Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Nieuws omtrent de GSXR 600/750 K6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze motor was nieuw en nagekeken want de monteur had hem zelf mee gehad dat weekend. En hij zegt zo loopt hij is niks aan te doen. Ik ben zelf ook monteur en aan de motor mankeerd niks

Aan de motor mankeerd niks, maar hij start moeilijk en slaat af
 
Aan de motor mankeerd niks, maar hij start moeilijk en slaat af
Inderdaad, ook wat ik dacht net.
Je hebt een zeer slecht afgestelde K6 meegekregen. Zou me niet verbazen als er wat (belangrijke) bouten los zaten i.v.m. dat trillen. Vooral je motor daar niet in onderhoud doen
6 a 8 keer afslaan en dat moet een goede motor zijn Ook gasgeven tijdens het starten met een injectie is uit den boze, dat moet jij toch weten als monteur?

Hopelijk neem je de moeite om eens een andere K6 mee uit te nemen. Dan weet je meteen waarom iedereen hier zo tevreden is.


@Kriz:
Erg jammer maar wat heb je er aan overgehouden uiteindelijk? Is het alleen de zithouding? Of is de zin helemaal weg nu?
 
het rijdt ook voor geen meter zo´n 750k6 : trillingen - geen vermogen blablabla




 
@Kriz:
Erg jammer maar wat heb je er aan overgehouden uiteindelijk? Is het alleen de zithouding? Of is de zin helemaal weg nu?

de zin is er nog zeker en vast al waren de eerste circuitdagen toch ook een pak rustiger
wanneer dit dan beter werd kreeg ik meer en meer last van de pols, deze was vorig jaar gebroken en ook hand verbrijzeld
na een dikke 10 min heb ik geen kracht en gevoel meer in mijn hand en tintelen mijn vingers dagen na
is echt geen rijden meer zo
 
hey kriz ik wil die rode rk ketting van je kopen
en wat kost die alvast bedankt

is jammer dat ik al een uitlaat heb besteld van arrow anders had ik de akra
wel willen kopen van je
 

Hmm, mijn 750 voel ik alleen trillen als ik me 'schrap' zet tegen alle onderdelen
(stuur, tank, hielprotectors - lees: krampachtig vasthou)
Wat dat 2e betreft, lijkt het me het feit dat de k6 niet zozeer meer een
eindschot heeft
Maar juist beresterk is gemaakt in het middengebied



-

Nog effe een vraag aan de rest:
vandaag eindelijk vol kunnen blazen (uit Assen vertrokken met 1625km op de
teller )
maaruhh,... waar hakt die toerenbegrenzer erin?

ik zat op 15.500 toeren toen ik het gas maar dichtdraaide
terwijl ik met m'n SRAD gewend was dat "rood = Rood!" Bij 13.500 waar dus
ook het rood begon, ging die hikken
 
Het trillen was vooral als je gewoon constant bv 80 rijdt en het gas dus op dezelde positie houdt. Op de snelweg en met goed doortrekken was het minder.

En met dat afslaan: Als ik heeeel snel even het gas open draaide was het net of de ecu te traag was en het niet aankon en sloeg hij weer af. Ik vermoed dat dat op te lossen is door hem stationaire iets op te schroeven.

En inderdaad hij trekt over het hele gebied wel lekker en je hebt het idee dat je niet zo hard gaat. Met mijn 600 heb je dat gevoel wel in één keer begint hij te trekken. Tis maar net wat je leuker vindt natuurlijk.

Het zou natuurlijk best een defect sensortje kunnen zijn wat hier de oorzaak van kan wezen (ik hoop het).

Plus punt vond ik de zit positie het lijkt wel of je wat rechterop zit en dus wat minder vermoeiend op de lange stukken.
 
Ik ga van de week weer bij hun langs voor de k7. Ik zal ze vragen of ze wat hebben kunnen vinden. Ik heb het ze verteld wat ik ervan vond. Ik weet bijna wel zeker dat ze erna gekeken hebben.

Kijk nu weet ik in ieder geval dat het niet bij iedereen zo is, het was mijn eerste ervaring met een k6.

Als ik meer weet post ik het.


Heeft er trouwens iemand nog belang bij een gsxr600k2 bl/w ? zeer goed onderhouden en heel erg mooi.
 
Kriz, zag je linkie bij ons op het topic na eerder linkie waaruit we iets verkeerds concludeerden.
Zwaar kl#te dat het niet lukt met je hand/arm en dat je tot dit besluit moest komen. Misschien als je het lang rust gunt dat het beter gaat, ik wens je het allerbeste en hoop dat je ooit weer op motor kunt klimmen.
 
Kriz,

Heb iets soortgelijks meegemaakt in 2001 alleen kon ik 8 maanden later weer aardig rijden. Geef het inderdaad veel tijd en training.
Erg jammer dat je door een verkeerde val zoiets kan overhouden

Ik begrijp nog steeds dat vergelijk niet tussen een 2002 600cc en de 750 K6
Dat moet toch net zoiets zijn als een spreekwoordelijke bmx en een racefiets?
Lijkt mij een wereld van verschil maar heb hier geen '02 600cc staan om te vergelijken.

Deze week 2 dagen rijden op Spa. Hopelijk normaal weer en niet teveel regen.
 
Ik begrijp nog steeds dat vergelijk niet tussen een 2002 600cc en de 750 K6
Dat moet toch net zoiets zijn als een spreekwoordelijke bmx en een racefiets?
Lijkt mij een wereld van verschil maar heb hier geen '02 600cc staan om te vergelijken.

Tja, m'n oude '98er 750 was feller als m'n K6, verbeterde injectie en geometrie
zullen daaraan schuld hebben, alleen heen en weer gooien gaat wat makkelijker met
de K6
gezien een 600 pas later in de toeren héél fel word kan ik begrijpen dat de
"funfactor" op de nieuwe 750 wel een stuk lager ligt




iemand al een antwoord waar de toerenbegrenzer er een eind aan maakt?
 
Misschien loopt mijn 600 wel zo hard.
Maar inderdaad de funfactor bij de 750 k6 is een stuk minder. Let wel ik vergelijk het met mijn huidige motor he!
 
Nou ik heb dus mijn 600 K1 ingeruild op de K6 750 en ik wil ECHT niet meer terug. Ik rijd veel woon-werk verkeer en daar is die 750 veel beter voor dan de oude K1. Ok de K1 kwam in 1 keer met een boel power en de K6 bouwt veel lineairder op maar als die dan ook eenmaal gaat! K6 ligt veel lekkerder in de bocht en heeft veel minder moeite naar de 260Lm/uur door te blazen. Nee doe mij de K6 maar, meer dan genoeg fun-factor voor mij!
 

IDD...wel lekker wat nm's in de lage toeren.

Daarbij krijg je die schop in de rug(de 750 is dan al een eind weg) toch
maar 1 keer,daarna zit je toch hoog in toeren.

Of je moet precies schakelen zodat je bij elke versnelling die schop in de rug krijgt,maar dat schiet niet zo op lijkt me.

als ik ergens een hekel aan heb is het wel om 3 keer terug te schakelen omdat
er geen fut inzit...

(geen luiheid van mijn kant maar hou niet van futloze motoren op
lage rpm;s)

Grtzz...
 
Gloeiende, gloeiende, gloeiende...!

Kom thuis, zet m'n fiets op z'n standaard, begint dat ding ineens vanonder z'n
tank te roken

had hem een uurtje of wat eerder gewassen, dacht dat m'n bedrading aan het
wegfikken was

ik als de godverredomme m'n zadel eraf, tank omhoog
zie allemaal groene druppels,...

blijkt dat aan de achterzijde van het blok de koelslang is losgeschoten
vermoedelijk heeft de slangenklem het begeven, die zat er ruim (los) omheen

slang 1 is losgeschoten van onderdeel 18


blij dat het eergister niet is gebeurd onderweg (terug) naar assen
toen ik lekker aan het blazen was gezien ik net de 1600km voorbij was
(einde inrij periode)

morgen maar effe de dealer bellen
 
HEFTIGE wasbeurt.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.