Nieuwe Rossi ?

En dat geldt dan weer alleen voor de MotoGP zeker?
Anders had Pedrosa nooit 2x de 250cc gewonnen.

En ook alleen op de MotoGP machines? Want bij de 500cc won Criville in 1999.

In 99 reed er geen Italiaan mee aan de kop :P ( Nee, Biaggi was nergens )

Pedrosa zijn tegenstanders waren een Argentijn en een Spanjaard.
Kijkende naar de laatste jaren tussen Gibernau en Rossi denk ik dat er wel degelijk een kern van waarheid inzit... al zou ik het niet 'sterker in een duel' noemen, maar zo vastberaden dat alles geoorloofd is...

Melandri probeerde in de 125 Alzamora voor de sokken te rijden om WK te worden...
Capirossi reed in de 250 Harada voor zijn flikker en werd WK...
Rossi reed Gibernau vorig jaar voor de sokken en sindsdien is die ook geïntimideerd.
Al verwacht dat Pedrosa een stuk zekerder is, afgaande op zijn overwinning op Le Mans waar hij in de laatste ronde de Puniet verschalkte.

Die twee ( Rossi en Pedrosa ) gaan nog mooie duels uitvechten *D
 
In 99 reed er geen Italiaan mee aan de kop :P ( Nee, Biaggi was nergens )

Pedrosa zijn tegenstanders waren een Argentijn en een Spanjaard.
Kijkende naar de laatste jaren tussen Gibernau en Rossi denk ik dat er wel degelijk een kern van waarheid inzit... al zou ik het niet 'sterker in een duel' noemen, maar zo vastberaden dat alles geoorloofd is...

Melandri probeerde in de 125 Alzamora voor de sokken te rijden om WK te worden...
Capirossi reed in de 250 Harada voor zijn flikker en werd WK...
Rossi reed Gibernau vorig jaar voor de sokken en sindsdien is die ook geïntimideerd.
Al verwacht dat Pedrosa een stuk zekerder is, afgaande op zijn overwinning op Le Mans waar hij in de laatste ronde de Puniet verschalkte.

Die twee ( Rossi en Pedrosa ) gaan nog mooie duels uitvechten *D

Gaat denk ik niet echt om je nationaliteit maar meer om je mentaliteit. En Rossi heeft inderdaad een echte winnaars mentaliteit en is ook bereid om alles te doen om te winnen. Maar die mentaliteit heeft Pedrosa ook, vooral als je naar vorig jaar kijkt.

En dat Pedrosa alleen maar goed rijdt als je machine perfect is afgesteld is ook onzin. Hij heeft in de 250 ook aardig wat races gewonnen terwijl de aprila's sneller waren. Het is trouwens ook een verdienste van de rijder als de machine perfect is afgesteld. het is wel zo dat Pedrosa inderdaad niet zo goed presteert in de regen. Maar goed dat lukt Rossi ook pas sinds vorig jaar..

Pedrosa is er inderdaad nog niet helemaal, en daar zullen zijn tegenstanders niet echt blij mee zijn. ;)
 
Ik heb wel vertrouwen in Dani,
maar voor de rest kun je nu nog niets zeggen of hij de nieuwe Rossi is.
Dit was nogmaar de eerste wedstrijd in het seizoen!
 
Ik heb wel vertrouwen in Dani,
maar voor de rest kun je nu nog niets zeggen of hij de nieuwe Rossi is.
Dit was nogmaar de eerste wedstrijd in het seizoen!

We zullen zien. Als hij 2e in het WK weet te worden dan evenaart hij Rossi's rookie seizoen... als dat dan een voorteken is.... dan zien we de komende 5 jaar Pedrosa winnen :9
 
Pedrosa is een groot talent. Rossi is hij nog niet de baas, maar hij is pas 20 en in zijn eerste MotoGP seizoen heeft hij laten zien dat hij retesterk rijdt.

Je ziet dat hij nog wat moeite heeft met het inhalen. Dat is een kwestie van ervaring. Pedrosa wordt ook nog eens een keer wereldkampioen.
 
Pedrosa moet nog veel leren en geslepener worden. Maar ja denk dat ze uiteindelijk allemaal niet kunnen tippen aan de prestaties die Rossi heeft geleverd tot nu toe. We zien wel over een paar jaar. Vandaag wel een leuk duel tussen de twee op MOTOGP Brno.

P.S. Leuk om weer een verouderd topic te uppen. })
 
En ik wil de kentuky chick even bedanken voor de mooie punten die heeft laten liggen ten opzichte van Rossi!!!!!!!!!!!!
 
En ik wil de kentuky chick even bedanken voor de mooie punten die heeft laten liggen ten opzichte van Rossi!!!!!!!!!!!!

En ten opzichte van Pedrosa, die staat 2e hoor! Rossi is er nog lang niet, geef Pedrosa meer kans om Hayden nog te pakken als Rossi :Y
 
Ik denk dat het niet lang meer duurt dat Rossi het heel erg moeilijk gaat krijgen met Pedrosa. Pedrosa is tot nu toe statistisch gezien ook al beter dan Rossi.

Van de 5 volledige seizoenen in de GP's is hij 3 keer wereldkampioen geworden.
Rossi had daar 6 seizoenen voor nodig...
 
Laatst bewerkt:
Biaggi won zelfs zijn eerste race in de koningsklasse *O* dat kunnen Rossi en Pedrosa in ieder geval niet zeggen :P
en toch kon ie rossi niet verslaan })

pedrosa is een super talent die waanzinnig snel leert in zijn eerste jaar.
maar dat zegt niet meteen dat hij degene is die rossi zal verslaan.
het gaat er om hoe iemand zich verder kan ontwikkelen.

een voorbeeld ervan is elias
kijk naar het eerste jaar van elias en melandri op de yamaha, ze hadden ongeveer de zelfde ruseltaten behaalt. terwijl ze nu allebei op een honda rijden en elias bij lange na niet bij melandri in de buurt komt
 
Gaat denk ik niet echt om je nationaliteit maar meer om je mentaliteit. En Rossi heeft inderdaad een echte winnaars mentaliteit en is ook bereid om alles te doen om te winnen. Maar die mentaliteit heeft Pedrosa ook, vooral als je naar vorig jaar kijkt.

En dat Pedrosa alleen maar goed rijdt als je machine perfect is afgesteld is ook onzin. Hij heeft in de 250 ook aardig wat races gewonnen terwijl de aprila's sneller waren. Het is trouwens ook een verdienste van de rijder als de machine perfect is afgesteld. het is wel zo dat Pedrosa inderdaad niet zo goed presteert in de regen. Maar goed dat lukt Rossi ook pas sinds vorig jaar..

Pedrosa is er inderdaad nog niet helemaal, en daar zullen zijn tegenstanders niet echt blij mee zijn. ;)


Ik denk ook een kwestie van mentaliteit. Rossi oogt als een glashard persoon; hij lijkt wel een clown enzo en een aardige gast, maar volgens mij overrompelt hij je in het leven naast de motor met gemak, zodat je je het liefst in een hoek zou willen terugtrekken. Het zou me niet verbazen als mensen daar bang voor hem zijn omdat hij onvoorspelbaar is, ik zou iig de rillingen over mn rug krijgen. Als je weet dat hij zo is dan denk ik ook dat je dat meeneemt op de motor, zeker na de omstreden acties die hij het afgelopen seizoen heeft laten zien :D

Een figuur als rossi zal natuurlijk niet meer komen, je zegt ook niet dat rossi de nieuwe doohan is. Als rossi weg gaat denk ik echter wel dat pedrosa een aantal keer de titel achter elkaar pakt net als rossi, na de prestaties die hij tot nu toe laat zien :) in dart opzicht zou hij naar mijn mening wel 'de nieuwe rossi' kunnen worden.

