goed in. Heb hem losgehaald, gecontroleerd, en niets vreemds gevonden.
Op de foto hieronder zie je dat er wel degelijk materiaal op het blok zit, maar dat het gewoon niet in contact komt met de schijf.
Ik vermoed ook dat dit de oorzaak is dat de motor de laatste 30km/u een afgrijselijk piepend geluid maakt.
Heeft iemand van jullie een idee? Valt dit nog te stellen op een of andere manier, of wordt het een stukje schuurlinnen en afschuren? Ben benieuwd!
Laatst bewerkt: