remvloeistof reservoir te schuin

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
Ik heb een ander stuur op een yamaha virago xv1100 gezet, een kleine apenhanger. Hierdoor zit mijn reservoir voor de remvloeistof heel schuin, ik heb wat bang dat de remleiding lucht gaat happen bij een bocht. Iemand hier een oplossing voor? Mijn eerste idee was om wat silicone aan de laagste kant in het reservoir te spuiten, zodat het reservoir wat kleiner word en er genoeg remvloeistof boven het gaatje staat. Maar durf niet goed, aangezien dot 4 nogal agressief uit de hoek kan komen.
Ook dacht ik aan een nieuwe universele remhendel met reservoir, maar ik zit nog met de originele schakelaar ivm het stoplicht.
bijgevoegde foto, hoe het origineel is (niet mijn moto)
Schermafbeelding 2022-01-03 183947.jpg

Schermafbeelding 2022-01-03 185530.jpg
 
Ook dacht ik aan een nieuwe universele remhendel met reservoir, maar ik zit nog met de originele schakelaar ivm het stoplicht.
Ik denk dat als je een rempomp zoekt uit ongeveer hetzelfde bouwjaar dat de schakelaar wel het zelfde zal werken/aansluiten.
Op de huidige rempomp zal ook ergens een aanduiding staan welke afmetingen de zuiger heeft in de pomp.

Als je dat weet kan je wat rond gaan zoeken welke yamaha kwa uiterlijk een zelfde-ish pomp heeft, maar met het reservoir niet op standje afgrond.

een foto van hoe de situatie nu is met je nieuwe stuur helpt ook wel..
 
Zoals je ziet staat hij heel schuin. Het gaatje dat naar de remleiding gaat zit ongeveer ergens in de buurt waar het kijkglaasje zit. Dat gaatje staat maar net onder.
Ik zou het liever oplossen met deze hendel en reservoir, heb die al laten spuiten en het is de originele remcilinder.
Maar als het echt niet anders gaat, kan ik een andere zoeken.

thanks
 
Zoals je ziet staat hij heel schuin. Het gaatje dat naar de remleiding gaat zit ongeveer ergens in de buurt waar het kijkglaasje zit. Dat gaatje staat maar net onder.
Ik zou het liever oplossen met deze hendel en reservoir, heb die al laten spuiten en het is de originele remcilinder.
Maar als het echt niet anders gaat, kan ik een andere zoeken.

thanks
Je had ook dit moeten opzoeken voordat je ander stuur en leidingen monteert.

T moet wel ok blijven :)
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Omdat ze strak naar beneden hangen en de buitenmatel naar beneden kruipt. Als je nog ruimte hebt, dan zou je het beste de kabels via het stuur kunnen geleiden.

Verder: je hebt een ander reservoir nodig, dat is de enige fatsoenlijke oplossing. Precies wat @RoyalClub zegt, een Yamaha rempomp in dezelfde maat zoeken, met een horizontaal reservoir. kost niet de hele wereld, de meeste zijn al zwart, ff doorbijten en klaar.
 
Omdat ze strak naar beneden hangen en de buitenmatel naar beneden kruipt. Als je nog ruimte hebt, dan zou je het beste de kabels via het stuur kunnen geleiden.

Verder: je hebt een ander reservoir nodig, dat is de enige fatsoenlijke oplossing. Precies wat @RoyalClub zegt, een Yamaha rempomp in dezelfde maat zoeken, met een horizontaal reservoir. kost niet de hele wereld, de meeste zijn al zwart, ff doorbijten en klaar.
Dat is een stofkap die wat naar achter geschoven is, om te zien of de leiding lekt. Als je de kabel van controls bedoelt, die vind ik persoonlijk daar los hangend mooier dan die te leiden via het stuur.
 
Waar moet je rekening mee houden als je een universele rempomp koopt? Ik zie hier hendels voor 1 en 2 remschijven, soms staat het er niet bij, soms staat er een zuigerdiameter bij,....
 
Terug
Bovenaan Onderaan