Nokkenaskettingspanner VF1000F

ikkenie01

Rookie
28 okt 2007
2
0
Berkel-Enschot
Ik wil vragen of iemand mij met het volgende kan helpen.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda VF1000F en blijkt dat de nokkenasketting spanner niet meer goed werkt. Bij 5000 toeren gas los en hij rateld bovenin de voorste cylinder. Na demontage van spanner en een ritje naar de dealer blijkt inderdaad de spanner defect te zijn. Volgens dealer wordt de spanner door Honda niet meer geleverd.
Is er nog een manier om aan een nieuwe spanner te komen of eventueel repareren. Het is een automatische spanner en wordt door eenzelfde mechanisme als een kitspuit vergrendeld. Dit is glad geworden en glijd dus uit vergrendeling. Wie kan mij helpen.

Frank
 
Honda levert ca. 85% van de onderdelen na dus probeer een andere dealer.

Of ga eens langs een sloop of een handige (eenmans) motorzaak. Misschien kun je van een ander type motor of van 2 spanners 1 maken.

Ik denk dat de spanner in andere types motor kan zitten maar een ander onderdeelnummer heeft en dat is voor de dealer te moelijk (teveel denkwerk).
Of een sloopblokje
 
Probeer het eens bij japarts,ff je framenr doorgeven via een mailtje en het wordt nog opgestuurd ook.
Mijn motor is nooit in nederland geleverd en de meeste motorzaken nemen niet eens de moeite om er iets voor uit te zoeken.
Via japarts al het een en ander geregeld

@darkwing,een sloopblokje vanwege een kapotte spanner :?
kan je beter van een sloopblokje de spanner afhalen
 
Laatst bewerkt:
Handmatige spanner op een VF, dat zal idd lekker werken, gaat nogal wat aanpaswerk vereisen (al was het slimmer geweest als ze dat vanaf de fabriek gedaan hadden, had een hoop gekloot gescheeld met die klotedingen..).

Je kunt cmsnl.com proberen, die hebben wat oude voorraden van Honda over gekocht.
En weet je zeker dat die staaf niet meer goed is, volgens mij is het vaker zo dat de veer te slap is geworden (of afgebroken en dan ligt ie in je carterpan :X).
 
Terug
Bovenaan Onderaan