Nieuws omtrent de GSXR 600/750 K6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat worden 3 lange weken...
;)

Zit je dan net niet in de vakantie op de gixxer te w8en?

Grtzz...

Ja, de week wat nu komt heb ik nog vakantie.
Maar maandag ga ik in Zolder niveau 1+ doen met men suzuki sv650S.
Maar ik ga het rustig aan doen, niet dat ik nog iets kapot rij aan de sv, die ik ga inleveren.

Greetz
 
Hee mensen, even een vraagje:

Wat is nou ongeveer jullie verbruik?
Ik heb nu drie keer getankt, en kom telkens op een verbuik van 1:13 1:14 met mijn R600. Vind ik een beetje raar want echt blazen doe ik niet, en draai eigenlijk nooit boven de 6000 rpm. Gewoon woon - werkverkeer is tussen de 4000 en 5000 rpm.

Ik heb ook nog een Yamaha FZ750 uit 1990 en die rijdt 1:17, ook al rijd ik soms met duo.
Het leek mij dat een fiets van 70kg minder en 16 jaar jonger met 150cc minder toch op zijn minst het verbruik van die sloper moet kunnen evenaren :?
edit: met de Yamaha draai ik gemiddeld tussen de 3000 en 4500 rpm, ietskes minder dus.

De machine is trouwens nog helemaal origineel en heeft 4100 km op de teller staan. Is een ex-demo maar dat mag volgens mij niks uitmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hiervoor een R6 uit 2003 en die liep ook 1 op 13, ik denk dat het door de injectie komt. Maar ik heb m'n motor niet om zuinig te rijden hoor, ik let er eigenlijk niet echt op. *O*
 
Ben ik met je eens, maar een benzinelampje dat gaat branden na 160 - 170 km vind ik toch minder. De tank van de Yamaha is weliswaar groter, maar ik zou toch graag meer dan 200km op een tank rijden...
 
Ik reed met de 750 zo,n 1:17 1:18
Zaten best wel wat "sportieve" momenten tussen.
Bij echt gassen 1:11 1:12

Grtzz...
 
Ik reed met de 750 zo,n 1:17 1:18
Zaten best wel wat "sportieve" momenten tussen.
Bij echt gassen 1:11 1:12

Grtzz...
Kijk dan moet dat van mij toch echt wel wat beter kunnen :?
Misschien de afstelling ofzo? Wel stom want het lijkt mij dat dat 4000 km geleden in de fabriek goed is afgesteld.
En de dealer is met vakantie dus vragen kan ik het niet.
Het beste zou denk ik een testbankrapport zijn, dan kan ik kijken of de A/F niet te laag ligt. Maar ja, daar voel ik niet zo veel voor -O-
 
Ben ik met je eens, maar een benzinelampje dat gaat branden na 160 - 170 km vind ik toch minder. De tank van de Yamaha is weliswaar groter, maar ik zou toch graag meer dan 200km op een tank rijden...

M'n SRAD 750 ree gemiddeld 1:12, 1:17 was zo zeldzaam als een blauwe vinvis (1x gehaald)
200km op een tank (tenminste: tot reserve - 14 liter) gebeurde alleen toen de inkt
op m'n RBW nog nat was

M'n nieuwe 750 K6 rijd op het moment +/- 1:15 ...en alleen maar omdat ik hem nog
moet inrijden
Geheid dat er dalijk ook sprake is van 1:10-1:13 als ik tot 15.000rpm mag doordenderen
 
Ik heb al eens eerder wat van me laten horen in dit topic, maar nu is het dan bijna zo ver "De GSX600R" is besteld whoho *O*

10 augustus kan ik eindelijk dr eens een stukje meenemen naar buiten toe.

2006 model in het zwart
Opties tot zo ver
- Zwart ruitje (orgineel suzuki)
- GSXR tankpad
- Carbon dashboard
- Carbon kroonstuk
- Tankbeschermingsset
- Carbon tankdop
- Wheel decall rood (beide wielen natuurlijk)

En om het af te maken een GSXR helm in 't zwart

Kan niet wachten tot het 10 aug. is
 
Ben ik met je eens, maar een benzinelampje dat gaat branden na 160 - 170 km vind ik toch minder. De tank van de Yamaha is weliswaar groter, maar ik zou toch graag meer dan 200km op een tank rijden...

ik heb het gehad stuk of 3x volgens mij ging tie al bij 140km branden. was echt niet leuk meer en dan met 25 :( maar denk dat ie ff een inzinking heeft gehad ofzo :? want nu rij ik er 190-200km meej en dan begint me lampje pas te branden
 
ik heb het gehad stuk of 3x volgens mij ging tie al bij 140km branden. was echt niet leuk meer en dan met 25 :( maar denk dat ie ff een inzinking heeft gehad ofzo :? want nu rij ik er 190-200km meej en dan begint me lampje pas te branden
Ach, ik ga straks weer tanken dus ik ben benieuwd wat er dan uit(de berekening)komt of in(de benzinetank)gaat ;)

Trek jij het trouwens vaak vol open, en wat is jouw gemiddelde toerental? Gister namelijk (net zoals met mijn andere motor) 80km/h in de 6e versnelling gereden (4000-4500 rpm geloof ik), maar ik heb op de een of andere manier het idee dat de motor dat niet helemaal lekker vindt.
 
Zo ik ben weer terug.
217 km en er ging 13,44 liter in, wat resulteert in 16,15 km per liter. Mijn nieuwe record tot nu toe met deze fiets.

Wat Vassago zegt over 80 in 3 of 4 klopt wel, want 80km/h in 3 is 7000 rpm geloof ik, en dan is de motor lekker stil en loopt ie soepel. De laatste 2 versnellingen heb je in NL inderdaad eigenlijk niet nodig want met meer toeren rijdt fijner, maar voor het verbruir zal het misschien schelen?

Jullie begrijpen: ik ga dus ook uitzoeken wat het effect is van "de laatste twee versnellingen vergeten"
 
Het is ook goed mogelijk dat hij meer gaat verbruiken, doordat je te laag in toeren zit.
Deze motor is niet echt ontworpen om tegen 3000toeren te rijden denk ik.

Greetz
 
Ik rij gemiddeld 1:8 :P

Heb gereden met de andere tandwielen. Voor 1 kleiner en achter 1 groter.
Nu gebruik is dus wel de 5e versnelling (en 6 bijna wel/niet) op circuit.
Veel meer trekkracht in de eerste 4 versnellingen nu! Dat is het effect ervan dus.

Bathory, sterkte met je herstel.
 
Ik rij gemiddeld 1:8 :P

Heb gereden met de andere tandwielen. Voor 1 kleiner en achter 1 groter.
Nu gebruik is dus wel de 5e versnelling (en 6 bijna wel/niet) op circuit.
Veel meer trekkracht in de eerste 4 versnellingen nu! Dat is het effect ervan dus.

Bathory, sterkte met je herstel.

THX...
8-)
 
Ik rij gemiddeld 1:8 :P

Heb gereden met de andere tandwielen. Voor 1 kleiner en achter 1 groter.
Nu gebruik is dus wel de 5e versnelling (en 6 bijna wel/niet) op circuit.
Veel meer trekkracht in de eerste 4 versnellingen nu! Dat is het effect ervan dus.

Bathory, sterkte met je herstel.
Ik weet niet wat jij rijdt, een 600 of een 750, maar wat is jouw toerental dan bij 120 km/h? Bij mij is dat 7000 geloof ik. Ben benieuwd of dat dan veel hoger zal liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan