Motorvrienden,
Mijn GSX 1400 (k5) heeft last van een plakkende remklauw. Ik ben er 95% van overtuigd dat dit komt door vervuiling op de zuigers (Tokico klauw met 6 zuigers, schijnen er erg gevoelig voor te zijn). Ik heb dus al een seal kit besteld en binnenkort gaan de klauwen uit elkaar. Hoedanook, er is me op dit forum in een ander topic verteld dat het niveau van de remvloeistof ook zou kunnen zorgen voor een plakkende zuiger. Te hoog niveau zou gevaarlijk zijn. Echter wordt daar met geen woord over gerept in het werkplaatshandboek. Vandaag even het deksel gelicht van het remvloeistofreservoir. Hij zat inderdaad wel erg vol, maar er staat nergens iets van 'max' beschreven ofzo.
Klopt het inderdaad dat te hoog niveau gevaarlijk zou zijn? Zo ja, waarom dan? En wát is dan het juiste niveau? Zoals eerder gezegd, in het werkplaatshandboek vind ik hier niks van terug. Enkel dat er een markering 'low' op het reservoir staat en dat de vloeistof daar niet onder mag komen (for obvious reasons )
Mijn GSX 1400 (k5) heeft last van een plakkende remklauw. Ik ben er 95% van overtuigd dat dit komt door vervuiling op de zuigers (Tokico klauw met 6 zuigers, schijnen er erg gevoelig voor te zijn). Ik heb dus al een seal kit besteld en binnenkort gaan de klauwen uit elkaar. Hoedanook, er is me op dit forum in een ander topic verteld dat het niveau van de remvloeistof ook zou kunnen zorgen voor een plakkende zuiger. Te hoog niveau zou gevaarlijk zijn. Echter wordt daar met geen woord over gerept in het werkplaatshandboek. Vandaag even het deksel gelicht van het remvloeistofreservoir. Hij zat inderdaad wel erg vol, maar er staat nergens iets van 'max' beschreven ofzo.
Klopt het inderdaad dat te hoog niveau gevaarlijk zou zijn? Zo ja, waarom dan? En wát is dan het juiste niveau? Zoals eerder gezegd, in het werkplaatshandboek vind ik hier niks van terug. Enkel dat er een markering 'low' op het reservoir staat en dat de vloeistof daar niet onder mag komen (for obvious reasons )