nieuwe Yamaha Super Tenere

Ben wel benieuwd wat het gaat worden. Maar hij komt er dus.
Deze concepts zijn leuk, vooral leuk gevonden met die doek, (en die oogjes) :P maar ik ben benieuwd wat het echt wordt.

Ondertussen lekker doortuffen op de oude Super Tenere. :]
 
Gaaf, die Dakar stijl van de doeken. Ik hoop dat het een echt ruige KTM-achtige terrein motor is en niet zo'n Stelvio/GS geval.
 
Gaaf, die Dakar stijl van de doeken. Ik hoop dat het een echt ruige KTM-achtige terrein motor is en niet zo'n Stelvio/GS geval.

Ja, wel gaaf inderdaad, maar ze moeten dan ook wel een allroadfiets leveren en inderdaad niet teveel de straatkant op gaan. Maar ik vrees het ergste......de oude Supertenere kan nog allemaal net, als allroad ragbak, qua gewicht en mate van geciviliseerdheid, ,waarop je met noppen trouwens een heel eind komt.
Om nog maar te zwijgen van de TDM....die heeft in terrein niks te zoeken.

Maar dit uiterlijk belooft wel wat.......ik hoop dat ze het waarmaken, en die cardanaandrijving is wel te gek.
 

Leaping forward in an instant. Blazing into the distance with grace and strength. Mixing tough, reliable cutting-edge technology and functional beauty. Tightly constructed to withstand every adventure, but with a spirit as agile and pure as the wind.
Throughout the 80’s and 90’s, YAMAHA Ténéré machines have worn their Paris-Dakar Rally heritage with pride. Styled in the rally image, they will lead you to new worlds and unknown adventures
The Lord of YAMAHA Adventures was unveiled at the latest Tokyo Motor Show and introduces new levels of Art of Engineering and style to tough, long distance adventure touring. Equipped with state-of-the-art technologies like traction control, ABS and a unified brake system (UBS), the new Super Ténéré is ready to take you beyond the boundaries of travel.
This page is updated regularly. Get handy notifications by subscribing to the Super Ténéré newsletter.


De foto´s:

2009-Yamaha-Super-Tenere-concept-01_tcm26-331572.jpg


2009-Yamaha-Super-Tenere-concept-02_tcm26-331577.jpg
 
Ja, wel gaaf inderdaad, maar ze moeten dan ook wel een allroadfiets leveren en inderdaad niet teveel de straatkant op gaan. Maar ik vrees het ergste......de oude Supertenere kan nog allemaal net, als allroad ragbak, qua gewicht en mate van geciviliseerdheid, ,waarop je met noppen trouwens een heel eind komt.
Om nog maar te zwijgen van de TDM....die heeft in terrein niks te zoeken.

Maar dit uiterlijk belooft wel wat.......ik hoop dat ze het waarmaken, en die cardanaandrijving is wel te gek.
Ja, maar die Cardan gaat hem wel automatisch in de richting van de GS/Stelvio duwen en hem dus minder geschikt in het terrein maken..
 
Laatst bewerkt:
Dag oma :W
Hoorde vandaag dat de foto's vanaf Februari te zien zijn, en dat de motor zo'n beetje in juni geleverd gaat worden. Qua prijsstelling tussen de BMW GS en GS Adventure, maar wel met de features die op de GSA zitten.
 
Ben ook erg benieuwd hoe hij gaat worden.
Als vervanger voor mijn Tiger 1050 zijn nu alleen de nieuwe Multistrada van Ducati, maar moet hier nog wel heel erg aan wennen en de KTM Adventure is erg mooi maar voor mij misschien wel te erg offroad in de race.
Voor een GS ben ik nog veel te jong :j

Gelukkig is het voorlopig nog niet zo ver, eerst nog lekker genieten van mijn Tiger 8-)
 
de KTM Adventure is erg mooi maar voor mij misschien wel te erg offroad in de race.

Ben sinds een aantal maanden in het bezit van een KTM Adventure en ik kan je zeggen dat de motor on-road echt geniaal rijdt! Probeer maar eens..
 
Nope, ben bang van niet. Dit is een concept van VontiVonti. Its not the real thing zei hij.

Wel jammer.

??
Goed lezen (op de site)
"Let wel, dit is geen officiele video van de te verwachten SuperTénéré 1200 gemaakt bij Yamaha (kijk daarvoor op YME Website) maar door een zeer creatieve enthousiasteling, tevens berijder van een XT660Z.
Wij vonden het echter van een dusdanige kwaliteit dat we het U niet wilden onthouden.
Onder de video vindt U een explicatieve tekst van de auteur (NICI; geplaatst op Youtube door VontiVonti) . "


De verkoper gaf me de details over het verschijnen van de 1e foto's en wanneer hij leverbaar zou zijn. Da's iets anders dan het filmpje op de site.
 
Terug
Bovenaan Onderaan