Nog steeds niet mijn Theorie Certificaat

als je de tijd neemt voor oeffen vragen heb je dan wel (bijna) alles goed? zo ja is het echt een probleem met tijd en waarschijnlijk een probleem met lezen. dan moet je leestechnieken oeffenen of een ander soort examen doen..

speedreading cursus niet iets voor jou? zelf dan wel niet zo'n cursus gedaan, maar heb een compleet a4'tje doorgespit in de tijd dat de meeste nog niet eens op de helft zijn... zoeken naar sleutelwoorden, onbelangrijke woorden herkennen aan de vorm en niet eens lezen, en meer van dat soort dingen helpen daarbij.
 
je kan natuurlijk ook de speciale theorieexamen aanvragen.
die hadden natuurlijk al aan kunnen bieden.
er is wel iets voor onmogelijke slagers.
 
Ik zou eens informeren naar een apart examen. Zo te zien zou het kunnen komen doordat je dyslectisch bent en dan heb je wat meer tijd nodig om de vragen en de antwoorden te lezen. ff bellen met het CBR!
 
Ik begrijp eigenlijk dat er teveel tijd verloren gaat met het doorlezen van de vraag?

Misschien moet je de benadering van het examen iets aanpassen.
Ikzelf heb ook best moeite met dat soort vragen.
bijvoorbeeld van die vragen als: mag dat?...tsja der staat nergens een bord ofzo dat het niet mag! Zulk soort vragen weet ik nu dat dat dus nee moet zijn.

Maar goed, ik denk dat het helpt om wanneer de vraag in beeld komt, je goed te concentreren op wat de vraagstelling nu is. Luister goed naar de vraagstelling en bekijk daarbij de foto. Ga niet gelijk al die antwoorden vergelijken.
Wanneer je de foto bestudeerd hebt samen met de vraagstelling, vormt zich een antwoord in gedachte!
Vergelijk dat antwoord met de antwoorden op het scherm.
Als je je theorie geleerd hebt, moet het goede antwoord in gedachte vormen geen probleem zijn denk.

ik hoop dat dit wat bijdraagd.

veel succes
 
Ik zou eens informeren naar een apart examen. Zo te zien zou het kunnen komen doordat je dyslectisch bent en dan heb je wat meer tijd nodig om de vragen en de antwoorden te lezen. ff bellen met het CBR!


:^

Zoals dus al meerdere keren is aangegeven. Probeer eens wat probleem oplossend mee te denken en ook te reageren op dit soort tips.
 
denk ook heel goed kijken er zijn div
instinkers
bv die van een bus ...heeft de bus hier voorrang bij wegrijden
iedereen antwoord nee ( waarom niet? geen richtingaanwijzer)


Stom wordt niet gevraagt hij is binnen de bebouwdekom
dus heeft wel voorrang.
Zijn gewoon dingen die je moet zien door middel van de borden
Yess ik zag het wel hahahahah
 
van alle vorige weet ik niet, maar van de laatste examen had ik er 39 goed van de 50 en mocht ik er maximaal 6 fout hebben.


Ik vind het wel raar wat je schrijft, 50 vragen? Ik kreeg 70 vragen en had ruim de tijd om te antwoorden, ik geloof soms wel 15 tot 20 seconden.
Ik heb het in twee keer gehaald

In ieder geval succes.

Elly
 
Ik vind het wel raar wat je schrijft, 50 vragen? Ik kreeg 70 vragen en had ruim de tijd om te antwoorden, ik geloof soms wel 15 tot 20 seconden.
Ik heb het in twee keer gehaald

In ieder geval succes.

Elly


Wanneer was dat?

CBR:
Hoe gaat een theorie-examen in zijn werk?
Het theorie-examen bestaat uit vijftig vragen: ja/nee-vragen, meerkeuzevragen en open vragen. Je moet vierenveertig vragen goed beantwoorden. De vragen worden mondeling gesteld aan de hand van beelden van verkeerssituaties die worden vertoond op grote tv-monitoren. Je kunt de vragen ook meelezen. Je beantwoordt de vragen met drukknoppen in de tafel.
Het examen duurt in totaal drie kwartier, inclusief de informatie vóór de examenvragen. Daarna stelt de computer in ongeveer een kwartier de uitslag vast. Als je slaagt, krijg je het theoriecertificaat meteen mee.



Mijn tips: theorielessen volgen bij een andere rijschool
(vinden ze nooit een probleem).
Al geoefend op de computer met zo'n CDROM? (of DVD tegenwoordig?)
CBR bellen en vragen hoe dat zit met dislectie-"patienten".
 
Hmm, lastig als je vindt dat er te weinig tijd is. Ik had juist over het algemeen last van teveel tijd. Dat ik al het antwoorde wilde geven (Wat nog niet kan) als die muts nog aan het brallen is op de video...

Ik weet niet precies wat de grondslag is van het niet halen van het theorie, maar ik zie wel een potentieel gevaar. Want je kunt misschien wel extreem goed rijden, maar als je je theorie niet gewoon kent (hey sommige situaties blijven altijd giswerk, maar het overgrote deel), dan heb je gewoom meer potentie om gevaarlijke situaties te creeeren. Oftewel, hoe kan je veilig aan het verkeer deelnemen als je bij de theorie-examens zwaar onder de maat presteert? Is het de druk? De vraagstelling? Krijg je de theorie gewoon niet geleerd?
 
Goede tips zijn hier al gegeven (leg minder druk op jezelf, informeer naar andere examenoplossingen). Gaat allemaal wel goedkomen met dat theorieexamen..weet ik zeker.


SUCCES!!!
 
Wanneer was dat?

CBR:
Hoe gaat een theorie-examen in zijn werk?
Het theorie-examen bestaat uit vijftig vragen: ja/nee-vragen, meerkeuzevragen en open vragen. Je moet vierenveertig vragen goed beantwoorden. De vragen worden mondeling gesteld aan de hand van beelden van verkeerssituaties die worden vertoond op grote tv-monitoren. Je kunt de vragen ook meelezen. Je beantwoordt de vragen met drukknoppen in de tafel.
Het examen duurt in totaal drie kwartier, inclusief de informatie vóór de examenvragen. Daarna stelt de computer in ongeveer een kwartier de uitslag vast. Als je slaagt, krijg je het theoriecertificaat meteen mee.



Mijn tips: theorielessen volgen bij een andere rijschool
(vinden ze nooit een probleem).
Al geoefend op de computer met zo'n CDROM? (of DVD tegenwoordig?)
CBR bellen en vragen hoe dat zit met dislectie-"patienten".

Ik heb het nog eens nagekeken en je heb gelijk het waren maar 50 vragen ja,pffffff het leek dus veel meer hahaha.


Elly
 
Ik ga morgen overleggen met mijn insructeur en rijschool. Hopelijk vindt ik dan wel een manier om goed voor de dag te kunnen komen en dat ik mijn theorie wel begrijp en een hogere slagingskans heb.

Top allemaal, en heel erg bedankt voor jullie suggesties.
 
Ik krijg binnenkort een aangepast examen van het CBR met daarbij een extra theorieles en oefeningen van mijn rijschool. Dat is wat ik tot nu toe heb kunnen regelen.

Dat klinkt als muziek in de oren, en hopelijk is dat ook zo. Ook heb ik te horen gekregen dat ik bijna klaar ben met mijn praktijk gedeelte. Mijn rijinstructeur was reuze tevreden na afloop van mijn privéles en zei dat ik eerst mijn theorie moet halen voordat we weer verder gaan. Uit eindelijk hoef ik nog maar 4 privé lessen volgen voor mijn eindexamen aldus mij rijinstructeur. :]
 
Laatst bewerkt:
Nem 1-2 weken vacantie op en leer totdat je iedere situatie en ieder bord etc(blindelings)kent. Gewoon 4-6 uur per dag geconcentreerd studeren.
Maar ik heb makkelijk praten, ik zit hier gemakkelijk op mijn keybord te tikken, en te vertellen wat je moet doen. Ik wens je hierbij veel sterkte.

Gr,
Henk
 
weet niet of het al gezegd is maar je moet proberen de situaties te leren, velen staren zich blind op de foto,s maar daarmee kun je nog steeds geen situatie inschatten, weet je hoe je moet reageren op de manier als t (cbr) van je verlangt dan worden die fotos ineens een stuk duidelijker. en idd domweg fotos instuderen lukte nog met het koekblikbewijs een aantal jaar geleden, maar daarmee ga je t nu niet meer redden.. Sucses
 
1. Er komen telkens weer dezelfde onderwerpen aan bod. Leer wat ze willen ! Je moet eenvoudigweg een aantal dingen erin stampen tot het je oren en neus uitkomt. :(

2. oefenen met CD -roms en internet examen is wel zinvol om je te laten wennen aan het examengevoel.

Hou vol en het gaat lukken! :9
 
I.d.d. niet te veel naar de fotos kijken. Denk i.d.d de situatie van jezelf maar ook van de andere. En leer de standard regels en uitzondering. Gratistheorie.nl is i.d.d een goede site. Deze heb ik gelezen + een examCD geoefend, en daarmee heb ik het gehaald, met 1 foutje (dacht dat je wel stil mag staan op tramrails om passagier af te laten stappen... hebben dan ook niet veel trams hier in twente).

*Alle voertuigen waar een stuur op zit hebben voorrang als ze van rechtskomen, tenzij jij op een verharde weg rijdt en de ander niet.
- Fout, als er voor je een onverharde weg is waar iemand uitkomt is het gelijkwaardig. Als jij dus op de verharde weg links gaat, en die voor je gaat rechtdoor, heeft die voorrang, ookal komt hij van een onverharde weg. Onverharde weg zoals jij steld geld alleen als ie van links of rechts komt.
Ennuh, ik heb nog weinig paarden en andere edele dieren gezien met stuur, maar die hebben dus ook voorrang, zelfs als de persoon er naast loopt. (edel dier= Elke dier die geen kop maar een Hoofd heeft)

*Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor, ook voetgangers!
- Fout. Een afslaande tram heeft voorrang.

Standard glas alcohol is i.d.d. altijd evenveel CC alcohol. Max 0,5 promiel ofwel 200mg (of ml?) toegestaan.

Even een andere vraag: 32 lessen voor voertuigbeheersing, is dat niet een beetje heel erg veel?
- Best wel lijkt me, ik heb voor beide samen 13 lessen gehad a 60 minuten per les, beide examens in 1x gehaald. Geen brommer gereden voor die tijd, al wel 3 jaar me B rijbewijs op zak, ook die alles in 1x gehaald, 32 lessen + TT


Is met alles de laatste 5 jaar of meer al zo dat er 50 vragen zijn, Ja en Nee vragen, waar je 5 fout mag hebben. Het is nu echter weer iets gewijzigd waarbij er nu ook ABC en D vragen bij komen, en open vragen waarin een getal ingevuld moet worden. Nu mag je er dan ook 6 fout hebben.
 
Ik heb mn theorie pas de 5de keer gehaald en mn praktijk examens allebei in 1 keer.
De theorie (net als de praktijk) is gewoon geldklopperij B|
 
Is met alles de laatste 5 jaar of meer al zo dat er 50 vragen zijn, Ja en Nee vragen, waar je 5 fout mag hebben. Het is nu echter weer iets gewijzigd waarbij er nu ook ABC en D vragen bij komen, en open vragen waarin een getal ingevuld moet worden. Nu mag je er dan ook 6 fout hebben.
[/quote]

Ja dat klopt

Elly
 
Terug
Bovenaan Onderaan