Ik heb rossi in zijn begintijd in de koningsklasse niet gezien, ik volg het sinds 2003 ofzo, maar het lijkt me sterk dat rossi al in het begin zo goed reed dat hij het ook goed op een minder afgestelde machine deed. volgens mij is dat heel erg gegroeid sinds hij op de yamaha verder is gegaan...
 
denk dat pedrosa zeker een keer de WK titel pakt..maar nie op een duc want als je zie hoeveel capi moet werken op dat ding :}
 
denk dat pedrosa zeker een keer de WK titel pakt..maar nie op een duc want als je zie hoeveel capi moet werken op dat ding :}

:^ Pedrosa heeft een rustige niet bokkende machine nodig, daar rijd hij het beste op, kijk maar naar de honda.
Zodra die bij het accelereren ook maar iets uitbreekt achter laat Pedrosa dat ding helemaal wijd lopen en komt degene die daar vlak achter zit weer voorbij, Capi zie je juist met een bokkende, schuddende en slidende machine snel gaan.
 
Als Pedrosa wat meer vertrouwen heeft in de motor, dan zal het ook voor Rossi moeilijk worden.
Je ziet dat Pedrosa op dit moment moeite heeft met inhaalacties. Als je ziet hoe snel hij bijvoorbeeld het gaatje dicht tussen hem en Rossi, dan zie je hoe snel hij is. Rossi gooit zijn motor gewoon voor degene die hij in wil halen, heel brutaal en zeker. Dat heeft Pedrosa nog niet.

Dat kan ook zijn karakter zijn. Hij wordt afgeserveerd als sjaggo, maar als je de interviews met hem bekijkt is hij meer een onzeker en verlegen type. Introvert. Op dat punt kan hij nog een hoop leren en dan zal die niet meer te stuiten zijn.
 
Als Pedrosa wat meer vertrouwen heeft in de motor, dan zal het ook voor Rossi moeilijk worden.
Je ziet dat Pedrosa op dit moment moeite heeft met inhaalacties. Als je ziet hoe snel hij bijvoorbeeld het gaatje dicht tussen hem en Rossi, dan zie je hoe snel hij is. Rossi gooit zijn motor gewoon voor degene die hij in wil halen, heel brutaal en zeker. Dat heeft Pedrosa nog niet.

Dat kan ook zijn karakter zijn. Hij wordt afgeserveerd als sjaggo, maar als je de interviews met hem bekijkt is hij meer een onzeker en verlegen type. Introvert. Op dat punt kan hij nog een hoop leren en dan zal die niet meer te stuiten zijn.
Ik vond Pedrosa voor een Rookie toch niet echt flauw met zijn inhaalacties deze race :) Hayden aan de kant gezet, en Rossi bijna. Hij schuwt het contact iig niet.
 
Ik vond Pedrosa voor een Rookie toch niet echt flauw met zijn inhaalacties deze race :) Hayden aan de kant gezet, en Rossi bijna. Hij schuwt het contact iig niet.

:^

Ik wou net zeggen, Pedrosa was toch aardig brutaal in Brno. Hup, motor ervoor gooien en vast proberen te houden. Hij komt er wel hoor, die wordt nog wel brutaler.
 
Ik vond Pedrosa voor een Rookie toch niet echt flauw met zijn inhaalacties deze race :) Hayden aan de kant gezet, en Rossi bijna. Hij schuwt het contact iig niet.

:^ alleen inhalen is een hele kunst hoor! Pedrosa moet op dat gebied misschien nog wel een hoop leren in de MotoGP klasse, maar het contact schuwen doet hij zeker niet :N
 
Ik vond Pedrosa voor een Rookie toch niet echt flauw met zijn inhaalacties deze race :) Hayden aan de kant gezet, en Rossi bijna. Hij schuwt het contact iig niet.

Hij gaat het idd steeds beter doen :]

Je zag in Donington bijvoorbeeld dat het hem wel wat moeite kostte. Rossi doet het gewoon. Maar, zoals ik schreef, nog een paar races en Pedrosa doet het net zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan