Nieuwe functionaliteit: Realtime updates

Niks mis met techniek, ik zit zelf in de IT _O-
Ik bedoel meer te zeggen wat ik vind van de tegenwoordige veranderingen, niet per se alleen hier op het forum hoor, maar in het algemeen.
 
Het is erg offtopic, maar toch... Ik hoor dat hoe ouder ik word hoe vaker. En ik snap het niet. Ik vind het alleen maar jammer dat er zo verschrikkelijk veel verandert dat ik me maar in een klein deel kan verdiepen :)
 
leeftijd... ?
joh, over 5 maanden ben ik weer in een prime...

edit bewerk: en nu vraag ik me af of dit grapje te ver gezocht is
 
Het is erg offtopic, maar toch... Ik hoor dat hoe ouder ik word hoe vaker. En ik snap het niet. Ik vind het alleen maar jammer dat er zo verschrikkelijk veel verandert dat ik me maar in een klein deel kan verdiepen :)
en hoe meer je weet, hoe meer je ook weet dat je niet weet.
 
Ik vind die popups niks, ze zitten me in de weg. Het heeft voor mij geen zin om ze te lezen. Ik kan er ook niet op klikken want dan ben ik kwijt waar ik zat te lezen.
Het is voor mij voldoende dat het klokje bovenin rood wordt. Dan weet ik dat er iets nieuws is.
 
Ik merk op de telefoon dat als ik een topic lees en er komt een bericht bij, dit nieuwe bericht direct zichtbaar is, maar als notificatie achter het belletje blijft staan rechtsboven.
Dus dan blijven mijn ongelezen berichten toch groeien totdat ik ze aanklik en weer bekijk. :) :)
 
Ik merk op de telefoon dat als ik een topic lees en er komt een bericht bij, dit nieuwe bericht direct zichtbaar is, maar als notificatie achter het belletje blijft staan rechtsboven.
Dus dan blijven mijn ongelezen berichten toch groeien totdat ik ze aanklik en weer bekijk. :) :)

Ja dat merkte ik gisteren ook.
Nog een reden dat de popups geen zin hebben.
En als ik savonds op mf zit en iemand zet een bericht in een bepaald topic dan gaat hij direct naar dat bericht. (Als ik erop klik)
Misschien wel logisch, maar als er smiddags ook al 20 berichten in dat topic gezet zijn dan mis ik die dus.
 
Valt me net op dat een post waarin geëdit wordt weliswaar niet getoond wordt als een "is aan het typen", maar een geëdite post wordt wel on-the-fly vervangen met de nieuwe content na het opslaan. Dat is wel tof i.v.m. antwoorden op outdated posts.
 
Ik moet intussen eerlijk zeggen, ben door de adblocker die popup wel kwijt, maar dat autorefresh vind ik echt niks. Heb liever een knop die verschijnt met de melding dat er nieuwe berichten zijn en wil je ze downloaden.
 
De absolute overload aan notificaties die nu op het belletje verschijnt is ook niet te doen.

Ik weet niet precies waar ik nou wel een notificatie van krijg waar ik dat eerst niet kreeg, maar ik knipper met mijn ogen en er staan er zo weer 18, terwijl ik net nog alles bijgelezen had. Dat is niet meer te volgen. Weet iemand wat het verschil nou precies is?

Volgens mij krijg ik niet andersoortige notifications, maar gewoon heel veel meer van dezelfde. Is het iets met een notification van ieder bericht op een gevolgd topic, waar je er vroeger eentje kreeg bij één nieuwe reactie en dan verder niet meer?
 
Goeie vraag, ik heb meer het idee dat het eerst niet goed werkte. Kreeg van gevolgde topics vaak geen notificatie als er wat gepost werd, en kwam later per toeval het topic weer eens tegen en denk, he, die volgde ik toch. Om vanaf dat moment wel weer notificaties te krijgen.
 
Goeie vraag, ik heb meer het idee dat het eerst niet goed werkte. Kreeg van gevolgde topics vaak geen notificatie als er wat gepost werd, en kwam later per toeval het topic weer eens tegen en denk, he, die volgde ik toch. Om vanaf dat moment wel weer notificaties te krijgen.
Dat is een ander ding en inderdaad al zowat drie jaar geleden veranderd.
Als er veel gepost is en je keek een dag of twee(?) niet dan verdween het topic uit je lijst.
Is er niets gepost, maar na bijvoorbeeld een jaar weer wel dan staat die gelijk in je notificaties.
Heb je in een topic gekeken dan komt die ook direct bij de volgende post in je notificaties.
Op de laptop had ik daarom een snelkoppeling gemaakt naar alle topics waar ik wat gepost had.
Dan zie je ook dat er weer wat gepost is waar je al even niet keek en ooit als deelnemer hebt gevolgd.
Het kan ook zijn dat er een maximum aantal topics is die het forum voor je in de gaten houdt. :?
Ik zit niet zo diep in deze forum software.
Maar sinds die update van circa drie jaar geleden raken gebruikers wel vaker de door hun gevolgde topics kwijt. :Y
 
Even voor de volledigheid in dit topic een aantal citaten van mijzelf uit het nachttopic.

In een (bij momenten) hyperactief topic wordt het totaal onleesbaar en onbruikbaar door deze nieuwe update als je een mobiele gebruiker bent.

Die nieuwe update is me trouwens een partij irritant en onrustig.
Als ik zit te lezen verspringt de pagina 748382keer door nieuwe berichten en likes op andere berichten.

En als ik tiep schieten er de hele tijd meldingen over het tiepveld heen.

Vreemd.

Dit werkt echt voor geen meter.

Godsamme @Disaster-Master kap ff met posten en liken.
Die melding gaat steeds over “Plaats reactie” heen waardoor ik niet kan posten.

Ik heb geen epilepsie. Maar ik krijg het hier wel haast van. Jezus wat een onrust op het scherm in een topic zo actief als dit topic soms kan zijn.

Ik probeer al 5 minuten op die link te klikken maar het beeld verspringt steeds als ik er bijna ben.

Aju :W

Overigens dus nog een dingetje voor @Duderuud , het effect van de nieuwe update op mensen met een mindere internetverbinding.
 
Laatst bewerkt:
De grote vraag is nu dus: wordt het teruggedraaid of krijgen we een mogelijkheid om het uit te zetten ?

Ik denk dat duidelijk is dat er een aanzienlijke groep zeer actieve en betrokken gebruikers, wellicht ook veelal donateurs, deze recente update als ongewenst beschouwt.

Ik zou graag een reactie zien van @Duderuud ...
 
Ongewenst is een groot woord, maar een keuze in je profiel zou ik wel fijn vinden. Desondanks, ik snap dat het echt niet eenvoudig is om alle gebruikers tevreden te houden. Ben benieuwd of en wat er nog gebeurt op dit vlak.

Om nog ff terug te komen op dat tellertje. Hij mist nog steeds updates over gevolgde topics, dus dat lijkt niet per se erger geworden, het klopt gewoon nog steeds niet :+.

edit: zie onder, toch erger geworden. Dacht al dat het aan mij lag :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben drie uur de deur uit...

1685738235278.png


Wat moet je daar nou mee :?

Ik ben nu tamelijk zeker, vroeger kreeg je één update als er in een bezocht topic een nieuwe post kwam (en kon je dus ctrl-klikken op elke post om elk topic te openen op de eerste nieuwe post zodat je zo verder kon lezen).

Nu krijg je van IEDERE nieuwe post in een bezocht topic een notificatie, waardoor al het overzicht weg is, en je gewoon moet scollen om te zien waar nou echt iets nieuws staat.

Maar gelukkig,
(...) dit is (voor de meeste mensen iig) een handige en nuttige toevoeging
, dus wie ben ik dan om te zeggen dat
een persoonlijke overweging
misschien wel niet de sterkst onderbouwde kwaliteitsslag aller tijden vormt O-)
 
Ik kan wel iets bedenken om iets goeds van de oude situatie EN van de nieuwe situatie te pakken, en samen te voegen tot een soort 1+1=3 oplossing:

"Er zijn 16 nieuwe berichten geplaatst in [zus en zo]. Ga naar [eerste] [laatste] nieuwe bericht."

De losse notificaties van reacties op posts vind ik dan wel weer nuttig, en die kun je sowieso ook zelfstandig uitschakelen.
 
Te vroeg gejuicht, kan niks meer lezen zonder dat er een pop-up verschijnt, ondanks dat dit uitgeschakeld staat.
Voor de een geen probleem, ik vind het maar irritant.
Om het positief te bekijken, het gaat me vast helpen om minder op MF te gluren.
 
Wat jammer dat er geen enkele reactie vanuit de admin is tot nu toe - of heb ik wat gemist ?

Anyway, net als @martijn76 beperk ik mijn bezoek aan MF nu ook sterk en zal ik nu ook 'spitsuren' vermijden want het is gewoon belachelijk irritant al die popups en dat hijgerige 'xxx is een reactie aan het typen' ...

Heel jammer dit.
 
Kop in het zand steken is ook een methode inderdaad.

Dit is, mobiel, gewoon volstrekt onbruikbaar op drukkere momenten en in drukkere topics.
Ik kom niet in de drukkere topics merk ik dus.
De pop-ups komen zelden door.
En dat is dan misschien ook de beleving die Duderuud heeft.

Wel licht irritant dat als nu iemand post terwijl ik nog in dat topic ben, deze wel als notificatie blijft staan onder het belletje.
Dan moet ik het topic nogmaals openen. :')
 
Dat inderdaad. Ik open na inlog vaak even het belletje en klik dan met de scrollknop de updates aan om ze allemaal in een aparte tab te openen (daar zou nog eens een knop voor moeten komen, simpelweg 'open alle gevolgde topics waar een nieuwe reactie in is geplaatst allemaal in een aparte tab'). Afijn, ik volg nogal veel topics, met als gevolg dat ik soms 30 tabbladen open heb staan. Nu komen er tussendoor allemaal updates bij, en dat is helemaal prima, dat lees ik wel bij. Maar zodra er een nieuwe reactie wordt geplaatst krijg ik dus ook nog een belletje rechtsboven dat er een nieuwe reactie is geplaatst, terwijl ik al op de pagina zit. Met als gevolg dat ik als ik de 30 tabs heb bijgelezen en gesloten, ik nog x belletjes rechtsboven heb staan, waarvan ik de nieuwe posts al heb gelezen. Maakt het een beetje onoverzichtelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan