Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Weet iemand of en hoe dit paneeltje onder de koplampunit verder open kan?

20201115_152256.jpg

Ik wil even kijken of hier de acc1 en/of acc2 via deze weg te bereikbaar zijn. Er zitten naast twee haakjes vooraan verderop 2 "gaten", waar van binnenuit iets in lijkt vastgeklikt lijkt te zijn. Dacht eerst maar even hier te vragen voordat ik de boel kapot trek 😉
 
[...]
Dacht eerst maar even hier te vragen voordat ik de boel kapot trek 😉
Goed, inmiddels heb ik het antwoord (onder/ge)vonden: zit vast met 2 kunststof splijtnagels:

20201115_162604.jpg

Voor een volgende nieuwsgierige: ter voorbereiding voor nog geen €3 te bestellen met volgende spare part ref: 76503075000 SPREAD RIVET CPL. 6,2MM

Ook hier geen teken van acc1/acc2, zoals iemand op ADVRider ook al had ondervonden. Weten we dat ook weer; dan moet de hele koplampunit er maar helemaal af om de Oxford handvatverwarming aan te sluiten 🤔
 
Goed, inmiddels heb ik het antwoord (onder/ge)vonden: zit vast met 2 kunststof splijtnagels:

Bekijk bijlage 1565096

Voor een volgende nieuwsgierige: ter voorbereiding voor nog geen €3 te bestellen met volgende spare part ref: 76503075000 SPREAD RIVET CPL. 6,2MM

Ook hier geen teken van acc1/acc2, zoals iemand op ADVRider ook al had ondervonden. Weten we dat ook weer; dan moet de hele koplampunit er maar helemaal af om de Oxford handvatverwarming aan te sluiten 🤔
Kijk dit filmpje even, met minuutje of 5-10 heb je de koplamp er zover af dat je erbij kunt. Valt reuze mee.
 
Zitten de accessoireaansluitingen in de koplamp dan? Ik heb bij afleveren gelijk de ktm handvatverwarming laten monteren, dus dat hoef ik niet meer te doen. Ik wilde nog wel een vast usb laadpunt monteren, dus als ik die op de accessoireaansluiting wil zetten moet de koplamp uit elkaar?
 
Zitten de accessoireaansluitingen in de koplamp dan? Ik heb bij afleveren gelijk de ktm handvatverwarming laten monteren, dus dat hoef ik niet meer te doen. Ik wilde nog wel een vast usb laadpunt monteren, dus als ik die op de accessoireaansluiting wil zetten moet de koplamp uit elkaar?

Er zit een acc1/acc2 paar onder het zadel en eenzlefde paar in de koplampunit, volgens de info op de 790 Adventure FAQ.
 
Goed, inmiddels heb ik het antwoord (onder/ge)vonden: zit vast met 2 kunststof splijtnagels:

Bekijk bijlage 1565096

Voor een volgende nieuwsgierige: ter voorbereiding voor nog geen €3 te bestellen met volgende spare part ref: 76503075000 SPREAD RIVET CPL. 6,2MM

Ook hier geen teken van acc1/acc2, zoals iemand op ADVRider ook al had ondervonden. Weten we dat ook weer; dan moet de hele koplampunit er maar helemaal af om de Oxford handvatverwarming aan te sluiten 🤔
Ik heb ook alles uit elkaar gehaald maar je kan mischien Ook bij door je teller even er af te schroeven
en dan even te vissen door het gat waar de kabel door komt
 
Koplamp unit eraf halen zoals in het filmpje is het makkelijkst. De kabel van de handvatverwarming netjes samen met de ander kabels monteren door even het elastiekje los te halen.
Ik heb de 2 geschakelde voedingen gebruikt: 1 voor de handvatverwarming uit de koplamp, en 1 voor m'n navigatie; deze heb ik onder het zadel vandaan gehaald.
Prima te doen!
Als je nog vragen hebt, laat maar weten.
 
Koplamp unit eraf halen zoals in het filmpje is het makkelijkst. De kabel van de handvatverwarming netjes samen met de ander kabels monteren door even het elastiekje los te halen.
Ik heb de 2 geschakelde voedingen gebruikt: 1 voor de handvatverwarming uit de koplamp, en 1 voor m'n navigatie; deze heb ik onder het zadel vandaan gehaald.
Prima te doen!
Als je nog vragen hebt, laat maar weten.
Ik heb mijn navigatie voorzien van een stekker en gebruik de sigaretten aansteker op het dashbord. En de laatste tijd navigeer ik meer met mijn telefoon, dus wil ik nog usb poorten monteren.
 
Ik heb mijn navigatie voorzien van een stekker en gebruik de sigaretten aansteker op het dashbord. En de laatste tijd navigeer ik meer met mijn telefoon, dus wil ik nog usb poorten monteren.
Kan natuurlijk ook zoals jij het gedaan hebt, echter ik vind het netter als de navigatie "vast" is aangesloten op de geschakelde voeding. Hierdoor hou ik de USB poort vrij voor bv mijn telefoon (navigeer ik soms ook mee). In de "sigaretten" stopcontact heb ik een USB gestopt met 2 USB poorten dus telefoon en nog iets anders kan ik opladen.
 
Afgelopen weken 6500km gereden naar de Noordkaap,met vervangen van de voorband hoopte ik dat de trilling van voor er uit was maar helaas.
Onder de 80 km per uur enorme trillingen en je kon je stuur niet loslaten.
Bij thuiskomst het voorwiel er uit en opgestuurd naar Haan Wheels.
Hoogteslag van 2,5 mm en zelfs breedteslag van 2mm.
Slecht gespaakt bij KTM.
KTM kent het probleem niet en doen niets.
Dan maar zelf oplossen.
Aangezien ik sinds vorig jaar ook eigenaar ben van een 790 Adventure S ook maar even hier aanwezig. Kwam de reactie van Gijstiel tegen en ik heb een
vergelijkbare ervaring met mijn motor. Na 1500 km is ook mijn voorband vervangen omdat hier een hobbel in zat en tevens het wiel gericht.

Dat richten van het wiel bleek toch niet afdoende de problemen met het wiel op te lossen. 8000 km gereden tijdens 2 vakanties afgelopen zomer en thuis gekomen met 2 kromme schijven door aanlopende remmen. Deze problemen bleken na inspectie uit het voorwiel te komen. Onjuist gespaakt in combinatie meteen naaf die niet helemaal recht was.

Eea onder garantie keurig opgelost. Dat dan weer wel:). Toch wel wat jammer voor een nieuwe motor... oh ja ook mijn display is al onder garantie vervangen omdat die lek was. Het 2e display is ook al een keer op zwart gegaan... motor werkt gewoon en na opnieuw opstarten werkt deze weer normaal....

Verder een fijne motor. Lekker fel, rijd goed en een top tractioncontrol systeem.
 
Nog even terugkomend op de bagage vraagstukken van een paar maanden geleden. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een rek van Outback Mototek. Daar komen dan nog de Enduristan Monsoon Evo tassen maat L op. Deze zijn nog in bestelling. Dan heb ik straks 2x 34l bagageruimte. Uiteindelijk toch voor de grote tassen gekozen omdat ik in april een lang weekend ga allroaden in Frankrijk waarbij we tentjes en slaapzakken mee moeten slepen en ik dus extra ruimte nodig heb.
20201208_162529.jpg
20201208_162514.jpg
20201208_162455.jpg


Gelijk een tooltube aan de binnenkant van het rek geinstalleerd. Ik moet nog wel het één en ander wat netter afwerken en wat beugeltjes en boutjes zwart maken.
 
Mooi hoor. Maar met alle respect, kun je met je voeten wel aan de grond komen. De Rally staat 3 cm hoger op zijn poten dan de R die al niet te laag is.
Is de 3 cm meer hoogte puur door het zadel? (is de vering qua hoogte even hoog als de R?)

Zou voor mij trouwens perfect zijn, daar ik lange benen heb.
 
Nog even terugkomend op de bagage vraagstukken van een paar maanden geleden. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een rek van Outback Mototek. Daar komen dan nog de Enduristan Monsoon Evo tassen maat L op. Deze zijn nog in bestelling. Dan heb ik straks 2x 34l bagageruimte. Uiteindelijk toch voor de grote tassen gekozen omdat ik in april een lang weekend ga allroaden in Frankrijk waarbij we tentjes en slaapzakken mee moeten slepen en ik dus extra ruimte nodig heb.
Bekijk bijlage 1572001Bekijk bijlage 1572002Bekijk bijlage 1572003

Gelijk een tooltube aan de binnenkant van het rek geinstalleerd. Ik moet nog wel het één en ander wat netter afwerken en wat beugeltjes en boutjes zwart maken.
Mooi hoor! Mag ik vragen wat is je beweegreden geweest om voor de Outback Motek frames te gaan en waarom bv niet de KTM versie?
Ik heb de reckless Monsoon tassen, maar ben er toch niet helemaal tevreden over. Dus overweeg ook pannier racks te kopen en daarna de Monsoon Evo te bestellen.

Als iemand interesse heeft in de reckless Monsoon zijtassen graag PM.
 
Mooi hoor! Mag ik vragen wat is je beweegreden geweest om voor de Outback Motek frames te gaan en waarom bv niet de KTM versie?
Ik heb de reckless Monsoon tassen, maar ben er toch niet helemaal tevreden over. Dus overweeg ook pannier racks te kopen en daarna de Monsoon Evo te bestellen.

Als iemand interesse heeft in de reckless Monsoon zijtassen graag PM.
Dit was het enige rek dat ik kon vinden dat symmetrisch is, dat vind ik mooier en lijkt me ook beter voor de balans. En de ruimte tussen het rek en het frame aan de linker kant heb ik dus opgevuld met die tooltube, deze heb ik onder dezelfde hoek gemonteerd als de uitlaat waardoor die balans er redelijk in blijft.

Ik heb eerst gekeken naar de Blizzard tassen, maar die zijn vrij klein. En het hangt aan één kant op de uitlaat. Dus uiteindelijk voor de Monsoon Evo L gekozen omdat ze amper duurder zijn dan de M variant. Als je de ruimte niet helemaal nodig hebt maak je de tassen gewoon wat smaller met compressiebanden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan