Nighthawk + Rebel meetings

is goed, heb je nog voorkeur voor een bepaalde afmetingen? en uhm geslepen of gepolijst....? en wat voor bevestiging had je in gedachten, een gaatje, geen, draadstiftje iets anders.....
ik heb ook nog een ander rebel logo (zie lelijke afbeelding hieronder, geen nood in het echt is die strak en vlekkeloos) ik ben alleen toch nog ff aan het denken of ik die "R"er niet op een of andere manier aan vast kan tekenen dat is wat praktischer...

laat maar weten,

Goos
 
Laatst bewerkt:
hoi goos. ehm geslepen of gepolijst.. ik heb er geen idee van wat mooier is. klinkt allebei wel strak. hoe dichter het bij chroom komt hoe liever, gepolijst dus denk ik dan? en tja bevestigen: achterop de sissybar zitten in feite al twee gaatjes voor het kussentje. kunnen we die niet ook voor het logo gebruiken, dus dat het op het schijfje komt, als een soort reliëf? hoe zat het ook weer bij jou?

Ik laat de originele sissybar met die ronde chroom schijf achterop liefst zoveel mogelijk onaangeroerd. wat we ook zouden kunnen doen is de beugel namaken maar of dat mogelijk is en niet te duur ... geen idee. als we van die beugel uit zouden gaan en dan daar tussen het Rebel woord vastzetten dmv lassen, moet ie daarna alleen nog even verchroomd worden. ook daar zeg ik misschien iets dat hartstikke duur is, weet jij daar meer van? of poedercoaten maar dat is alleen niet zo strak als verchromen. ik ga even op jouw advies af.

oh en je plaatje in het bericht hiervoor is niets van te zien: de afbeelding is niet vindbaar zegt mijn browser.
 
Laatst bewerkt:
plaatje
full
 
hoi goos. ehm geslepen of gepolijst.. ik heb er geen idee van wat mooier is. klinkt allebei wel strak. hoe dichter het bij chroom komt hoe liever, gepolijst dus denk ik dan? en tja bevestigen: achterop de sissybar zitten in feite al twee gaatjes voor het kussentje. kunnen we die niet ook voor het logo gebruiken, dus dat het op het schijfje komt, als een soort reliëf? hoe zat het ook weer bij jou?

Ik laat de originele sissybar met die ronde chroom schijf achterop liefst zoveel mogelijk onaangeroerd. wat we ook zouden kunnen doen is de beugel namaken maar of dat mogelijk is en niet te duur ... geen idee. als we van die beugel uit zouden gaan en dan daar tussen het Rebel woord vastzetten dmv lassen, moet ie daarna alleen nog even verchroomd worden. ook daar zeg ik misschien iets dat hartstikke duur is, weet jij daar meer van? of poedercoaten maar dat is alleen niet zo strak als verchromen. ik ga een op jouw advies af.

oh en je plaatje in het bericht hiervoor is niets van te zien: de afbeelding is niet vindbaar zegt mijn browser.

Ik ben net heel even bezig geweest, maar ik denk dat de mooiste en beste oplossing is: het chrome schijfje er af halen en een nieuw plaatje maken die er ongeveer het zelfde uit zien maar dan met de letters er uit gesneden. dat steek ook mooi af tegen de zwarte rugsteun. en dan blijft het originele chrome achterplaatje intact voor het geval je deze terug wilt plaatsen. en van van RVS gepolijst. jep lijkt me een goed plan.

Goos
 
Laatst bewerkt:
goos, hoe bevestigen we zoiets aan de sissybar beugel? want lassen lijkt me niet zo'n goed idee want dan krijg je toch lasnaden? of kun je die met rvs maken? of boren we er een paar gaatjes in en dan schroeven we de nieuwe 'Rebel' plaat er aan vast met schroefjes in de sissybar beugel
 
heb even weinig tijd, maar dit is het resultaat....
REBEL%20rugsteun.JPG


zo gaat er niets kapot, kwestie van los schroeven en andere er op schroeven..

Goos
 
Goos, ziet er fantastisch uit! ik zou zelfs het originele plaatje er achter kunnen laten zitten zodat je alleen het relief van de letters ziet, maar dat bekijk ik wel als hij klaar is. het zwarte leer dat er doorschijnt is waarschijnlijk wel contrastrijker en daardoor wordt REBEL beter zichtbaar lijkt me zo. mmm ik kijk het even aan.
 
over de rit op de 30e: ik heb hem nu ook in promotor onroute gezet. Dit is het hoogte profiel:

NiReb03_v02_promotor_hoogteprofiel.jpg


meer plaatjes staan in de map NighthawkRebel03 hier:
http://www.pcmasterplan.com/rebelpeter/fotos

Hieronder staat de route in Tomtom5 'taal': ik heb deze tekst gekopieerd naar een bestand met bijv. de naam NiReb03_V2.02.itn in mijn computer. daarna start ik ActiveSync en gebruik ik daarvan de Verkenner optie. zo kon ik dit bestand kopieren in mijn smartphone naar de map \Programmabestanden\Navigator\itn van het TomTom programma.

Als ik TomTom opstart in de smartphone (Glofiish X500plus) ga ik daarna naar de Reisplanner > Opties > Laad Reisplan en dan vind ik dat bestand NiReb03_V2.02.itn daar terug. Ik klik dat aan en hupla ik krijg dezelfde routepunten als ik in Promotor zag. Vervolgens laat ik de navigator starten met de korste route optie en in de Tomtom staat daarna vrijwel precies het traject dat ik heb uitgezet!

Er blijken wel een paar kleine afwijkingen in te zitten maar daar kom ik wel omheen als ik daar ter plekke ben: de dijk bij westervoort kun je wel helemaal afrijden (doe ik geregeld) maar de navigator wil via een iets andere route. Het zij zo.

kopieer dus alles hierna naar een bestand NiReb03_V2.02.itn en zet dat in de tomtom:

608018|5194087|WP01 START, Zevenaar, AC Restaurant, Hunneveldweg|4|
608603|5193266|WP02 Zevenaar, Ringbaan-Oost|0|
609033|5191709|WP03 Babberich, N336 Babberichse weg|0|
609510|5191497|WP04 Pannerdse Dijk|0|
610918|5190523|WP05 Aardtseweg|0|
609618|5188740|WP06 Herwen, N811 Brugweg|0|
602736|5189100|WP07 Doornenburgseweg|0|
601950|5189561|WP08 Rijndijk, bij Pannerdens veer|0|
600374|5189751|WP09 Rijndijk, richting Angeren|0|
597125|5191605|WP10 Uiterwaarde|0|
594487|5193684|WP11 Huissen, naar Looveer|0|
596019|5193687|WP12 Looveer|0|
596908|5193659|WP13 Westervoort, Schans|0|
596755|5195104|WP14 Westervoort, Rijndijk|0|
595868|5196336|WP15 Westervoort, begin IJsseldijk|0|
598265|5197013|WP16 Westervoort, IJsseldijk|0|
598933|5196836|WP17 Westervoort, N338 Rivierweg, McDonalds|0|
597952|5198757|WP18 Velp, pres. Kennedylaan|0|
597479|5199595|WP19 Velp, Hoofdstraat|0|
596667|5200836|WP20 Velp, Beekhuizenseweg|0|
600976|5203384|WP21 Rosendaal, Beekhuizenseweg|0|
602425|5202916|WP22 Posbank|0|
606201|5202003|WP23 De Steeg, Middachterlaan|0|
607949|5202888|WP24 Ellecom, Zutphensestraatweg|0|
609691|5203271|WP25 Dieren, N348 Ellecomsedijk|0|
612715|5202021|WP26 Doesburg, N317 Ellecomsedijk|0|
615428|5200895|WP27 Doesburg, N317|0|
620068|5200218|WP28 Hoog Keppel, N317 Rijksweg|0|
622543|5199595|WP29 Hummelo, N811 Hummeloseweg|0|
621724|5197928|WP30 Eldrik, N814 Keppelseweg|0|
620718|5195531|WP31 Wehl, NS Station|0|
620435|5194850|WP32 Wehl, Beekseweg|0|
620502|5193628|WP33 Kilder, Beekseweg|0|
622110|5193224|WP34 Kilder, Beekseweg|0|
624010|5193095|WP35 Kilder, Boskant|0|
625197|5191869|WP36 Braamt, N815 Hooglandseweg|0|
625595|5190967|WP37 Zeddam, Kilderseweg|0|
625724|5189426|WP38 Zeddam, N316 Drieheuvelenweg|0|
625007|5188352|WP39 Lengel, Zeddamseweg|0|
624460|5187603|WP40 's Heerenberg, Villersgenke|0|
623577|5188076|WP41 's Heerenberg, Kastanjelaan|0|
618898|5190908|WP42 LoerBeek, N335 Arnhemseweg|0|
614649|5192855|WP43 Didam, Bivankweg|0|
612352|5193836|WP44 Didam, Tatelaarweg|0|
608002|5194087|WP45 FINISH, Zevenaar, Hunneveldweg|2|

Zoals je ziet heb ik er wat tekst in gezet, dat kan volgens de definitie van .itn bestanden. De betekenis van de 0, 2 en 4 aan het eind is als volgt:

Each point in the itinerary is defined by:

«longitude»|«latitude»|«name»|«flag»|

where

* «longitude» is the longitude of the point specified in WGS84 format (in 100000ths of a degree)
* «latitude» is the latitude of the point specified in WGS84 format (in 100000ths of a degree)
* «name» is the name of the point
* «flag» is some flag as explained below

Currently, the following flags exist for a point in an itinerary:

* 0 = Itinerary location is a waypoint (pass-by location)
* 1 = Marked as "Visited"
* 2 = Itinerary location is a destination point(stop-over)
* 4 = Itinerary location is departure point (Should only be set for the first item in the itinerary file)

The flags in the itinerary lines can be combined, which results in:

* 0 = Itinerary location is a waypoint to visit
* 1 = Itinerary location is a visited waypoint
* 2 = Itinerary location is a destination point to visit
* 3 = Itinerary location is a visited destination point

Please note that after the first non-visited location, all locations will be marked as non-visited, regardless of their flag.


bron is deze link: http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=39107

Als ik deze route in mijn smartphone laad en van huis uit naar het begin toe wil navigeren om bij het beginpunt te komen, wil de tomtom naar de FINISH toe. Gelukkig is dat hier het zelfde als de START, dus alla, het werkt goed. als de route geen gesloten lijn was geweest had ik hier wel even een probleempje gehad.

PS: per 27 sep 2007 is er wat gewijzigd, kijk hier:
Nighthawk + Rebel meetings
 
Laatst bewerkt:
zoo dit ziet er gaaf uit
ik zou er haast een sisibar op zetten
jammer dat ik er geen plek voor heb,om hem op mijn motor te plaatsen


gr rr
 
Oinky,

Even voor de zekerheid, onderaan de voorpoten zitten aan beide kanten een imbusbout M6, zou je na de afgelopen periode even willen controleren of die nog goed vast zitten ?

Als dat niet zo is ga dan even langs een plaatselijke motorboer om ze even vast te laten zetten met een luchthamerschroevendraaier (das een mooie voor scrabble)

Inmiddels heb ik zowel van de CB650 als ook van de V-Max de oliekeerringen vervangen en in beide gevallen ging het binnenwerk meedraaien en kon ik ze dus nevernooit meer vast krijgen. De oplossing was simpel, even de luchthamerschroevendraaier ertegenaan houden. Hoewel ik er zelf niet een heb zijn er gelukkig in de directe omgeving nog wat garage- fiets- en motorboeren die het gereedschap wel hebben.

"Leuk" detail: Bij het open maken van de poten van de V-Max bleken ook van deze fiets de stofkappen naar de eeuwige jachtvelden te zijn gegaan. Onderaan in het rubber zit een stalen ring die de kap zijn vormvastheid geeft, deze ring was gaan roesten waardoor het rubber was opgezwollen en niet meer terug te zetten was.
Lokaal een tweetal motorgarage's gebeld en ja hoor ze hadden kappen liggen, helaas ik heb een wat ouder model V-Max met nog 40mm poten en daar hadden beide natuurlijk net weer geen kappen voor liggen, bij de laaste heb ik nieuwe besteld en zouden dinsdag middag binnen zijn.

Nu was het de bedoeling dinsdag voor een paar dagen af te reizen naar Limboland en omdat het erg lastig rijd zonder voorwiel (permanent een wheely maken..... ?) was het de bedoeling de boel maar weer even inelkaar te zetten met de oude stofkappen en na binnenkomst van de nieuwe de boel nog maar even uit elkaar te halen.
Natuurlijk had ik daar niet veel trek in dus zaterdags toch maar even de telefoon gepakt en naar een V-Max specialist in Zaandam gebeld, en jawel die had nieuwe passende exemplaren op voorraad. In de auto naar Zaandam en de nieuwe na betaling in ontvangst genomen.

Vorige week Zaterdagmiddag stond de boel weer ready.
 
Laatst bewerkt:
Een laatste update:

Recentelijk heb ik de keerringen van de Honda CB650SC vervangen, en omdat de remblokjes zeiknat waren van de gelekte olie moesten die dus ook worden vervangen.
Hiervoor ben ik naar de dichtstbijgelegen motorzaak gegaan en dat is ook de zaak waar de vernellingsbak is hersteld. Op de vraag hoe het nu was met de machine heb ik hem verteld van het ietwat akelige geluid dat eruitkomt als die stationair en laag in de toeren loopt. Hierop kreeg ik het verzoek toch nog eens langs te komen met de machine om hem eens te laten luisteren.

Dat hebben we vandaag dus gedaan, zijn oordeel was dat het geen "Ik schiet nu gelijk in de vette paniek stand" geluid was maar omdat de derde cilinder niet lekker meeloopt waarschijnlijk één van de drie sproeiers verstopt zit in de derde carburateur.
D'r zitten er drie in, één voor de lage toeren (tot ca 3000) één voor het midden bereik (3000 tot 5000) en nog eentje voor de hoge toeren bereik, de slow jet zou verstopt zitten.

Op zich is dit wel aannemelijk te maken omdat bij gebrek aan een derde cilinder de overige het blok natuurlijk toch nog aan de praat moeten houden, en als de stationair schroef maar hoog genoeg staat ingesteld (die hangt aan de gasklep) blijft de machine zij het met wat meer moeite nog wel doorlopen.

Omdat we met twee motoren zijn gegaan hebben we de CB650 gelijk achtergelaten zodat die klaar is voor de meeting van volgende week, we zijn benieuwd...... O-)
 
Laatst bewerkt:
he goos gaat dat hem worden? heb je hem al gemaakt dan? tjonge dat ziet er stoer uit ! en die laatste .. geweldig , wat leuk! kun je geen 'rebelpeter er van maken ... haha . is zeker te lang? het peter mag er wel wat kleiner onder natuurlijk want het is tenslotte een REBEL .. ;)
 
kun je ook zoiets dus maken (rebelpeter logo), er zullen nog wel ergens verbindingssteepjes komen (bij B en P en de R):

full
 
Laatst bewerkt:
Over noeste huisvlijt gesproken, uren photoshoppen later......
Goos, worden ze met laser uitgesneden of is het CNC stanswerk ?

S.
 
uren? nahhh.. paar minuutjes..
maar als het te maken is kan ik het opknappen .. wat denk je goos, kan zoiets gemaakt worden?
 
Laatst bewerkt:
ja hoor, ook zoiets kan ik maken. alleen denk ik dat de afmetingen van het plaatje iets groter moeten worden om het een beetje haalbaar te maken. maar daar kunnen we het as zondag wel eens ff over hebben :)

en voor skillroad, de watersnijder heeft de palatjes voor mij gemaakt... maar dat wist je al :P nog goed thuis gekomen?

Goos
 
ah leuk! de vraag is wat handiger is: de letters er juist uitsnijden zoals bij jou naam, in het negatief zeg maar, of om de letters heen metaal weghalen, zoals je bij het woord Rebel hebt gedaan.. ik zag dat ik dat bij het woord dat ik er in zou willen hebben, doorelkaar gehaald hebben .. we hebben het er over volgende week, is goed!
 
Goos,

Jaja, we (of eigenlijk alleen ik) zouden aanvankelijk met de Gooise hooligans mee terug rijden en op de terugweg een lekdijk ritje meepakken. Helaas zijn we die mannen en vrouwen kort na vertrek in veenendaal kwijtgeraakt en hebben we ons eigen ritje terug gemaakt via Rhenen en zo weer omhoog richting Baarn.

Helaas staat in schuinschrift en dat is niet helemaal voor nix, zojuist hoor ik dat een van de Hooligans zijn CBR van de lekdijk de plomp in heeft gereden..... (voor wat ik er nu van begrijp zijn er nu geen idioote capriolen uitgehaald maar heeft de piloot een fikse beoordelingsfout gemaakt).

Ik heb behoorlijk lang getwijfeld of ik wel met deze club mee zou rijden, het testosteron gehalte lijkt vrij fors te zijn en de overige hormonen wordt door de aanwezige vrouwen ook behoorlijk op hol gejaagd met allerlij capriolen tot gevolg.... Gelukkig lijk ik oud en wijs genoeg te zijn om mijn eigen beslissingen te nemen en het stunten op die plekken te doen waar ik er niemand mee hinder of in gevaar breng (laat staan m'n rijbewijs en het saldo op de postbank rekening).

Overall is het mij wel volkomen duidelijk dat we outlaws zijn, de meeste aanwezigen in Veenendaal hebben een sport of supersport en dat is ook wel een beetje mijn gevoel bij het forum in het algemeen, wat wij rijden hoort er eigenlijk niet bij. Gelukkig ben ik inmiddels ook oud en wijs genoeg me er geen ene moer van aan te trekken.
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste ben je nog vergeten Sander... lopen we daar een beetje motoren te kijken.. zie ik Sander opeens het op een lopen zetten.
Het was mij ook gelijk duidelijk waarom... Een Rebel met achterop de naam Goos.. kan niet missen.

Goos leuk je ontmoet te hebben vandaag en hopelijk tot zondag.
 
voor de deelnemers met een navigator: ik heb de passeerpunten benoemd en de . itn file aangepast, zie het bericht met de lange lijst hiervoor, een paar berichten terug.

ik ben eigenlijk wel benieuwd :Y of iemand dit afladen met deze gewijzigde .itn file in zijn tomtom al eens geprobeerd heeft: werkt het al bij iemand ??
 
Laatst bewerkt:
[.......]

Overall is het mij wel volkomen duidelijk dat we outlaws zijn, de meeste aanwezigen in Veenendaal hebben een sport of supersport en dat is ook wel een beetje mijn gevoel bij het forum in het algemeen, wat wij rijden hoort er eigenlijk niet bij. Gelukkig ben ik inmiddels ook oud en wijs genoeg me er geen ene moer van aan te trekken.

Dat gevoel heb ik ook regelmatig op het forum maar sluit me helemaal bij je aan, Sander.....
Heb er inmiddels ook gewoon schijt aan gekregen en :} mijn motortje daarvoor. Wij hebben tenminste niet zo'n fiets die iedereen heeft/wil......dat outlaw gevoel binnen het forum en het motorplezier houden, da's inmiddels mijn motto geworden. *O*

Ik zie jullie zondag (als het weer meezit en alles doorgaat....)

p.s. Peter,
Mijn Jos gaat hoogstwaarschijnlijk ook mee op de Seven Fifty. :]
Of onze 2 oudste jongens ook zullen meegaan, is nog niet helemaal zeker..
 
okay, leuk Cindy! ik zet Jos erbij op het lijstje (op pagina 1)!

vandaag ga ik bij pannerden nog even de pont over om te informeren naar korting: volgens mij hebben ze daar 10 ritten kaarten of zo iets. zal proberen er dan voor 20 man een aan te schaffen, die komt wel vol als ik er later weer langs kom, idem bij Looveer.

Verder wil ik even bij 's Heerenberg gaan kijken omdat jij daar de laatste keer een omleiding tegenkwam. als dat zo is gaan we niet langs het Peeske maar over die ander weg door Montferland die iets noordelijker ligt, die is trouwens ietsjes korter ook, maar dat is bijzaak, want we kunnen daar zowiezo vlot doorheen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen allen,

Ik zal me even voorstellen ik ben Ton en mijn vrouw heet Anneke we rijden allebij honda Anneke op een rebel 450 en ik op een shadow vlx 600 we zijn naar de meeting geweest in Veenendaal en daarna thuis de foto's bekeken op internet volgens Anneke staat Goos op motorfoto.nl.
ik kan de foto ook hier neerzetten maar dat doe ik niet ongevraagd dus Goos als je hem wilt hebben laat het even weten. Je kan natuurlijk ook zelf zoeken op motorfoto.nl
Als je je afvraagd hoe ik bij dit topic gekomen ben ik heb een keer contact gehad via email met Peter ik had toen een vraag over de rebel van Anneke, en Peter verwees me toen naar het motor-forum vandaar ook maar ingeschreven.

We horen het wel
 
hai Ton en Anneke, leuk julllie weer terug te zien! kom er gerust bij zou ik zeggen, welkom! enne .. is de 30e geen mooi moment om de motoren te showen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan