Nieuwe remblokken, welke?

RommelD

Die hard MF'er
22 jun 2004
423
0
Bremen
Aankomende woensdag ga ik voor de 2e keer op Assen rijden en nu zijn mijn remblokjes versleten.

Nu de grote vraag...welke moet ik kopen? Ik woon in Bremen en was bij de Louis winkel geweest waar ze verschillende hadden voor verschillende prijzen:

LUCAS BREMSBELAEGE ORGAN.
Organische Bremsbeläge
vom großen deutschen
Ausrüster TRW/Lucas
ab € 18.95

LUCAS BREMSBELAEGE SINTER
Sintermetallbeläge
Die Testsieger von Lucas
Die grosse deutsche Marke
ab € 30.95

SAITO BREMSBELAEGE ORGAN.
Organische Bremsbeläge
Exklusiv bei Louis
Made in EU
ab € 16.95

SAITO BREMSBELAEGE SINTER
Sintermetallbeläge
Exklusiv bei Louis
Made in EU !
ab € 24.95

Dus ze hebben 2 soorten, Organisch en Sinter en van 2 merken.

Tevens had ik vorige keer op Assen nog dure gezien bij de Pirellie bandenman, echter deze waren gelijk 50 euro per schoenpaartje.

Ik heb een Honda Fireblade 1997 130 pk en heb op Assen 2:25 gereden laatste keer in de langzaamste groep (werd dus nog opgehouden).

Penny for your thoughts! :} Ook verwijzen naar andere winkels/online winkels wordt zeer geappriceerd!
 
oliefilters oem zijn 9 van de 10 keer gewoon van hiflo alleen merk de merk naam van de motor fabrikant erop.

Schijven krom door remblokken van een andere fabrikant nog nooit last van gehad.
De oemblokken woren ook elders gemaakt alleen zit hier een oemblister om.
Zie de yamaha oem brembo blokken peperduur de helft van het geld rechtstreeks van brembo.
 
ik zou voor de lucas blokken gaan op straat en dan de sv versie (standaard)€ 60,00 set) Je kunt voor t circuit beter de lucas sinter srq(€ 70,00 set) nemen, deze kunnen beter tegen hitte ,warmen sneller op en gaan minder 'faden'. Ik heb de remmen ook niet nodig op assen, gang is alles...2.00.94 met een ouwe cr 600 '94. Heb zojuist m'n remklauwen aan stront gedraaid , inbusboutjes zaten loeivast, moet nu dus de klauwen en blokken vervangen en ga dus ook de lucas srq monteren...
 
ik zou voor de lucas blokken gaan op straat en dan de sv versie (standaard)€ 60,00 set) Je kunt voor t circuit beter de lucas sinter srq(€ 70,00 set) nemen, deze kunnen beter tegen hitte ,warmen sneller op en gaan minder 'faden'. Ik heb de remmen ook niet nodig op assen, gang is alles...2.00.94 met een ouwe cr 600 '94. Heb zojuist m'n remklauwen aan stront gedraaid , inbusboutjes zaten loeivast, moet nu dus de klauwen en blokken vervangen en ga dus ook de lucas srq monteren...
Had ik van de week ook met de radiale klauwen.
Flinke klap op de kop en ze gingen los. *O*
Moest anders het wiel uitbouwen om blokken te vervangen. :')

Maar was dus wel gestopt voordat ze definitief kapot gingen. :P
 
Laatst bewerkt:
Heb vanmiddag mijn luchtfilter en de remblokken achter vervangen. Maar ik schat dat het nu echt tijd wordt voor een momentsleutel.... had de achterste bout waarmee de remklauw aan je achterbrug vast zit goed vast aangedraaid. Maar ik veronderstelde dat hij een keer moest stoppen met draaien. Dit deed hij ook op het moment dat de bout afbrak....

Moet hem nu snel weten uit te boren en vervangen voor een andere bout anders wordt het nog lastig om op Assen te rijden.

Iemand een goed idee om hem eruit te krijgen?

Mijn ideeen:
- Met een boortje die net iets kleiner is proberen een gat te boren en dan met een tang eruit halen.
- Hopen dat ze op werk zon kurketrekker tool hebben zodat ik die erin kan draaien en daarna de bout eruit.
-Een kleiner gat boren, en dan een metalen staaf erin lassen en dan eruit draaien (ik heb alleeen geen las apparaat en ik kan niet lassen :p

Penny for your thoughts! :}
 
Dat is een M10 bout?
En die draai je kapot?
Knap hoor, maar uitboren zal niet meevallen.

De tip die hier vaak wordt gegeven is, gat in het restant boren en er een Torxbitje in slaan en daarmee het restant uitdraaien.

Succes.
 
Voor nu ga ik de Saito organisch kopen. Heb gekeken naar de meningen van de andere klanten en die waren alle zeer enthausiast over deze, en voor 17 euro kan je bijna geen miskoop doen.

Hoor toch nog graag jullie mening over wat nu goede remblokjes zijn! :}
het circuit op, en dan voor 17 euro geen miskoop doen?
yeah right
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu brembo sinter blokken zitten er nu 4000 km op en zijn al aardig op.
de volgende remblokken worden brembo kevlar blokken gaan nog korter mee maar remmen als een gek.
en met hier en daar een circuit dagje is het wel lekker als je veel mensen kan uitremmen zodat je wat makkelijker kan inhalen.
 
het circuit op, en dan voor 17 euro geen miskoop doen?
yeah right

Ik weet niet hoeveel jij je achterrem gebruik op het circuit, maar ik eigenlijk nog maar 0 %. Gebruikte hem de eerste ronde en slipte bijna de GeertTimmer bocht uit, en 3 sec. later ook mijn neef. Dus 17 euro is super, aangezien ik deze rem alleen gebruik voor op de normale weg.
 
Heb vanmiddag mijn luchtfilter en de remblokken achter vervangen. Maar ik schat dat het nu echt tijd wordt voor een momentsleutel.... had de achterste bout waarmee de remklauw aan je achterbrug vast zit goed vast aangedraaid. Maar ik veronderstelde dat hij een keer moest stoppen met draaien. Dit deed hij ook op het moment dat de bout afbrak....

Moet hem nu snel weten uit te boren en vervangen voor een andere bout anders wordt het nog lastig om op Assen te rijden.

Iemand een goed idee om hem eruit te krijgen?

Mijn ideeen:
- Met een boortje die net iets kleiner is proberen een gat te boren en dan met een tang eruit halen.
- Hopen dat ze op werk zon kurketrekker tool hebben zodat ik die erin kan draaien en daarna de bout eruit.
-Een kleiner gat boren, en dan een metalen staaf erin lassen en dan eruit draaien (ik heb alleeen geen las apparaat en ik kan niet lassen :p

Penny for your thoughts! :}
is hij vlak afgebroken of steekt er nog een stukje uit? Wanneer je nog grip hebt met een tang de bout eruit proberen te draaien (duh :+ ).

Wanneer hij vlak is afgebroken zijn er meerdere ideeen:
- Sleuf in frezen (met een dremel oid) en dan proberen met een platte schroevendraaier de bout eruit te draaien.
- gat erin boren en met een linkse tap proberen eruit te draaien.
- gat erin boren tot net iets inder de spoed maat van de M10 bout en kijken of hij los komt.
- gat in stapjes groter boren en M11 (als je die kan vinden) of M12 erin tappen (in de hoop dat deze maat door je remklauw past).

zo maar een paar ideetjes..
 
is hij vlak afgebroken of steekt er nog een stukje uit? Wanneer je nog grip hebt met een tang de bout eruit proberen te draaien (duh :+ ).

Wanneer hij vlak is afgebroken zijn er meerdere ideeen:
- Sleuf in frezen (met een dremel oid) en dan proberen met een platte schroevendraaier de bout eruit te draaien.
- gat erin boren en met een linkse tap proberen eruit te draaien.
- gat erin boren tot net iets inder de spoed maat van de M10 bout en kijken of hij los komt.
- gat in stapjes groter boren en M11 (als je die kan vinden) of M12 erin tappen (in de hoop dat deze maat door je remklauw past).

zo maar een paar ideetjes..

Goede tips! Maar de linkse tab, hoe werkt dat? Wat voor tools heb je daarvoor nodig?

En de bout heet de "Bracket Bolt", kan je deze gewoon overal kopen of moet je daarvoor bij een honda dealer zijn? Ik moet hem dus dinsdag bijn een shop in Bremen vinden aangezien ik woensdag op Assen rij.
 
En de bout heet de "Bracket Bolt", kan je deze gewoon overal kopen of moet je daarvoor bij een honda dealer zijn? Ik moet hem dus dinsdag bijn een shop in Bremen vinden aangezien ik woensdag op Assen rij.
kijk s op www.hondapartshouse.net
heb ik doorgekregen via forum
 
Jeeeee, ging net nog even kijken of er wellicht een stukje uitstak. En gelukkig stak er nog een heel klein beetje uit, ik dacht eigenlijk te weinig, maar met een platte tang kreeg ik het eruit gedraait! Super dat iemand het hier nog eens tipte.

Wellicht een goed idee om de voorgeslagen oplossingen in een HowTo te stoppen? Mods?
 
En de bout heet de "Bracket Bolt", kan je deze gewoon overal kopen of moet je daarvoor bij een honda dealer zijn? Ik moet hem dus dinsdag bijn een shop in Bremen vinden aangezien ik woensdag op Assen rij.
kijk s op www.hondapartshouse.net
heb ik doorgekregen via forum
Deze winkel heeft alleen onderdelen van motoren die in de USA zijn verkocht. Maar ze zullen waarschijnlijk wel de bout hebben maar natuurlijk niet de bout morgen bij mij kunnen bezorgen aangezien ik woensdagochtend richting Assen rijd vanwege een circuit dag.

Ga morgen wel even met een paar motorwinkels in Bremen bellen, schat dat deze bout wel te koop zal zijn bij 1 van de winkels.
 
Jeeeee, ging net nog even kijken of er wellicht een stukje uitstak. En gelukkig stak er nog een heel klein beetje uit, ik dacht eigenlijk te weinig, maar met een platte tang kreeg ik het eruit gedraait! Super dat iemand het hier nog eens tipte.

Wellicht een goed idee om de voorgeslagen oplossingen in een HowTo te stoppen? Mods?
mooi dat het gelukt is de bout eruit te krijgen :)

en die bout.. als het een gangbare maatschroefdraad is (waar ik wel vanuit ga), kan je deze ook wel bij de bouwmarkt halen.. draai je die erin. kan je na de circuitdag altijd de orginele bout erin knallen.
 
Stel, de motorzaak plaatst niet originele remblokken op je motor en een week later heb je je remschijven krom, bij wie ga je dan staan janken ?


Hier op het motorforum!!!!!!!
Dat weten we toch wel???
En die jongens die Ensing hebben over genomen zijn geen afzetters, zijn juist echte motormensen die jullie niet met rommel de straat op sturen.
 
Gewoon organische nemen, blijven je schijven langer goed.
Remmen doen ze prima.

"Remmen doen ze prima"

Ja, in gewoon verkeer ja. Maar als je een noodstop moet maken, dan merk je het verschil tussen organische en gesinterde blokken wel.

En laat je op een circuit nou voor elke bocht in feite een noodstop maken...

Of tenminste... Dat is de bedoeling. Als je een beetje wil toeren moet je niet op een circuit gaan rijden. Dan is de openbare weg een stuk goedkoper.

Dus: gesinterde blokken.

Ook voor op de openbare weg. Waarom ouderwetse meuk gebruiken (organische blokken) als ze al lang iets beters hebben uitgevonden? Voor het geld? Zo veel duurder zijn ze ook niet. Maar het remt wel een stuk beter.
 
Wel grappig om te lezen hoe de heren deskundigen het hebben over organische remblokken en gesinterde remblokken.
Maar heren weten wij eigenlijk wel wat nu echt gesinterde remblokken zijn????? :9
 
Sinter blokken ander materiaal andere samenstelling bevat meer metaal onder hoge druk en temperatuur geperst.

Voor de meeste mensen volstaan gewoon organische blokken, maar het woord gesintered doet een hele hoop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan