Nieuwe TomToms: Urban en Pro

Hoeveel routes kun je dan ongeveer opslaan?

Als je bv. een route wilt inladen die je op internet vindt en gemaakt is met garmin en meer dan 48 routepunten heeft. Kun je dan de exacte route rijden met de TT? Of knip je die beter in stukken van telkens 48 punten?

Ben nogal veeleisend voor m'n toekomstige gps ;)
 
Hoeveel routes kun je dan ongeveer opslaan?

Als je bv. een route wilt inladen die je op internet vindt en gemaakt is met garmin en meer dan 48 routepunten heeft. Kun je dan de exacte route rijden met de TT? Of knip je die beter in stukken van telkens 48 punten?

Ben nogal veeleisend voor m'n toekomstige gps ;)
De TT zal de waypoints wel volgen, maar als die (te) ver uit elkaar liggen, en er mogelijke alternatieve routes tussen de WPs bestaan, weet je nooit zeker welke route de TT voor je zal neezetten.
Daarom zal je inderdaad zoveel mogelijk WPs in de route moeten laten, en dan desnoods de route in meerdere itn files moeten opdelen.
Het programma "ÏTN Convertor" (http://www.benichou-software.com/) kan dat voor je doen.
 
Dus eigenlijk hoef je niet te zeiken om het feit dat er maar 48 WP's, gewoon simpel de route opdelen :)

Iemand een idee hoe lang de nieuwe TT doet op de accu? Ding klinkt alsmaar aantrekkelijker.
 
Idd een leuke review. Er zijn duidelijk beperkingen, zoals niet kunnen uitschakelen van herberekenen. Mss komt TT met een update die dit kan uitschakelen? Is toch een vaak gehoorde kritiek.

Ik vind vooral de kronkelwegen optie een hele interessante. Als de Zumo 220 niet iets gelijkaardig heeft, is mijn keuze denk ik gemaakt :)

BT lijkt me niet nodig, wat ik op het filmpje kan zien is alles zeer duidelijk te zien op het scherm.
 
Laatst bewerkt:
tja, ik zie/snap het probleem van herberekenen niet zo. Als ik weer eens niet oplet of eigenwijs een andere weg insla, is het wel zo makkelijk dat tommie daar op inspeelt ;)

Ik gebruik al jaren een PDA met tomtom, in het begin met oortje, maar die stem leidde me alleen maar af (ik heb al genoeg stemmen in m'n hoofd :X ), dus ik kijk gewoon naar het scherm, werkt prima. Die kronkelwegen klinken inderdaad heel interessant *O*
 
tja, ik zie/snap het probleem van herberekenen niet zo. Als ik weer eens niet oplet of eigenwijs een andere weg insla, is het wel zo makkelijk dat tommie daar op inspeelt ;)

Ik gebruik al jaren een PDA met tomtom, in het begin met oortje, maar die stem leidde me alleen maar af (ik heb al genoeg stemmen in m'n hoofd :X ), dus ik kijk gewoon naar het scherm, werkt prima. Die kronkelwegen klinken inderdaad heel interessant *O*

Het heeft z'n voor- en nadelen en is ook net wat je gewend bent. Als je (in groepsverband) een uitgezette rit rijdt is het wel lastig als je door een verkeerde afslag ineens een geheel andere route kan gaan rijden dan de rest. zeker als je daardoor per ongeluk een pauzeplaats overslaat :+
Ik heb 'm op m'n Quest ook standaard ingesteld op "vragen", dan kan ik iig nog zelf beslissen wat ik op dat moment wil :Y
Wat ik persoonlijk minder vind is het TomTom-trekje dat je elke waypoint gepasseerd MOET zijn om verder te kunnen gaan met de route, of anders een aantal handelingen uit moet voeren om deze WP te skippen. wat dus weer niet veilig rijdend kan.
Persoonlijk vind ik een niet uitschakelbare autozoom ook wat minder, maar dat wellicht omdat deze (indien ingeschakeld) bij de quest gewoonweg ooit irritant ver uitzoomt. daarbij is het nl afhankelijk van de afstand tot de volgende aanwijzing(irritant als je 30km bergweg krijgt en het ding zoomt uit tot 5 kilometer, dan zie je de bochtjes niet meer op je scherm). geen idee hoe deze werkt bij de TT.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Urban Rider aangeschaft, binnenkort tijd vinden om de kronkelwegen optie eens uit te proberen. Voor de geinteresseerden: Urban Rider is tot 15 aug. 249 euro bij informatique.
 
Vandaag de Urban Rider aangeschaft, binnenkort tijd vinden om de kronkelwegen optie eens uit te proberen. Voor de geinteresseerden: Urban Rider is tot 15 aug. 249 euro bij informatique.
Ook al mocht het niet van Texan ;) ook ik heb hem daar vandaag besteld. Verwacht hem morgen of overmorgen te ontvangen. Ik heb gelijk ook maar een Jabra BT3030 besteld. (Ik wil niet zo'n puist op de buitenzijde van mijn helm en de SRC-kraag voor mijn helm vind ik wel erg aan de prijs zonder dat je dan ook zeker weet of je daar blij van wordt...).

Zodra ik ervaringen heb, zal ik het posten (mocht er iemand geïnteresseerd zijn).

[me="Ollie"]hoopt op mooi weer![/me] :]
 
Wat ik persoonlijk minder vind is het TomTom-trekje dat je elke waypoint gepasseerd MOET zijn om verder te kunnen gaan met de route, of anders een aantal handelingen uit moet voeren om deze WP te skippen. wat dus weer niet veilig rijdend kan.

Van die test op motoblog.be begreep dat dat met de urban simpel kan met een knop "volgende waypoint gepasseerd", dat zou inderdaad een hele verbetering zijn.
 
Kijk, dat is nou goed nieuws. Ben blij dat ik nog niet zelf een Zumo ofzo had gekocht.
Wat ik mij afvraag, hoe goed is deze navigatie te gebruiken in de auto? Ik gebruik nu voor zowel op de motor als in de auto een telefoon (HTC Touch Diamond) met TomTom als navigatie, en ik vraag me af, heeft de Urban Rider ook een ingebouwde microfoon om gesproken instructies te laten horen? Of moet je toch op een bluetooth oortje vertrouwen?
 
...... heeft de Urban Rider ook een ingebouwde microfoon om gesproken instructies te laten horen? Of moet je toch op een bluetooth oortje vertrouwen?

Je bedoelt waarschijnlijk een ingebouwde speaker? Nee, die heeft ie niet. Volgens mij geen enkel navigatiesysteem voor de motor. Je zult dan dus een BT oortje in moeten hebben of een BT carkit moeten hebben zoals bv de Parrot 3100.
 
Even een (gedeeltelijk offtopic) vraagje,

Kan iemand voor mij de hart op hart afstand van de gaten van de meegeleverde Rammount opmeten. Dan bedoel ik dus van het gedeelte dat op het stuur bevestigd wordt en waar de u bout doorheen gaat.

Groeten FLi
 
Kijk, dat is nou goed nieuws. Ben blij dat ik nog niet zelf een Zumo ofzo had gekocht.
Wat ik mij afvraag, hoe goed is deze navigatie te gebruiken in de auto? Ik gebruik nu voor zowel op de motor als in de auto een telefoon (HTC Touch Diamond) met TomTom als navigatie, en ik vraag me af, heeft de Urban Rider ook een ingebouwde microfoon om gesproken instructies te laten horen? Of moet je toch op een bluetooth oortje vertrouwen?
Nee er zit geen speaker in. De Zumo 660 heeft die wel ingebouwd.
Niet meegeleverd maar zeer binnenkort wel los leverbaar wordt een autohouder voor de Urban Rider met een ingebouwde speaker zodat je toch gewoon je instructies kunt horen zonder BT-oortje. Kost je wel ff € 80 euri of zo extra.
Zie:
http://www.tomtom.com/nl_nl/products/accessories/mounts-holders-docks/car-mounting-kit/
 
Je bedoelt waarschijnlijk een ingebouwde speaker? Nee, die heeft ie niet. Volgens mij geen enkel navigatiesysteem voor de motor. Je zult dan dus een BT oortje in moeten hebben of een BT carkit moeten hebben zoals bv de Parrot 3100.
de zumo 550 heeft een ingebouwde speaker "waterproof"
de rider 2 heeft geen speaker ingebouwd in het apparaat zelf, maar wél in de zuignap-houder
 
OK, dank voor de extra info. Gezien de vele problemen die ik lees mbt de Garmin denk ik dat ik een Urban Rider ga halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan