Nieuwe zx6

:^

Zou de RR veel duurder zijn dan de R ... en heeft die naast het 600 cc blok ook andere leuke (andere vering/demping) extra's? Of misschien wel meer topvermogen, door hetere nokkenassen of iets dergelijks.

Ben namelijk erg principieel en wil graag een 600 :P
ff geduld opbrengen Joris...geduld word beloond..in het leven,denk wel dat die 1000/1500 eurotjes duurde zal zijn dan de goedkoopste versie.
 
:^

Zou de RR veel duurder zijn dan de R ... en heeft die naast het 600 cc blok ook andere leuke (andere vering/demping) extra's? Of misschien wel meer topvermogen, door hetere nokkenassen of iets dergelijks.

Ben namelijk erg principieel en wil graag een 600 :P


Op de RR is een speciale racekit verkrijgbaar :P
 
full


een klein beetje bijgewerkt
 
172 kg drooggewicht valt mij eigenlijk een beetje tegen.
Zou Kawa weer zeggen voor stabiliteit te gaan net als met de ZX7R destijds?
Mooi is ie in ieder geval wel.

Nu het prijskaartje en de echte specificaties maar afwachten, want Kawa geeft die ( zoals gebruikelijk ) nog niet vrij. Gelukkig is er weer een motorrai dit jaar. Lekker kwijlen.
 
Specs R/RR
* injectie met 38 mm gasklep huizen
* 32 bit ECU
* hetere nokkenassen
* afgeslankt carter, oliepan etc
* betere koelsysteem met lichtere radiateur
* close-ratio versnellingsbak met kortere ratio's voor de hoogste vier versnellingen
* 41 mm UPSD voorvork
* radiale remklauwen met 4 remblokjes (1 per zuiger)
* 280 mm remschijven (wat klein :? )
Dashboard
* digitale weergave van snelheid in de toerenteller
* verstelbare toerentalbegrenzerslamp
* rondetijdindicatie

Nog wat extra specs van de RR:

* Overvierkante boring/slag verhouding, dus toerentallen gegarandeerd en waarschijnlijk meer topvermogen dan de 636.
* gesmede zuigers
* anti-hubkoppeling
* programmeerbare ECU (dus geen powercommander nodig!)
* verstelbaar swingarmscharnier

Zo te zien de meerprijs dubbel en dwars waard, ben benieuwd wat de prijzen zijn.

Bron: Motor nr. 18/2002
 
Specs R/RR
* injectie met 38 mm gasklep huizen
* 32 bit ECU
* hetere nokkenassen
* afgeslankt carter, oliepan etc
* betere koelsysteem met lichtere radiateur
* close-ratio versnellingsbak met kortere ratio's voor de hoogste vier versnellingen
* 41 mm UPSD voorvork
* radiale remklauwen met 4 remblokjes (1 per zuiger)
* 280 mm remschijven (wat klein :? )
Dashboard
* digitale weergave van snelheid in de toerenteller
* verstelbare toerentalbegrenzerslamp
* rondetijdindicatie

Nog wat extra specs van de RR:

* Overvierkante boring/slag verhouding, dus toerentallen gegarandeerd en waarschijnlijk meer topvermogen dan de 636.
* gesmede zuigers
* anti-hubkoppeling
* programmeerbare ECU (dus geen powercommander nodig!)
* verstelbaar swingarmscharnier

Zo te zien de meerprijs dubbel en dwars waard, ben benieuwd wat de prijzen zijn.

Bron: Motor nr. 18/2002

:9 klinkt goed! voor een Kawa :P
 
Relax, je vraagt er zelf eigenlijk om ;)
Op vrijdag 13 september 2002 18:59 schreef ZXRené het volgende:
Iedereen die deze nog vergelijkt met een R6 kan voor mij de grond in zakken, jezus wat makkelijk weer!!!!! Verzin eens iets anders bah!!
Mooi gevonden, toch heeeel wat anders :+
En een vergelijk is nooit weg, zijn alle drie mooie fietsen (ZX-6R, R6 en R1), met een eigen identiteit... Ben wel benieuwd hoe de ZX-6R het doet tussen deze fietsen...

De nieuwe ZX-6R is toch echt wel anders dan de nieuwe R6 en over de overeenkomsten: Niet zeuren! Eerst is een ZX-6R wel leuk, maar te lomp qua styling, nu is de styling afgeslankt, scherper gemaakt enzo en dan lijkt ie weer te veel op de R6... Dat is wat de klant nu wil, dus krijgt de klant dat, toch? Knap hoe Kawa toch een eigen invulling binnen dit marketing-concept weet neer te zetten (al vind ik de nieuwe R6 op foto's beter scoren qua "smoel"). :)
 
Relax, je vraagt er zelf eigenlijk om ;)Mooi gevonden, toch heeeel wat anders :+
En een vergelijk is nooit weg, zijn alle drie mooie fietsen (ZX-6R, R6 en R1), met een eigen identiteit... Ben wel benieuwd hoe de ZX-6R het doet tussen deze fietsen...

De nieuwe ZX-6R is toch echt wel anders dan de nieuwe R6 en over de overeenkomsten: Niet zeuren! Eerst is een ZX-6R wel leuk, maar te lomp qua styling, nu is de styling afgeslankt, scherper gemaakt enzo en dan lijkt ie weer te veel op de R6... Dat is wat de klant nu wil, dus krijgt de klant dat, toch? Knap hoe Kawa toch een eigen invulling binnen dit marketing-concept weet neer te zetten (al vind ik de nieuwe R6 op foto's beter scoren qua "smoel"). :)

Ja weet ik, ik doe er verder ook niet moeilijk over, maar soms vind ik teveel vergelijken gewoon jammer.
Ik ben ook benieuwd hoe de verkoop cijfers gaan worden.
Het wordt ieder jaar wat gewaagder met de modellen.
Ze krijgen steeds meer een "even wennen" uiterlijk.
Ik geef toe, ik vind de Kawa ook ff wennen, maar dat vind ik dus ook bij de nieuwe R6.
We zullen zien, ik krijg steeds meer zin in de Motorrai.
Volgens mij wordt het dit jaar weer poepie druk!!!!
 
De nieuwe ZX6RR is echt fantastisch!Stuurt ongelooflijk makkelijk,met de standaard vering kan je zo het circuit op(als Mile een beetje aan de knoppen gedraaid heeft) en door de nieuwe injectie pakt de motor heel goed op waardoor je ontzettend vroeg op het gas kan zonder er met een hihgsider afgegooid te worden.
 
Ik krijg de gewone R op 1 maart. Maar ik begrijp dat jij er al eentje hebt? (dubbel R dan).
EN? en? en? Ik wil alle verhalen natuurlijk horen! Ik was natuurlijk op slag verliefd geworden... Wat heeft Mile precies aan je vering gedaan? Ik ga dit voorjaar ook nog even bij hem langs, effe shoppen :) Op welk circuit heb je ermee gereden? Weet je al iets van verbruik met de nieuwe injectie? Of heb je aleen nog circuit gereden...

enne.....PLAATJES! *D
 
Heb voor volgende week een demoride op de nieuwe Z 1000 en de zx6r/zx6rr in mijn agenda staan!!! kan al niet meer wachten !!! })
 
We (Mile,Erik van Loon en ik) hebben op Cartagena en Almeria gereden,wat Mile precies gedaan heeft weet ik niet,voornamelijk alles iets harder en de hydraulische stop uit de voorkant,nu ligt alles bij Reiger om t nog te verbeteren.

Op Mile zijn site staan 2 foto's van de motoren voor de box en erin.
www.pajic-racing.com

eind volgende week gaan Mile en ik naar Albacete toe om daar te testen.
 
Ben jij Arno?

Als dat zo is:... :} :} :} :}

:} Echt... :} Jij kunt dus ECHT hard rijden! 8-)

Hoe is het met je hersenschudding? EN welkom op dit forum trouwens, mensen we hebben er een ECHTE racer bij! Mensen, deze kerel reed bij de 1e test van de kawa meteen al harder dan het Spaanse ronderecord van hun R6cup! Op Cartagena....

Ik zal weer (as always) bij alle ONK wedstrijden zijn, en heb nu dus een nieuwe favoriet :)

1702.jpg
 
Hoi,

De hersenschudding is intussen weer over,toch weer een bewijs dat ik ze heb hahahaha,maar...de nieuwe zx6rr is echt goed,hij stuurt als een 250 en je kan m gewoon terugschakelen als een tweetakt,de antihupkoppeling doet de rest.

En...hij wheelied ook veel makkelijker dan de ouwe,ondanks dat tie nog een pk of 20 tekort komt(komt trouwens wel helemaal goed volgens Mile).

Die tijd op Cartagena was trouwens met de standaard achterschokbreker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan