Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.804
- 16.541
Daar rij ik ook regelmatig. Straks na 18.00 om precies te zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De verkoopster van mijn CBR250R werd bijna wanhopig, iedere potentiële koper vluchtte weg na een proefrit.Oma houdt hier alweer lang genoeg de wacht ... laten we ze even rust nemen ...
Kort geleden drie weken op de Filipijnen gezeten. Alwaar ik met twee verschillende 125cc'ertjes gereden heb. In eerste instantie voelen die klein en licht aan. Maar eens weer thuis besef ik dan wel weer wat een luxe zo een kleine en lichte motor is! Kruip ik thuis weer op mijn GSX F 750 ... voelt dat aan als een stoomtrein die gemaakt is om op railsen te rijden in plaats van zelf door de bocht te sturen ...
Gaande naar bijna 70.000km betekent het dat die binnen een jaar ongeveer de100.000km99.999km bereikt, en dan heb ik er zelf bijna 82.000km mee gereden. Voor mijn vakamtie zat ik er nog aan te denken om dan de km teller te laten resetten. Maar nu, na mijn vakantie mis ik het gooi en smijt werk (en lage verbruik ) van lichte(re) motoren. Dus denk ik weer meer in de richting van vervanging bij die 99.999km, en liefst door een lichtere.
Daarbij spookt de Ninja 400 weer door mijn hoofd. Maar die kost nieuw 6.200€. Eens kijken tweedehands dan ... nou ja ... laat maar zitten, beetje bijleggen en je hebt ze nieuw ...
Nu ben ik in België echter niet van plan om naar een 125cc af te zakken, dat is me toch weer net wat té licht voor hier. Maar een weedehandse 300, of 250 (dat is mijn minimum) zou natuurlijk nog wel kunnen met mijn rijstijl.
En aangezien ik houd van witte motoren (en auto's) viel daarbij mijn oog op de volgende:
Echter vind ik de vraagprijs (ondanks de lage km stand) toch wel te hoog voor een 250.Kawasaki van € 3.150,-
Vind uw Kawasaki € 3.150,- - Op de grootste online automarkt, Europawijd.www.autoscout24.be
En wat me nog het meeste zorgen baart, "kappen vernieuwd" ... nou, het kan mijn mening zijn, maar dat ruikt sterk naar "opgelapt na ongeval" ...
Edit: voor 2.000€ ... maar dan wel in het roze
500€ afbieden voor herspuit kosten, maar die niet doen, mooi motortje voor mijn vrouwtje ... maar dan moet ze wel voor haar rijbewijs gaanKawasaki van € 2.000,-
Vind uw Kawasaki € 2.000,- - Op de grootste online automarkt, Europawijd.www.autoscout24.be
Oma houdt hier alweer lang genoeg de wacht ... laten we ze even rust nemen ...
Koude motor?He ... heeft die geen benzine meter?
En stationair 2.000rpm?
Ik vind mijn 1.200rpm al veel
He ... heeft die geen benzine meter?
En stationair 2.000rpm?
Ik vind mijn 1.200rpm al veel
Koude motor?
Ik geloof dat mijn baby GS ook al 1.700 toeren draait als die warm is.
Normaal speel ik daar altijd een beetje mee.
Zet hem dan zelf laag genoeg waarbij de motor zich nog comfortabel bij voelt.
Dit is de eerste motor die ik zo laat staan.
Ben anders bang dat ik hem teveel afknijp met de koude start.
Ik denk dat in de manuel voor een GSX F 750 iets vermeld staat van ergens tussen 1500 en 1800 rpm zelfs.Anders word ie lui...
Hij zou rond de 1500 moeten draaien stationair. Typisch z'n afstel ding voor een beurt....
Een viercilinder kan inderdaad lager.Ik denk dat in de manuel voor een GSX F 750 iets vermeld staat van ergens tussen 1500 en 1800 rpm zelfs.
Mijn 5 vorige had ik allemaal rond de 900 afgesteld, ging goed eens die warm waren. Enkel bij temperaturen onder de 7°C had ik even de choke nodig om te starten, en pas rond het vriespunt moest die 1 a 2 km bij het rijden aanblijven.
Bij mijn huidige heb ik ze echter naar 1200rpm moeten verhogen. Daaronder werkt de elektronica niet goed. Dat vind ik raar. Maar ik vermoed dat de batterij ook wel de geest aan het geven is, en dat er bij stationair daardoor teveel van de dynamo stroom naar de batterij vloeit. Moet ik later maar eens allemaal uitmeten.
Het verbruik is nog steeds goed. Hoger dan voorheen, maar dat komt vooral door de koude denk ik.
Nou, dan zou ik mijn GSX F afstellen op 3200. Dan moet ik in 6de gewoon mijn gas loslaten op een 70 weg, dan rijdt ze 70km/u... een stationair toerental van 3.000.
Koplampen? dat is meervoud. Heeft deze niet een single koplamp?@DKP gisteren onderweg naar mijn werk foto's gemaakt van de koplampen.
...
Is echt een mooie kleur geel en ook erg helder, vind het nu al prettiger rijden als mijn vorge lampje.
Koplampen? dat is meervoud. Heeft deze niet een single koplamp?
Liks dimlicht, rechts grootlicht?
Of heb je de koplamp verbouwd?
En Is het een gele halogeenlamp(en)? Of een LED lamp/projectortje?
Mijn stickertjes voor mijn H4 mini LED projectors zijn binnen!
Bekijk bijlage 1456705
Volgens AliExpress zouden die tot half februari kunnen wachten hebben. Maar volgende week heel groot onderhoud aan de motor.
Olie, oliefilter, benzinefilter, alle 6 de remblokken, alle drie de remschijven, en de remvloeistof. De ketting en tandwielen. De gehele bekuiping gaat er dan af. Daarom was ik in stilte dus aan het hopen dat ze daarvóór zouden aankomen, want dan ligt alles open en kan ik er beter aan om de projectortjes eruit te halen. Vandaag binnen dus.
Ik zal maandag ochtend op weg naar het werk eens een paar interessante plaatsen opzoeken om foto's te maken met het witte licht, en daarna op diezelfde plaatsen op een volgende werkdag met het gele licht
Die stickers ben in ook benieuwd voor. Maar ook hier ga ik het zo hebben dat de grootlichten wit blijven, want enkel de dimlichten gaan door de projectortjes. Voor de grootlichten worden de gewone reflectors gebruikt. Maar erg vind ik dat niet. Misschien is het juist goed.Ben wel benieuwd hoe goet die stickers het doen. Zo ie zo een prijzige beurt als ik je lijstje zie.