790Ja, ik ook…790 of 890?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
790Ja, ik ook…790 of 890?
Haha, Ik zit met dezelfde overweging. Heb de 890R nu twee keer getest, een keer zelfs een hele dag, toen mijn 790 zijn 15.000 km beurt kreeg. Ik ben zelf 1.70 m, dus het was wel net met de teentjes bij de grond . Instelbare vering is al genoemd, en natuurlijk de langere veerwegen. Dat is een voordeel in het terrein, maar heeft als nadeel - ook al laat je hem verlagen, wat ik sowieso zou doen als ik voor de r zou gaan - dat het zwaartepunt hoger ligt, en dat ie daardoor op de weg wat minder lichtvoetig is, dat het wat meer moeite kost om hem van het ene oor op het andere te gooien. Ik vind het motorkarakter van de 890 echt veel fijner dan van de 790, een breder en smeuïger koppelbereik, en een stuk meer vermogen dat breder is uitgesmeerd. Maar toen ik weer op mijn 790 stapte merkte ik toch meteen weer hoeveel fijner het op de weg stuurt met dat veel lagere zwaartepunt van de ‘gewone’ 790.Ik heb gisteren gereden op de 790 adventure (en de 890r). De r voelde eigenlijk wat te hoog (nog hoger dan een 1190r) en door de banden stuurt het allemaal wat minder vlot dan de reguliere versie.
Nou bestaat mijn rijden voor 90% uit asfalt, maar heb wel de droom om de tet te rijden. Ik denk dat dat prima kan met de reguliere 890, maar daarom de vraag: zie ik nog iets over het hoofd waarom ik toch voor de R zou moeten kiezen?
En? Geluk gehad?Met een beetje geluk ben ik morgen de eigenaar van een 890 adventure r…. Alle tips meegenomen.
Wrsch is het standaard rekje net zo breed als het smalle rekje van de SM. Daar kan makkelijk een roltas op - sterk zat. Je hebt wel een hoge uitlaat toch? Dan je moet wel ff opletten dat je tas niet op je uitlaat gaat leunen. Heeft mij een keer een tas en een spijkerbroek gekost ; ) Evt ff een plankje onder je tas/op het rekje om doorhangen te voorkomen.Eind juli staat meteen een 5 daags tripje gepland (helaas over asfalt) met tent en motor.
Iemand nog tips om, goedkoop, bagage mee te nemen (dus zonder meteen aanschaffen van kofferrek, zijkoffers etc).
Kan je b.v. een bagagerol gewoon op de standaard drager leggen?
Doe je de ruit weg vanwege omdat die te hoog is voor OTR gebruik?Die laatste is dus te koop…. Zie de advertentie…
Nee (hoewel wel waar), maar het bracht niet de vermindering in turbulentie die ik had verwacht.Doe je de ruit weg vanwege omdat die te hoog is voor OTR gebruik?
Ik had dit ook, een soort van deining in het voorwiel. Ook nadat ik er nieuwe banden op had liggen.Ik las hier en op andere KTM-topics vrij vaak over de bekende problemen met de naaf ( uitsluitend van het voorwiel ?) … ik ondervind thans met mijn 790 Adventure R van 2020 een verticaal « gedaver » in de voorpartij, alsof ik op geplooid asfalt rijd (ook bij uitbollen en ingetrokken koppeling).
Nu is het Belgisch asfalt weliswaar berucht, mààr ik merk het ook meer en meer op strak Zeeuws asfalt en vanaf lage snelheden.
Is dit het fenomeen dat verband houdt met voormeld probleem met de wielnaven ?
Er staan thans een dikke 5.000 km op de teller en voorheen reed ik er uitsluitend mee in Frankrijk, waar ik niets vreemds ondervond.
Ik verneem graag van jullie.