Nieuwe zx6

Hij heeft veel trekjes van de nieuwe MotoGP racer (hoekig! ook bij het zitje..) Kawasaki laat er geen gras over groeien en maakt direct z'n ontwikkeling te gelde.. Misschien m'n ZZR110 maar inruilen? *D
 
Opvolger van de ZX7R lijkt mij sterk, want waarom trek Kawa zich anders terug uit het WSB?

Dat lijkt mij eigenlijk niet eens zo van belang. In WSB zal toch met 1000 cc gereden gaan worden en ik denk dat het net als Suzuki aantrekkeijk is om een rijtje motoren te hebben alla 600, 750 en 1000 cc. Kawa heeft ook gezegd dat men vermoedelijk in 2004 weer wil instappen met een.... 1000cc???

Men doet natuurlijk mee in de WSB om het commerdieel een succes te maken, met andere woorden jij en ik moeten die motren weer kopen. En niet iedereen zal de euro's hebben om een 1000 te kopen.
 
Als dit de nieuwe ZX-6 is, is Kawa (eindelijk) een inhaalslag aan het doen op designgebied, maar praktische bruikbaarheid lijdt daar toch wel heel erg onder.

Mijn gok: Dit is een gecamoufleerde nieuwe Yamaha R6 !!! Waarom zou Kawa een testmodel anders mooi GROEN Maken met logo op de tank?? Beetje vragen om moeilijkheden..... En zoals hierboven al geroepen, een beetje strijdig met Kawasaki's "principes" op sportmotorgebied...

Dus ik heb zo mijn twijfels...

Grtzz HagaSan, die hoopt nog een paar jaar op zijn GSXR te rijden.
 
Dit is geen Yam. Lijkt mij duidelijk een Kawa. De (manier van)ronding van de kont lijkt veel op huidige. Lijkt mij ook heel erg sterk dat Yam overstapt naar Brembo, want die denk ik toch echt te zien. De uiteinden van de spaken hebben ook de rare delta hoek die Kawa's hebben. Het motorblok heeft ook als de huidige Kawa's een bruin-achtige kleur. Bij Yammies is dat altijd zwart, hoe de zon er ook op schijnt. Bij Kawa altijd bruin-achtig. Op het plaatje lijkt het ook alsof er ZX7 staat. Het subframe bestaat ook uit de hoekige balken. Bij Yammies zijn die wat ronder en het metaal kleurt en oogt ook anders. Ik durf er wel donder op te zeggen dat dit een Kawasaki is... En dan een ZX7....
 
Er staat nu een foto van de volledige motor op de site waar deze foto vandaan kwam ( MCN dus ).
De motor heeft inderdaad wel een verschrikkelijk hoog Yamaha gehalte. Daar is uiteraard niets mis mee, maar echt origineel is het niet. Ik vind het overigens jammer dat ie niet Kawa groen is maar chique groen zoals de ZX12.
 
Hier is ie :9~ :9~ :9~
02538544.jpg
 
Oke,

Ik ben overtuigd, het is een nieuwe Kawa. Duidelijk te zien aan de ronding van het blok. Idem als de huidige 9 en de 6.

Kawa zal dus de komende jaren afstappen van de gevolgde kawalijnen. Alles is scherper alla Yamaha. Ben wel benieuwd wat nu het uiteindelijk model zal zijn een 6 of een 7.
 
Ze moeten eerst dat zwarte lelijke ding waar je kentekenplaat opzit eraf slopen. :r

Dan issie wel cool. :)
 
er staat een verhaaltje in de motor of motor73 over de nieuwe kawa. hij heeft een up-site-down voorvork volgens de foto.

zou het geen zx9r kunnen zijn of is die dit jaar al vernieuwd?
 
er staat een verhaaltje in de motor of motor73 over de nieuwe kawa. hij heeft een up-site-down voorvork volgens de foto.

zou het geen zx9r kunnen zijn of is die dit jaar al vernieuwd?

Joah wel vernieuwd (maar) op een aantal punten...
Maar dat doen alle jappen met hun modellen voor het nieuwe jaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan