Nieuwe (zijspan) project en aanwinst Honda GL1200

Vandaag een Originele Hondaline Goldwing Aspencade motorhoes tegen het lijf gelopen :) altijd grappig en de pasvrom is perfect ofcourse. Maar als de bak eraanhangt kan het toch goed zijn dat ik 1 nieuwe hoes laat maken waaronder ook het zijspan past :)

Verder een setje Showa schokbrekers op de kop getikt en nu ermee naar mijn oom. En dan maar hopen dat hij hieromheen een leuke swingarm voorvork kan bouwen :)
 
.... en heb je al besloten of het de EML wordt of toch de Watsonian?

persoonlijk lijkt die EML me wat steviger en beter geschikt voor zo'n -toch wel gewichtige- GL 1200
 
De voorkeur gaat uit naar de EML.
Maar ik moet dat nog ff GOED overleggen want die is officieel van mijn vader en die wil hem niet verkopen. MAW ik leen de bak dan van hem :P
 
Fotoshop van het eventuele toekomstige gebakje :)

full
 
Nope hij is bruin :(
maar wordt ooit gespoten in de kleur blauw ( denk volgend jaar om de kosten een beetje gespreid te houden :) )
 
Harley probeer je golwing accu standaard te houden, een grotere accu heeft méér laadstroom nodig waardoor de dynamo zwaarder belast wordt, dit komt de levensduu niet ten goede.
Trouwens, bel ff ivm die well nuts (rf600), want op 't micro-fiche kan ik ze niet terugvinden.
 
Harley probeer je golwing accu standaard te houden, een grotere accu heeft méér laadstroom nodig waardoor de dynamo zwaarder belast wordt, dit komt de levensduu niet ten goede.
Trouwens, bel ff ivm die well nuts (rf600), want op 't micro-fiche kan ik ze niet terugvinden.

Hmmm van die grotere laadstroom hebben we nog NOOIT last van gehad en zo'n 80% van alle goldwing's met zijspan zijn er mee uitgevoerd ( dan tel ik ook ALLE goldwing's dus 1000 1100 1200 1500 en 1800 :P ) Mits de stekkerverbinding maar gewoon verwijderd is en alles netjes doorgesoldeerd heppie er eigenlijk geen last meer van. ( dat laatste was bij mij dus NOG niet :( nu wel )

Over die welnuts. bel ik je dinsdag wel ff over op ok :)
 
Hmmm van die grotere laadstroom hebben we nog NOOIT last van gehad en zo'n 80% van alle goldwing's met zijspan zijn er mee uitgevoerd ( dan tel ik ook ALLE goldwing's dus 1000 1100 1200 1500 en 1800 :P ) Mits de stekkerverbinding maar gewoon verwijderd is en alles netjes doorgesoldeerd heppie er eigenlijk geen last meer van. ( dat laatste was bij mij dus NOG niet :( nu wel )

Ik zeg ook niet dat je 't móet doen, 't is gewoon maar 'n advies, en geloof me, ik zet 't er niet voor niks neer.
Voorkomen is goedkoper dan repareren :+
 
Watsonian bak gaat eruit.
ural bak gaat eruit ( hadden we ook nog liggen)

We houden nu :
de EML GT3E voor aan s'pap zijn GL1500 :P
de EML tour voor aan mijn GL1200
en de Dunna voor aan de intruder 700 van mijn broertje :P

Voorvork wordt binnen nu en 1 maand gemaakt ( ff kijken waneer ik stalen buizen kan halen :P ) de veren hiervoor zijn van een GL1500 de achterschokbreker 2 stuks.
Schoorstang wordt nieuw aangeschaft van een Mercedes ( ik geloof tyoe 240 ) en daar worden ronde kogeltjes aan gemaakt zodat dit niet wringt.
Intussen ook nog ene originele zendbak van een GL1200 op de kop weten te tikken en de Dynamo ligt ook al klaar.

AL met al weet ik 100% zeker dat ik over MAXIMAAL 2 maanden met mijn eigen GL1200/EML tour combinatie rondrijd !
 
de watsonian denk ik niet nee.
is geen super licht bakkie maar ook geen zwaargewicht. En hij is niet AL te groot of lomp dus zou best wel eens leuk kunnen zijn :)

hebbie een foto kan ik wel ff vlug een simpel soepje maken :)
foto graag van de rechtervoorkant schuin genomen ( zoals mijn goldwing ook staat op al mijn soepjes )
 
Kleine impressie :

full


ben absoluut niet goed in photoshop en hij heeft geen egale kleur maar je krijgt een ideetje van !

ik denk dat zelfs het zijspan nog iets te groot is :(
 
hmmmm.... :9


Hier ga ik dus een ff over moeten nadenken/lobbyen/overleggen enzovoort. ;)

Misschien dat ik in de loop van de volgende week gewoon eens (vrijblijvend :P ) langs moet komen met m'n brik.


[ff zijstapje semi-ontopic]
Wil de eigenaar van de rode spoelbak zich melden. Dit ivm met lobby-ruimte in de garage. ;)
[/ff zijstapje semi-ontopic]
 
in het echt is ie inderdaad niet kleiner te maken ( niet makkelijk iig ) maar de verhouding klopte volgens mij niet echt. Wil vanaaf wel ff met een meetlint de lengte meten kun jij ook een meetlintje leggen naast jouw bike :P

PS: ik MOET er niet vanaf maar als hij weg is heb ik weer mooi meer ruimte dus ik verkoop hem zodra iemand zich aanbiedt. ik ga geen dingen lang vasthouden. er zijn voormij maar 2 opties :
1 verkopen en dat ding ook meteen weg
2 op zolder leggen en daar ligt ie dan voor tenminste 1 jaar aangezien ik dan volgende winter weer eens verder wil kijken :P


en als ik me niet vergis woon je in Geldrop ?
ik weet niet of je een aanhanger heb maar anders zouden we hem er wel een keer op een friskratje naast kunnen zetten :P
 
Laatst bewerkt:
1
ik MOET er niet vanaf maar als hij weg is heb ik weer mooi meer ruimte dus ik verkoop hem zodra iemand zich aanbiedt. ik ga geen dingen lang vasthouden.

2
ik weet niet of je een aanhanger heb maar anders zouden we hem er wel een keer op een friskratje naast kunnen zetten :P
1
Snap ik. ;) Ik ga ook niet vragen om em een paar maandjes voor me te bewaren. :P

2
M'n brikje hoeft niet op een aanhanger. B| Die rijdt reeds geheel op eigen kracht, wat ik dus al zei, in de loop van volgende week kan ik er eens mee langs komen. 8-)


Maar eerst dus overleggen/lobbyen enz. Eerst 'n stapje & dan pas lopen & vooral niet rennen. B|
 
2
M'n brikje hoeft niet op een aanhanger. B| Die rijdt reeds geheel op eigen kracht, wat ik dus al zei, in de loop van volgende week kan ik er eens mee langs komen. 8-)

LOL ik bedoelde ook eigenlijk voor de bak :P
maar je mag altijd eens langs komen geen enkel probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan