Nieuwe remblokken, welke?

RommelD

Die hard MF'er
22 jun 2004
423
0
Bremen
Aankomende woensdag ga ik voor de 2e keer op Assen rijden en nu zijn mijn remblokjes versleten.

Nu de grote vraag...welke moet ik kopen? Ik woon in Bremen en was bij de Louis winkel geweest waar ze verschillende hadden voor verschillende prijzen:

LUCAS BREMSBELAEGE ORGAN.
Organische Bremsbeläge
vom großen deutschen
Ausrüster TRW/Lucas
ab € 18.95

LUCAS BREMSBELAEGE SINTER
Sintermetallbeläge
Die Testsieger von Lucas
Die grosse deutsche Marke
ab € 30.95

SAITO BREMSBELAEGE ORGAN.
Organische Bremsbeläge
Exklusiv bei Louis
Made in EU
ab € 16.95

SAITO BREMSBELAEGE SINTER
Sintermetallbeläge
Exklusiv bei Louis
Made in EU !
ab € 24.95

Dus ze hebben 2 soorten, Organisch en Sinter en van 2 merken.

Tevens had ik vorige keer op Assen nog dure gezien bij de Pirellie bandenman, echter deze waren gelijk 50 euro per schoenpaartje.

Ik heb een Honda Fireblade 1997 130 pk en heb op Assen 2:25 gereden laatste keer in de langzaamste groep (werd dus nog opgehouden).

Penny for your thoughts! :} Ook verwijzen naar andere winkels/online winkels wordt zeer geappriceerd!
 
Hehe, zo tegenstrijdige meningen. De organische zijn goedkoper, maar remmen die ook een stuk minder dan? Ben natuurlijk nederlander, maar wil wel goede remblokken voor op het circuit voor weinig.
 
Voor nu ga ik de Saito organisch kopen. Heb gekeken naar de meningen van de andere klanten en die waren alle zeer enthausiast over deze, en voor 17 euro kan je bijna geen miskoop doen.

Hoor toch nog graag jullie mening over wat nu goede remblokjes zijn! :}
 
Als je door weer en wind rijd zou ik organisch nemen.
Rijd je alleen met mooi weer een langere afstanden zou ik gesinterden nemen remt een stuk beter vooral als de blokjes een beetje warmer worden.
nadeel van gesinterde blokken is dat de schijf ook iets sneller slijt.
Maar dat is afwegen en per persoon verschillend wat zijn jouw eisen.
 
Kwam er vorige week achter tijdens het vervangen van mn banden dat ook mijn blokjes meer dan op waren. En met op dan bedoel ik ook echt op bijna op het ijzer. Ben direct door gereden naar de dichtstbijzijnde motorzaak gegaan en dat was Venemaa voorheen ensing in Apeldoorn. Heb originele suzuki remblokken. Was wel even slikken was enkel voor het voorwiel €105 kwijt. Voor mn gevoel ben ik behoorlijk afgezet.
 
Kwam er vorige week achter tijdens het vervangen van mn banden dat ook mijn blokjes meer dan op waren. En met op dan bedoel ik ook echt op bijna op het ijzer. Ben direct door gereden naar de dichtstbijzijnde motorzaak gegaan en dat was Venemaa voorheen ensing in Apeldoorn. Heb originele suzuki remblokken. Was wel even slikken was enkel voor het voorwiel €105 kwijt. Voor mn gevoel ben ik behoorlijk afgezet.

Bandit 600?
EBC Remblokken Kevlar set FA229
Set van 2 remblokjes geschikt voor 1 remklauw, vergelijk aub het oude remblokje. €22.00

EBC Remblokken Kevlar set FA231
Set van 2 remblokjes geschikt voor 1 remklauw, vergelijk aub het oude remblokje. €22.00

EBC Remblokken Kevlar set FA63
Set van 2 remblokjes geschikt voor 1 remklauw, vergelijk aub het oude remblokje. €22.00

EBC Remblokken Sintered set FA229HH
Set van 2 remblokjes geschikt voor 1 remklauw, vergelijk aub het oude remblokje. €32.00

EBC Remblokken Sintered set FA231HH
Set van 2 remblokjes geschikt voor 1 remklauw, vergelijk aub het oude remblokje. €32.00

EBC Remblokken Sintered set FA63HH
Set van 2 remblokjes geschikt voor 1 remklauw, vergelijk aub het oude remblokje. €32.00
 
Bedoel dan heb ik met €105 erg veel betaald enkel voor de blokjes. Ik begrijp ook wel dat originele wat duurder zijn maar zo veel duurder is wel veel. En ja het was voor een bandit 600 uit 2001
 
Bedoel dan heb ik met €105 erg veel betaald enkel voor de blokjes. Ik begrijp ook wel dat originele wat duurder zijn maar zo veel duurder is wel veel. En ja het was voor een bandit 600 uit 2001
De tering _O- ik was vorige week 80 euro kwijt, maar had wel Ferodo Sinter voor de ZX-10R = 8 blokken voor twee klauwen. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik kom net uit de garage van het remblokken wisselen.
Heb nu Ferodo gemonteerd (die hebben alleen maar gesinterde dacht ik) en die kostten me iets van rond de 2 tientjes gewoon hier om de hoek bij de dealer (nou ja... 6Km verder dan).
Aangezien ik ze net gemonteerd heb kan ik dus nog niets zinnigs zeggen over hoe ze bevallen want de originele van af fabriek zaten er nog op.
 
Begrijp dat ik dus echt te veel heb betaald bij venema motoren in apeldoorn voorheen ensing

Ja, je heb teveel betaald. Zowiezo zou ik nooit orginele onderdelen van honda, suzuki etc kopen omdat je extreem veel betaal voor de "naam".

Wellicht kan je ze nog omruilen voor geld?

Aangezien ik alleen de blokjes achter moeste vervangen, is organisch voldoende voor mij. Op het circuit gebruik je toch alleen je voorrem :) En mijn doel is 2:15 voor aankomende woensdag :p
 
Ja, je heb teveel betaald. Zowiezo zou ik nooit orginele onderdelen van honda, suzuki etc kopen omdat je extreem veel betaal voor de "naam".

Wellicht kan je ze nog omruilen voor geld?

Aangezien ik alleen de blokjes achter moeste vervangen, is organisch voldoende voor mij. Op het circuit gebruik je toch alleen je voorrem :) En mijn doel is 2:15 voor aankomende woensdag :p
Stel, de motorzaak plaatst niet originele remblokken op je motor en een week later heb je je remschijven krom, bij wie ga je dan staan janken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan