vanmorgen op weg naar de zaak was het zover...........: op de teller verscheen het magische "00000" dat betekend dat mijn combinatie dus inmiddels 2 keer klokkie rond is.......
het gebakkie in Kwestie
Moto Guzzi 1000 SP II met EZS kompact
bouwjaar 1985
km stand 200.005
nog nooit gereviseerd alleen de kleppen zijn vervangen (voor loodvrij) ca 50.000 km terug......
Verder looptie zoals je van een motor van die leeftijd zou verwachten.......... hartstikke mooi.........
lekt alleen een beetje op de linker voetpakking en de nokkenas ketting klinkt behoorlijk versleten (heb een nieuwe in bestelling staan)
Jazeker, mijn XS1100 uit 78 met EZS TP heeft bij de vorige eigenaar 240.000km pret gehad en bij mij inmiddels iets van 5.000 (schril contrast).
Hij heeft nog nooit een revisie gehad.
Daarom lekt ie nu wel een drupje olie en - xs kwaal- begint de toch al niet zo lekker schakelende bak nu af en toe uit zijn 2 te schieten.
Alles wat ooit zwartgelakt staal was is nu roestig en dat bevalt me wel want deze week nog heb ik een Blade binnendoor gepakt in ons mooie heuvelland......
Maar het (gele) brikkie is de 100duizend km ook al voorbij intussen. Blokje klinkt alsof deze dat helemaal zelf heeft gepresteerd, maar ik denk dat het een donorblokje is welke bijvoorbeeld 70duizend ofzo heeft gelopen in een ander frame-pje.
Mijn CB750 four is van 1973, dus wel oud. Op de klok staan 52000 km. maar deze teller is niet origineel. Ik heb ook geen idee hoe lang de bak er al aan hangt.
Het ouwe brikkie heeft nagenoeg geen last van olielekken sinds de meeste pakkingen vervangen zijn, voor het vervangen van de pakkingen lekte hij als de bekende zeef. Aan de slotspeling van de zuigerveren te zien (drie keer zo groot als de vervangingsimiet) heeft het blok al aardig wat kilometers gedaan, maar hij loopt nog goed en hij start vlot.
Twee kleine probleempjes: de koppakking zweet iets (typisch CB750 kwaaltje) en het apparaat verbruikt wat olie. Voorlopig blijf ik er zo maar mee rijden.