Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

1000km op de 890rrrrrrrrrrrrrrrrrr
koppel is vergelijkbaar met de 1090
lage rpm is spektaluar, doordat die makkelijker oppakt rond 2500 rpm
5e versnelling 2200 touren 50 kmh en je geeft gas
ga je die exstra massa waarderen op de krukas
mzl
Maak me gek!

Gelukkig ben ik nog steeds heel blij met mijn 790 adv R
Met dynojet pcv met rottweiler performance street map
En rottweiler performance plate
 
ik zou niet gaan voor de mw mowtech omdat de plaats van waar je de standaart noet opbokken teveel naar buiten zit
heb ik op de 790 en met mijn enkel wel eens tussen gezeten
orginele steekt niet buiten de zij standaart
mc motech bokt wel makkelijker op
maar dat is voor iedereen anders
Ik heb net ook de SW-Motech middenbok laten vervangen door de originele KTM-versie. Veel mooier en fijner! Steekt inderdaad niet zo ver uit en is bovendien makkelijker in gebruik (lijkt iets lager te zijn, dus minder ver opbokken)
 
Bij de R gaat de originele middenbok vrij lastig. Ik heb geen ervaring met de sw-motech variant natuurlijk. En de laatse keer dat ik een motor op de middenbok zette sinds ik de KTM heb was in 2006 dus dat zal ook niet helpen :+
 
Volgens mij staat het antwoord in het artikel:
"Of maken we het nieuws mooier dan het is? Zien we op de foto gewoon een motor die een nieuwe overmaats voorruit test, die straks in de nieuwe KTM-accessoiregids staat?"
 
voorwiel is weggeweest voor een hoogteslag en de schijven
voorwiel nu nog afmonteren met nieuwe schijven
alles onder garantie van KTM👌
van de 790
Weten ze zeker dat het niet aan de Naaf lag
Vaak is de naaf vervangen de oplossing
Maar schijven zijn een goedkopere oplossing!
Maar vaak niet toereikend
 
heb niet voor de galfer orinele schijven gekozen
maar voor motomasters waves
prijs verschil 38 eurie meer
Dat is sowieso goed
Zal altijd beter zijn dan de oem galfer schijven.


Ook de aftermarket
galfer wave disks zijn prima kwaliteit,
Heb ik op mijn 1290sa(T) gehad
 
Er is niets mis met de schijven zover ik weet. De montagevlakken voor de schijven op de naaf moeten gecorrigeerd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
die wil ik niet meer oem schijven🤬
heb ik ook op de 890
sorry die hebben hetzelfde probleem met 1100kmtrs😱😱🤫🤮
Dat zeg ik toch oem galfer zijn niks

Maar galfer waves zijn echt van een ander kwaliteit

Vaak zijn oem schijven gemaakt naar de wensen van een klant, in dit geval ktm die ook maar een bepaald prijs er voor wil betalen.

Mijn advies met inmiddels 3 verschillende ktm's
Is eerst ander remblokken proberen
Vaak lost het de zogenaamde kromme schijven probleem op

Ik heb goeie ervaring met sbs remblokken die zorgen dat de schijven veel schone blijven waardoor je geen ophoping van rem stof krijgt op de schijven
Die het gevoel van kromme schijven geeft.
 
Laatst bewerkt:
Dan hebben ze bij de mijne de sticker er zekker afgehaald? :+

Wel slecht dat een motordealer zo adverteerd.
En toch zijn er waarschijnlijk mensen die er in trappen!

Voor 800 euro meer heb je een nieuwe bij een officiële ktm dealer( en dat is zonder te babbelen over de prijs)
 
Terug
Bovenaan Onderaan