Nokkenas-sensor ZX9R kapot, en nu?

conducteur

Die hard MF'er
27 okt 2008
743
0
Groningen
Vonkt je motor dan?

OF vonkt hij niet omdat de sensor niet kan registreren in welke stand de nokkenas staat?

Iemand ervaring?

Hulp zeer gewaardeerd!
 
ik heb net een multimeter gehaald en heb uit het werkplaatshandboek de waarden ga nu testen of hij kapot is.

heb ook even geinformeerd of het datatool alarm voor problemen kan zorgen: dat kan. maar aangezien het nogal een werk is om deze eraf te halen (zit in de kabelboom verwerkt en getaped) kan ik dit alarm beter resetten.
 
Multimeter geeft niets aan bij nokkenassensor, ook niet terwijl ik hem probeer te starten, dus waarschijnlijk kapot ja. Maar heb voor de zekerheid het alarm uitgeschakeld door open te maken, de stekkers binnenin los te maken en de zekering eruit te halen.. Als het goed is is de batterij in het alarm na 6uur ofzo leeg en reset het alarm zich (de-spiking). Misschien later de nokkenassensor van z-jimmy proberen, hopelijk lost dat het probleem op.
 
Multimeter geeft niets aan bij nokkenassensor, ook niet terwijl ik hem probeer te starten, dus waarschijnlijk kapot ja. Maar heb voor de zekerheid het alarm uitgeschakeld door open te maken, de stekkers binnenin los te maken en de zekering eruit te halen.. Als het goed is is de batterij in het alarm na 6uur ofzo leeg en reset het alarm zich (de-spiking). Misschien later de nokkenassensor van z-jimmy proberen, hopelijk lost dat het probleem op.


ik zal em wel ff los halen als ik vrij ben, kom ik wel ff langs.
 
Multimeter geeft niets aan bij nokkenassensor, ook niet terwijl ik hem probeer te starten, dus waarschijnlijk kapot ja. Maar heb voor de zekerheid het alarm uitgeschakeld door open te maken, de stekkers binnenin los te maken en de zekering eruit te halen.. Als het goed is is de batterij in het alarm na 6uur ofzo leeg en reset het alarm zich (de-spiking). Misschien later de nokkenassensor van z-jimmy proberen, hopelijk lost dat het probleem op.

Heb je de sensor zelf nagemeten, of de 'toevoer' naar en signaal van de sensor?
 
Multimeter geeft niets aan bij nokkenassensor, ook niet terwijl ik hem probeer te starten, dus waarschijnlijk kapot ja. Maar heb voor de zekerheid het alarm uitgeschakeld door open te maken, de stekkers binnenin los te maken en de zekering eruit te halen.. Als het goed is is de batterij in het alarm na 6uur ofzo leeg en reset het alarm zich (de-spiking). Misschien later de nokkenassensor van z-jimmy proberen, hopelijk lost dat het probleem op.

Als je het alarm op die manier uitschakelt zijn de verbindingen onderbroken en gaat ie het zeker niet doen. De enige manier om het alarm uit te sluiten is om de boel door te verbinden.
 
Een nokkenassensor is negen van de tien keer een inductiesensor. Wat je dus kunt doen om hem te testen, is hem eruit schroeven (1 boutje vaak), multimeter eraan hangen en iets magnetisch langs halen, slaat je multimeter uit, dan is ie in orde. doet ie dit niet, dan is ie stuk. :P
 
Probleem opgelost!

Het probleem was uiteindelijk:


Door de tik die de nokkenassensor had gehad, was deze een beetje gebarsten en naar voren geschoven. hierdoor raakte de nokkenas als deze ronddraaide de nokkenassensor, welke dus van binnen helemaal aan diggelen was!

We hebben de nokkenassensor van Zjimmy aangesloten en de motor vonkte weer:D

Iedereen bedankt voor de input !
Groetjes Rich
 
Een nokkenassensor is negen van de tien keer een inductiesensor. Wat je dus kunt doen om hem te testen, is hem eruit schroeven (1 boutje vaak), multimeter eraan hangen en iets magnetisch langs halen, slaat je multimeter uit, dan is ie in orde. doet ie dit niet, dan is ie stuk. :P


hij was DUIDELIJK stuk. mijn nokkenas sensor eraan en hij vonkte direkt. morgen alles weer opbouwen en dan hopen dat ie loopt. 99 % kans dat hij in 1 keer start

dubbel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan