Nieuwe functionaliteit: Realtime updates

Wat zijn recurring users dan? Ik weet, ben hier iedere dag aanwezig, maar ik ben van voor het internet. Hoor ik daar dan ook bij?
Voor sommigen is dit een stomme vraag, maar ik ben niet zo goed met computergedoe. Ik ben meer van de technische dingen..
 
Terugkerende gebruikers (al die fucking engelandsche woorden)O-)

Maar wat heeft dat voor nut?
Overigens is bijna de helft hier al een robot.

Online statistieken

Leden online160
Bezoekers online367
Totaal aantal bezoekers527
Robots316
De totalen bevatten mogelijk verborgen bezoekers.
 
Wat zijn recurring users dan? Ik weet, ben hier iedere dag aanwezig, maar ik ben van voor het internet. Hoor ik daar dan ook bij?
Voor sommigen is dit een stomme vraag, maar ik ben niet zo goed met computergedoe. Ik ben meer van de technische dingen..
Dat betekent (inderdaad) gewoon terugkerende gebruiker. Sorry voor het Engelse jargon, ik doe het echt niet om op te scheppen of zo maar het is gewoon hoe die dingen heten in de IT.

Je hebt sites die zich richten op zo veel mogelijk "passanten", mensen die om wat voor reden dan ook eenmalig op een site terecht komen en gewoon heel snel geholpen moeten worden aan wat ze van die site willen. En je hebt ook sites die het juist heel erg moeten hebben van "vaste klanten". Maar websites willen over het algemeen graag dat gebruikers terugkomen, zeker als je die gebruikers abonnementen kunt aanbieden (in welke vorm dan ook) of reclame kunt aanbieden, of een combinatie van beiden. Uiteraard kost het runnen van een website gewoon geld, en dat moet ergens vandaan komen.

Als je dus zorgt dat je zo veel mogelijk terugkerende gebruikers hebt, die zo veel mogelijk tijd op je pagina doorbrengen, en zo veel mogelijk pagina's openklappen, dan heb je daar wat aan, in de vorm van reclame-inkomsten, of in de vorm van gebruikers die denken "goh, die pagina is zó waardevol voor mij, daar wil ik wel gewoon voor betalen".

Nou is MF overduidelijk niet een commercieel ingestelde site; dan zouden ze wel een abonnementsysteem introduceren net als alle streamingdiensten, commerciele nieuwsmedia etc.. Toch wil MF natuurlijk ook zijn gebruikers vasthouden. Ik kan niet in het hoofd van de MF management kijken, maar het valt mij wel op dat er altijd maar een relatief klein handjevol zeer actieve gebruikers is, en heel veel mensen die incidenteel de site bezoeken.

Welnu, dit soort features wordt over het algemeen ingezet om mensen langer op de site actief te houden en te zorgen dat de aandacht niet afdwaalt. Daar blijven je gebruikers "geëngageerder" van. En daar is op zich niks mis mee, en het werkt ook gewoon, zie Facebook, daar zit het verslavende effect in... Als je ziet dat iemand aan het typen is, is de kans groter dat je even blijft hangen omdat je benieuwd bent wàt dan. En als je dan ook een popup krijgt over die andere topics die je volgt, ga je ondertussen daar maar even kijken terwijl Pietje aan het typen is. Etc.

Sorry voor het lange verhaal :)
 
Ik heb nog geen seconde nagedacht over "recurring users" of "retentie". Dit is (voor de meeste mensen iig) een handige en nuttige toevoeging.
Ofwel, een persoonlijke overweging die niet is gebaseerd op statistieken of advertentie-inkomsten.
 
Dat betekent (inderdaad) gewoon terugkerende gebruiker. Sorry voor het Engelse jargon, ik doe het echt niet om op te scheppen of zo maar het is gewoon hoe die dingen heten in de IT.

Je hebt sites die zich richten op zo veel mogelijk "passanten", mensen die om wat voor reden dan ook eenmalig op een site terecht komen en gewoon heel snel geholpen moeten worden aan wat ze van die site willen. En je hebt ook sites die het juist heel erg moeten hebben van "vaste klanten". Maar websites willen over het algemeen graag dat gebruikers terugkomen, zeker als je die gebruikers abonnementen kunt aanbieden (in welke vorm dan ook) of reclame kunt aanbieden, of een combinatie van beiden. Uiteraard kost het runnen van een website gewoon geld, en dat moet ergens vandaan komen.

Als je dus zorgt dat je zo veel mogelijk terugkerende gebruikers hebt, die zo veel mogelijk tijd op je pagina doorbrengen, en zo veel mogelijk pagina's openklappen, dan heb je daar wat aan, in de vorm van reclame-inkomsten, of in de vorm van gebruikers die denken "goh, die pagina is zó waardevol voor mij, daar wil ik wel gewoon voor betalen".

Nou is MF overduidelijk niet een commercieel ingestelde site; dan zouden ze wel een abonnementsysteem introduceren net als alle streamingdiensten, commerciele nieuwsmedia etc.. Toch wil MF natuurlijk ook zijn gebruikers vasthouden. Ik kan niet in het hoofd van de MF management kijken, maar het valt mij wel op dat er altijd maar een relatief klein handjevol zeer actieve gebruikers is, en heel veel mensen die incidenteel de site bezoeken.

Welnu, dit soort features wordt over het algemeen ingezet om mensen langer op de site actief te houden en te zorgen dat de aandacht niet afdwaalt. Daar blijven je gebruikers "geëngageerder" van. En daar is op zich niks mis mee, en het werkt ook gewoon, zie Facebook, daar zit het verslavende effect in... Als je ziet dat iemand aan het typen is, is de kans groter dat je even blijft hangen omdat je benieuwd bent wàt dan. En als je dan ook een popup krijgt over die andere topics die je volgt, ga je ondertussen daar maar even kijken terwijl Pietje aan het typen is. Etc.

Sorry voor het lange verhaal :)
Geen sorry hoor, is niet nodig. Ik heb er weer veel van opgestoken! Ik ben ook niet voor niets donateur hier, want ik zit hier werkelijk de hele dag.
Weet je, ik wen er wel weer aan, dat nieuwe pop-up gedoe. Ik weet, ik wen moeilijk aan nieuwe dingen, maar het is wat het is, en na een tijdje is het weer gewoon. 🙂
 
En mijn probleem is nou juist die retentie, daar word ik persoonlijk als gebruiker niet beter van. Ik vind de informatie uitwisseling hier fantastisch, en leuk om dingen te delen met mede hobbyisten die begrip hebben voor mijn plezier. Ik wil niet ergens ingezogen worden en meer tijd besteden op een scherm dan nodig. Helaas ben ik gevoelig voor deze meuk
 
Die Activiteit regel is ergnstig handig... Als je in een druk topique een bijdrage over de laatste post zonder quote erin in loopt in te tiepen wordt je er door die regel op geattendeerd dat je reactie een reactie zal zijn op een bijdrage die nog niet ingetiept is, moeilijker kan ik het niet maken, maar het is wel zo.
Bijvoorbeeld in het nachttopic, waar ik verder overigens nooit kom
 
Ik quote even uit hetzelfde bericht @Downunder

ik doelde op de adblocker misbruiken om dat ene regeltje te blocken. Ik heb verder niks gewijzigd in de vinkjes in de instellingen van mijn account. Daarmee is dat tellertje rechtsboven wel in gebruik, updaten topics zich vanzelf als iemand een reactie plaatst, maar ik zie die popup daarover niet meer. En daar ging het mij persoonlijk dan om :).
 
eeh, werkt hier op de mobiel ook gewoon? Daar ging het mij trouwens ook meer om, ik zit meestal op MF op de mobiel. Daar pikt die popup nog meer ruimte in dan de desktop. Als je dat tijdens het typen gebeurt, zie je eigenlijk alleen je keyboard en de popup, dat is gewoon onbruikbaar, en vervelender dan een reclamebanner is mijn mening.
 
tis wat, al die nieuwigheid...

maar wel een soort van verademing: gewoon een forum.
geen twitter-/masto-gedoe, geen slack-with-notifications ("toktoktok.....), nee gewoon een goed werkend Forum.
Lekker meer doorgaan svp.

(en nu even de push-notifiations uitzetten...)

edit:
uitzetten.... ???
ik ben bij 12 de tel kwijt geraakt... stug doorklikken maar...
is er geen "update profile set pushups=off where id=?" using pdv_moto ?
 
Laatst bewerkt:
eeh, werkt hier op de mobiel ook gewoon? Daar ging het mij trouwens ook meer om, ik zit meestal op MF op de mobiel. Daar pikt die popup nog meer ruimte in dan de desktop. Als je dat tijdens het typen gebeurt, zie je eigenlijk alleen je keyboard en de popup, dat is gewoon onbruikbaar, en vervelender dan een reclamebanner is mijn mening.
Adblocker op de mobiel...?
 
Ik realiseer me nu dat ik hetzelfde heb met de meldingen die op poppen onderin mijn scherm. Te hoog social media karakter die bij mij een pavlov reactie oproept om meteen te kijken wat er aan de hand is. Kunnen we instellingen krijgen waar dit uit kan? Ben om bovenstaande redenen ook gestopt met insta en Facebook, ben er helaas te gevoelig voor. Zou jammer zijn als ik hierdoor ook MF vaarwel moet zeggen
Grappig dat je dit zegt. Dat een forum op iets wil lijken wat het helemaal niet is. Maar goed om te zien dat de algoritmes werken een paar dagen na Motorforum vergrijst
 
Op de desktop vind ik die popups geen probleem, het scherm is groot genoeg. Juist op het kleine scherm van de telefoon vind ik het irritant.
Helemaal mee eens.
En een fatsoenlijke post in elkaar zetten met een foto er in vanaf de telefoon is bijkans een onmogelijkheid geworden, want zodra je wilt invoegen schuift er zoń pop-up voor en als je pech hebt zit je dus gelijk in een ander topic, Dat hersteld betekent opnieuw je foto uploaden, tekst opmaken etc.. terwijl die tekst helaas voortdurend op en neer springt door de pop-ups.

Ik ben niet tegen vernieuwing, en misschien zijn er gebruikers die het prettig vinden (al zie ik hier vooral vijf pagina'sm mensen die er niet heel erg blij van worden) maar op deze manier gaat het wel erg ten koste van bestaande functionaliteit die - in ieder geval voor mij - aanzienlijk meer waarde heeft. Zeker omdat je het niet uit kunt zetten vind ik het bepaald geen vooruitgang.

Hebben we het nog niet gehad over de communicatie, waarin vijf pagina's lang een flink aantal frequente forumgebruikers een opvallend gelijkluidende feedback geeft, die simpelweg wordt afgedaan met:
Dit is (voor de meeste mensen iig) een handige en nuttige toevoeging.

Het is ongetwijfeld goed bedoeld en ik kan me voorstellen dat als je iets maakt of introduceert je daar trots op ben en/of achter staat, maar dit komt wat "teleurstellend" over. Sorry... van mij had dat anders gekund/gemogen -O-
 
Het is ongetwijfeld goed bedoeld en ik kan me voorstellen dat als je iets maakt of introduceert je daar trots op ben en/of achter staat, maar dit komt wat "teleurstellend" over. Sorry... van mij had dat anders gekund/gemogen -O-
Soms moet je je verlies nemen, ook als sysadmin... wellicht komen en nog verbeteringen op..

Vooruit vragen van "jongens, zouden jullie dit wat vinden" werkt denk ook niet omdat je de bijeffecten niet ziet gebeuren
 
Soms moet je je verlies nemen, ook als sysadmin... wellicht komen en nog verbeteringen op..

Vooruit vragen van "jongens, zouden jullie dit wat vinden" werkt denk ook niet omdat je de bijeffecten niet ziet gebeuren
Toch had dat beter geweest, ipv ons direct voor het blok te zetten. Ik ben niet voor niks zo weinig actief nu, op MF..
 
Terug
Bovenaan Onderaan