ze kunnen de lift vergroten...dit doen ze door aan de onderkant (het nutteloze stuk van de nok) wat af te draaien. Hierdoor stel je je klepspeling anders af, en is de lift relatief groter. Kans dat je je klepschotels wat moet afslijpen omdat ze anders tegen je klepseals aankomen.
Mss kunnen ze dan ook tegen je zuiger aankomen bedenk ik net...maargoed..
timing wordt ook vaak veranderd...weet niet hoe ze dat precies doen zonder de lift te wijzigen, of dat ze de boel oplassen ofzo (lassen betekent vaak andere tuimelaars bij XR, bij NX dus mss andere shims ofzo)..
ik zou als ik jou was eerst een ander uitlaatsysteempje nemen, denk datje daar meer aan hebt.
Enige wat een nokkenas doet is de motor hoogtoeriger (of laagtoeriger) maken en/of betere vulling geven (door de lift te veranderen)...
Imho is de nokkenas een van de laatste dingen die je aanpast...zou eerst een andere uitlaat nemen + andere carb en evt. een HD zuiger (Als ze te krijgen zijn)...
kop laten flowen zal ongetwijfeld ook leuk zijn, maar vraag me af hoeveel de kosten afwegen tegen de vermogenswinst.
Voor xr zijn er een aantal 'snelle' nokkenassen te koop, voor NX waarschijnlijk ook wel....bij xr is de goedkoopste 160 euro, dat is de helft van een nieuwe originele...