Nieuwe functionaliteit: Realtime updates

Echt.. ik ben dus aan het type… en dan mot ik weer scrolle… godverdomme zeg.. ik word dr chagreinig van zelfs :( :(

wat een ellende zeg.. al die cholera popups en automatisch gescrol…

IMG_0514.png
 
Hmmz, autoscrollen doet 'ie bij mij dan weer niet. Even getest met mijn oude Galaxy Tab S3 (met android 9, en daarop dan Chrome up2date, dus versie 113 nu zo te zien), en daar komen de notifications wel, maar net buiten beeld, en wordt er dus niet naartoe gescrolld.
 
Okee... Je KUNT het dus uitzetten, die popups. Dan moet je "Melding" uitzetten (en niet alleen Pushmelding) voor optie "reageert op een bekeken onderwerp".

Dus inderdaad op https://www.motor-forum.nl/account/preferences

1685317993775.png


Dan krijg je geen popups meer.

Zeg dat dan gewoon.

Voor mij zou dat echter niet werken, omdat dat betekent dat je dan dus óók geen blauw puppeltje meer krijgt bij het belletje, je krijgt dan gewoon helemaal geen enkele notificatie meer.

Moet ik dan pushmelding uitzetten? Wat is precies het verschil tussen melding en pushmelding?

"Melding" is (voor dit forum) zo'n blauw puppeltje bij het belletje, dat je kunt openklappen en je meldingen lezen.

"Pushmelding" is een bericht aan de browser, waardoor de website de browser "een schop kan geven" ook als de browser een andere pagina laat zien of zo. Pushmeldingen zijn irritant en zetten de meeste mensen gewoon uit. Mijns inziens hooguit handig voor werkomgevingen waar je bijvoorbeeld tien tabs open hebt voor allerlei realtime communicatie met klanten, of dashboards voor systemen waar je snel op moet reageren, dat soort dingen. /edit: het zou bijvoorbeeld ook nuttig kunnen zijn voor mensen die actief zijn op meerdere marktplaats-achtige topics, bedenk ik net.

Het vage van deze functionaliteit is nou, dat die popup LIJKT op een push-notificatie (dat is wat push notificaties meestal doen), alleen het IS feitelijk gekoppeld aan een normale notificatie, zo blijkt.

--- TLDR---
Je kunt de popups uitzetten in je voorkeuren, door "Melding" uit te vinken bij "reageert op een bekeken onderwerp".
MAAR, dan krijg je ook geen meldingen meer waar ze wèl horen, namelijk in het belletje rechtsbovenaan.
Mijn advies: gebruik een ad blocker indien mogelijk en blokkeer "motor-forum.nl##.notice-content", dan heb je niet de popups, en wel het belletje.
Dat verandert overigens niets aan de "is aan het typen" functie.

@Duderuud correct me if I'm wrong maar volgens mij is dat wel zo'n beetje het verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Heb geen maps en locatieservice, ook geen telefoon die dit kan, bewust niet, geen whatsapp, geen facebook of instagram, een goede browser en alle toestemming ingetrokken met een goed poortbeheer op de firewal doet wonderen :)
Niet iedereen op 1 stapeltje gooien met een standaard riedeltje uit 2002, meneer de boomer... :/O-)
Zou haast denken dat je een angstfobie hebt
 
Ik ben niet tegen verandering, wel tegen onnodige verandering, zeker als die zulke ontzettend irritante gevolgen heeft.

Daarom de volgende vraag: welk probleem wordt er geprobeerd op te lossen met deze nieuwe functionaliteit ?

Ik ben zeker 10 keer per dag op MF (wellicht nog wel vaker) en lees dan alle topics waarop ik geabonneerd ben. Ik wil niet afgeleid en opgejaagd worden door popups over nieuwe berichten in topics waar ik op dat moment niet ben. Sterker nog, ik wil helemaal niet afgeleid worden door popups over nieuwe berichten.
En ik wil helemaal niet opgejaagd worden door meldingen over wie er een reactoe aan het typen is.

Hou alsjeblieft op met die onzin of regel een fatsoenlijke mogelijkheid om dat allemaal uit te zetten.

Dank.
 
Okee... Je KUNT het dus uitzetten, die popups. Dan moet je "Melding" uitzetten (en niet alleen Pushmelding) voor optie "reageert op een bekeken onderwerp".

Dus inderdaad op https://www.motor-forum.nl/account/preferences

Bekijk bijlage 1884911

Dan krijg je geen popups meer.

Zeg dat dan gewoon.

Voor mij zou dat echter niet werken, omdat dat betekent dat je dan dus óók geen blauw puppeltje meer krijgt bij het belletje, je krijgt dan gewoon helemaal geen enkele notificatie meer.



"Melding" is (voor dit forum) zo'n blauw puppeltje bij het belletje, dat je kunt openklappen en je meldingen lezen.

"Pushmelding" is een bericht aan de browser, waardoor de website de browser "een schop kan geven" ook als de browser een andere pagina laat zien of zo. Pushmeldingen zijn irritant en zetten de meeste mensen gewoon uit. Mijns inziens hooguit handig voor werkomgevingen waar je bijvoorbeeld tien tabs open hebt voor allerlei realtime communicatie met klanten, of dashboards voor systemen waar je snel op moet reageren, dat soort dingen. /edit: het zou bijvoorbeeld ook nuttig kunnen zijn voor mensen die actief zijn op meerdere marktplaats-achtige topics, bedenk ik net.

Het vage van deze functionaliteit is nou, dat die popup LIJKT op een push-notificatie (dat is wat push notificaties meestal doen), alleen het IS feitelijk gekoppeld aan een normale notificatie, zo blijkt.

--- TLDR---
Je kunt de popups uitzetten in je voorkeuren, door "Melding" uit te vinken bij "reageert op een bekeken onderwerp".
MAAR, dan krijg je ook geen meldingen meer waar ze wèl horen, namelijk in het belletje rechtsbovenaan.
Mijn advies: gebruik een ad blocker indien mogelijk en blokkeer "motor-forum.nl##.notice-content", dan heb je niet de popups, en wel het belletje.
Dat verandert overigens niets aan de "is aan het typen" functie.

@Duderuud correct me if I'm wrong maar volgens mij is dat wel zo'n beetje het verhaal.
Er is dus nog geen vinkje die de popup uitzet en het belletje blijft werken? Adblock oplossing dan maar :). Dank voor het uitzoeken :Y

Hopelijk kan @Duderuud die optie nog inbouwen?
 
heb dat regeltje van sadbunny in de adblocker gezet. Daarmee werkt het tellertje rechtsboven nog prima, en ververst een topic zodra er een reactie bijkomt, maar blijft die popup tenminste weg. Die is nog irritanter dan reclamebanners, vanwege het overlappen van het scherm waar je bezig was en het automatisch scrollen :)
 
🙄 :X

Werkt dus NIET..
nog steeds irritantjes die verschijnen|(B|
Precies, zoals ik al zei moet je dan dus de meldingvink uitzetten voor die ene optie, en niet alleen de ineensopduikmeldingvink. (Alleen dan heb je helemaal geen melding meer, ook niet rechtsboven in het belletje met zo'n blauw puppeltje, dus dat is dan de afweging.)

Nogmaals, beste optie mijns inziens is het toevoegen van de regel in de reclameblokkeerbladeraaruitbreidingstoepassing. (Verdom, best lastig nog die morele appellatie om je moerstaal te spreken.)

Hoop dit helpt.
 
Precies, zoals ik al zei moet je dan dus de meldingvink uitzetten voor die ene optie, en niet alleen de ineensopduikmeldingvink. (Alleen dan heb je helemaal geen melding meer, ook niet rechtsboven in het belletje met zo'n blauw puppeltje, dus dat is dan de afweging.)

Nogmaals, beste optie mijns inziens is het toevoegen van de regel in de reclameblokkeerbladeraaruitbreidingstoepassing. (Verdom, best lastig nog die morele appellatie om je moerstaal te spreken.)

Hoop dit helpt.
Bedankt voor de uitleg, maar snap er nog geen bal van..
Sponsor niet voor niets het MF om reclame meuk niet te krijgen, wil best nog wat bij sponsoren om die Pop-Ups kwijt te raken

Had er zo juist 4 in mijn foon schermpje staan.
:X :X
 
Die pop-ups kan je toch gewoon uitschakelen in je eigen profiel?!
Net als met notificaties en dergelijke?
Wat zitten jullie toch te miereneuken!

Trouwens ff een andere vraag, wat is de functie van die badges? Ennuh kan je die ergens terug vinden?

*Ah, dat automatisch doorscrollen is wel irritant, dat is zichtbaar tijdens het typen. Ja das wel k*t. Hè jammer, heb ik toch zelf nog wat te miereneuken..... 🤭

Fijne dag allemaal hè!
 
Die pop-ups kan je toch gewoon uitschakelen in je eigen profiel?!
Net als met notificaties en dergelijke?
Wat zitten jullie toch te miereneuken!
Nee, die popups kun je dus niet uitschakelen in je eigen profiel, behalve als je ook de hele notificaties wilt uitschakelen, en die zijn wel nuttig. Want het zijn geen push notificaties maar hangt aan de gewone notificaties vast.

Trouwens ff een andere vraag, wat is de functie van die badges? Ennuh kan je die ergens terug vinden?
Welke badges?

*Ah, dat automatisch doorscrollen is wel irritant, dat is zichtbaar tijdens het typen. Ja das wel k*t. Hè jammer, heb ik toch zelf nog wat te miereneuken..... 🤭

Fijne dag allemaal hè!
Insgelijks! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan