Nieuwe tracker mogelijkheden (XML en RSS)

arcadis

MF veteraan
2 mrt 2003
5.111
1
Utrecht
In navolging van Motorfreaks.nl hebben we nu ook motor-forum voorzien van RSS feeds. Hiermee kan je met het grootste gemak de laatste actieven onderwerpen op je scherm krijgen.

Hoe RSS werkt en hoe je het kan gebruiken kan je lezen in het artikel op motorfreaks.

Naast de RSS feeds hebben we nu ook XML feeds voor HotTopic. Dit is een systeem dat speciaal voor fora is gemaakt en je in staat stelt om deze makkelijk te volgen. Installeer hiervoor het programma dat je hier kan downloaden. Klik daarna hier om de configuratie voor motor-forum te laden.

De RSS feed: http://www.motor-forum.nl/rss.php/list_activetopics
De XML feed: http://www.motor-forum.nl/xml.php/list_activetopics

Als er nog vragen zijn kan je ze in dit topic posten. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou doet die het :}

Ik gebruik sidebar voor xml-feeds, werkt lekker.

full
 
kan aan mij liggen kheb motorforum toegevoegd maar krijg error message bij synchronizeren.Kortom ik zie dus geen topics verschijnen bij mij
Help ?
 
kan aan mij liggen kheb motorforum toegevoegd maar krijg error message bij synchronizeren.Kortom ik zie dus geen topics verschijnen bij mij
Help ?
Zo af en toe komt er inderdaad een topic voorbij met rare tekens in de titel waar dat programma over valt. Ik ben dat nu aan het oplossen.
 
Ik gebruik deze plugin voor outlook. En dat werkt echt perfect.
Alleen ik vraag me af wat de sortering is van de RSS feed en wat de refresh interval van die feed (realtime :? ) is
 
Hmmmzzz.. Ik draai de nieuwe Firefox 1.0 beta, en de RSS feed doet het niet goed omdat er fouten in de XML zitten. De foutmelding:

XML Parsing Error: undefined entity
Location: Motor-Forum
Line Number 460, Column 56:

<title>honda vtr 1000 (25 kw op papier!!!!!) belgië</title>

Er bij de r van vtr zit volgens de xml validator de fout.

Verder viel me op dat het Content-Type in de HTTP-headers op text/xml staat. Wellicht is het handig om dat op application/xml te zetten, of application/xml+rss
 
Hmmmzzz.. Ik draai de nieuwe Firefox 1.0 beta, en de RSS feed doet het niet goed omdat er fouten in de XML zitten. De foutmelding:

XML Parsing Error: undefined entity
Location: Motor-Forum
Line Number 460, Column 56:

<title>honda vtr 1000 (25 kw op papier!!!!!) belgië</title>

Er bij de r van vtr zit volgens de xml validator de fout.

Verder viel me op dat het Content-Type in de HTTP-headers op text/xml staat. Wellicht is het handig om dat op application/xml te zetten, of application/xml+rss
Nope zit in de e van belgie. De puntjes zorgen voor een high-ascii karakter. en dat bestaat niet in de xml def. Er moet in dit geval door de RSS feed maker een htmlentities worden gebruikt bij het generen. Miranda kan het wel hebben, maar Opera stikt hier ook in.
 
Nope zit in de e van belgie. De puntjes zorgen voor een high-ascii karakter. en dat bestaat niet in de xml def.

Nee, dat is het probleem niet: ook in de huidige feed, staat een â (Van Fryslan), en dat gaat ook fout, omdat de XML validator de &blabla; als een XML-entity "blabla" opvat i.p.v. een HTML entity. HTML entity levert dus ook geen oplossing.

Wat wel de oplossing is, is om de title en de description als CDATA te definieren:

<title>[CDATA[OBT 9 de Fryslân Boppe Tour]]</title>

Dat dus bijvoorbeeld. Een eenvoudig kwestie van in je PHP scriptje even zetten dat ie voor alle $title-s (of hoe je die dingen ook noemt in je PHP script) even [CDATA[ zet en erachter ]]

Dus iets van

echo "<title>[CDATA[".$title."]]</title>";

Edit: voordeel van dit laatste is dat e.e.a. ALTIJD goed valideert, ook als iemand in zijn topic titel per ongeluk een high-ASCII teken heeft gebruikt.

Edit 2: Fuck... MF geeft het niet goed weer; er moet dus staan:

[{UITROEPTEKEN}CDATA[

en niet

[CDATA[
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan een mod ff antwoord geven op de vragen in dit topic.

Nog een nieuwe: Waarom krijg ik als output:

Plugin: MOtor-Forum.nl
te vertrouwen ... of niet??
 
Terug
Bovenaan Onderaan