Motor Monkey
MF veteraan
Mijn R ruitje geeft ook veel turbulentie. Maar vind hem wel mooi en wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha maar ik heb het dus met mijn S ruitje... dus en turbulentie.. en niet de looks...Mijn R ruitje geeft ook veel turbulentie. Maar vind hem wel mooi en wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Wil echt niet negatief overkomen, maar het R ruitje voldoet in geen enkele stand aan geen enkele snelheid.Het weekend was inderdaad heerlijk om hem weer uit te laten.
Toch wel weer de nodige kilometers gemaakt.
Maar ik blijf de turbulentie van het windscherm klote vinden. Met mijn lengte zit ik hier precies in.
Dus ik ga denk ik op zoek naar het kleinere ruitje van de R.
Iemand toevallig hier die van zo'n ruitje af wil? Anders ga ik hem nieuw scoren.
@S913Ik heb vorig jaar de "fout" gemaakt heb om even tijdens een middagje rijden van motor te wisselen met @gsuk en daarom ben ik nu zodra het mogelijk is, toch serieus van plan om een proefrit te gaan maken op de 890. Heb sinds dat ritje heel wat YouTube reviews en filmpjes gekeken van de 790 en steeds enthousiaster geworden. Echter wat jij ook aangeeft (en ik ook weer vandaag op de KTM Adventure Facebook pagina lees), je leest toch best wel wat "dingetjes" en ik weet dat @gsuk in het verleden ook niet helemaal storingsvrij geweest is met zijn KTM's.
Ik rij momenteel nog een R1200GS '07 en heb ook wel mijn dingetjes gehad in die 13 jaar (nieuwe ABS pomp, afgebroken pinnetje in de versnellingsbak) maar die heeft me eigenlijk nooit doen stranden/stilstaan (behalve dan die versnellingsbak langs de autobahn), zelfs niet tijdens jaarlijkse offroad weekenden.
Aan de ene kant begint het virus dus echt wel te kriebelen, ik vind de 790/890 erg mooi (hoewel ik de 1200 in die 13 jaar ook volledig heb aangepast), iets hogere funfactor dan de 1200, beter geschikt voor snelweg dan de R80G/S die ik vorig jaar weggegaan heb (die ook die funfactor had), maar betrouwbaarheid is toch ook wel belangrijk. Aan de andere kant, op internet hoor je altijd meer de negatieve dan de positieve verhalen.
Dilemma's dilemma's ... maar vooralsnog (1 maart komt de 1200 weer uit zijn winterslaap) heb ik genoeg voorpret.
Ik dacht dat dat met de nieuwe geanodiseerd Naven opgelost was of heeft de rally die niet?op de 890 rally zaten de schijven nog binnen de limiet van ktm [gisteren]
dus geen nieuwe schijven
kijken wat ze met 7500km doen
Feli!!Het is toch wat, ga je even de deur uit kom je terug met een koopcontract voor een 890
Geen demo ter beschikking dus heb ik feitelijk al met mijn nieuwe motor gereden.
Alleen het display flikkerde af en toe heftig
Ondanks dat alles weer nieuw is ben ik over andere remschijven aan het nadenken.
Bij in de buurt rijden verwacht ik geen problemen, maar na een paar dagen in het hooggebergte begint het meestal.
Heb schijven gezien van Brake Tech die zeker passen.
En van een vrij bijzonder ontwerp. Type BTK-T11
Kan wel wachten tot het echt nodig, maar als dat halverwege een toertocht is, heb ik niet direct nieuwe.
Maar het heeft nog geen haast.
Update: de Brake Tech is blijkbaar alleen voor op het circuit
Das ook weer niet de bedoeling
EBC X brakes, de constructie ziet er veelbelovend uit, iemand ervaring mee?
Nou behoorlijk anders, vooral veel soepeler onderin, eigenlijk best tam zelfsFeli!!
Maar hoe vond je de 890 rijden?
Niet het vliegwiel is zwaarder maar de krukas. In de onderdelencatalogus hebben van zowel de 790 als de 890 vliegwielen hetzelfde onderdelennummer: 63539005000. Ik dacht eerst hetzelfde. Vliegwiel vervangen en daardoor mooier lopen onderin cq minder vaak afslaan bij keren, gaat dus niet op...Vliegwiel.
kun je niet met beide onderdelen hetzelfde effect krijgen?Niet het vliegwiel is zwaarder maar de krukas. In de onderdelencatalogus hebben van zowel de 790 als de 890 vliegwielen hetzelfde onderdelennummer: 63539005000. Ik dacht eerst hetzelfde. Vliegwiel vervangen en daardoor mooier lopen onderin cq minder vaak afslaan bij keren, gaat dus niet op...
sowieso moet je het geld vergeten en genieten!Nou behoorlijk anders, vooral veel soepeler onderin, eigenlijk best tam zelfs
In ieder geval mijn 790 bokt behoorlijk bij bv een rotonde in 2 en dat is vrijwel helemaal weg.
Het verschil viel mij eigenlijk pas echt op, toen ik op de 790 naar huis reed.
Die is, in het kort, een stuk feller op het eerste gas en heeft onderin een sterk aan uit effect.
Maar puur vanuit het oogpunt van de rekenmeester ben je wel erg veel kwijt voor de overstap.
Maar bij mij is het zo, na een tijdje vergeet ik de kosten en geniet van wat ik heb.
Zeker, zoals Hubertje al zei, het gaat om de toename van de roterende massa. Bij de 890 heeft KTM gekozen voor een zwaardere krukas.kun je niet met beide onderdelen hetzelfde effect krijgen?
DuidelijkZeker, zoals Hubertje al zei, het gaat om de toename van de roterende massa. Bij de 890 heeft KTM gekozen voor een zwaardere krukas.
Thx voor de info, net de Rage Garage panniers besteld en ga de Kriega OS 22 erop zetten, wegens de niet te breed uitvallende setup en qua prijs zal ik rond de 700 euro eindigen met hopelijk oersterk materiaal ;-), zodra ik alles heb post ik wel een foto...ken het systeem van sw motech niet maar hoezo duizend euro? volgens mij kost het swmotech set met sysbag 30/30 560euro
zelf heb ik de bumot extramada set waar ik er tevreden over ben 843 euro ink toolbox, voordeel is dat ook alu koffers op dezelfde rekken kunnenSysBag 30/30 bag system for the KTM 790 / 890 Adventure models
This complete solution allows you to quickly modify your KTM 790 / 890 Adventure model for an upcoming extended trip.sw-motech.com
Xtremada soft panniers | Bumot | | Bumot.eu Motorcycle Luggage
geen probleem met uitlaat hitte met originele demper.
en een bagage rol kan ook natuurlijk is verre weg de goedkoopste oplossing!