Nooit meer een boete!!!

Ik zat eens te denken over scherpe lampjes om je kentekenplaat heen. Als je als mens gewoon kijkt, kun je het lezen, maar als je het op foto vastlet, kan het overbelicht raken over de kentekenplaat heen? Of is dat onzin? zomaar een theorie hoor :z
 
Ik zat eens te denken over scherpe lampjes om je kentekenplaat heen. Als je als mens gewoon kijkt, kun je het lezen, maar als je het op foto vastlet, kan het overbelicht raken over de kentekenplaat heen? Of is dat onzin? zomaar een theorie hoor :z

Dan blijft het strafbaar...kan je het ook op verlichting gooien. Het voeren van onjuiste verlichting...noem maar op. genoeg mogelijkheden om dit ook te beboeten.
 
zo'n systeempje heb ik niet nodig.
Als je boven de 250 rijdt kan je niet geflitst worden.
Ik rij altijd minimaal 250, rij ik langzamer dan valt de motor uit.

:+

agent: waarom reed u zo snel?
Persoon: als ik langzamer ga rijden valt ie uit :) :)
 
Dan blijft het strafbaar...kan je het ook op verlichting gooien. Het voeren van onjuiste verlichting...noem maar op. genoeg mogelijkheden om dit ook te beboeten.

Klopt, ALS ze dat al willen bestraffen, kunnen ze het daarop gooien. Maar het is geen misdrijf meer :)
 
Summary: is het wel veilig als oom agent 120 rijdt waar je 80 mag en als wij motorrijders dat doen niet?
Ja :Z



Klopt, ALS ze dat al willen bestraffen, kunnen ze het daarop gooien. Maar het is geen misdrijf meer :)
Wel als aannemelijk te maken is dat de reden van die lampjes alleen maar de leesbaarheid van je kentekenplaat te verminderen.

Bovendien werkt 't toch al niet ;)
 
Wel als aannemelijk te maken is dat de reden van die lampjes alleen maar de leesbaarheid van je kentekenplaat te verminderen.

Bovendien werkt 't toch al niet ;)

BEwijs maar eens dat het niet zo is gedaan om het juist zichtbaar te maken ;)

Maar ik betwijfel idd of het werkt, zonder 1000W lampen erom heen te hangen :+
 
zo'n systeempje heb ik niet nodig.
Als je boven de 250 rijdt kan je niet geflitst worden.
Ik rij altijd minimaal 250, rij ik langzamer dan valt de motor uit.

:+

agent: waarom reed u zo snel?
Persoon: als ik langzamer ga rijden valt ie uit :) :)
Helaas filtsen ze tot ver boven de 300km jammer dus
 
Boven de 250 niet flitsen, in nederland weet ik dat niet, in belgie kan ik getuigen dat je toch tot 268 niet veilig bent :(
 
Mijn kentekenplaat was er laatst afgevallen vanwege een scheur in de kentekenplaathouder. had ik die plaat onder m'n jas gedaan en kon ik lekker doorkachelen. Als ik aangehouden zou worden zou ik een zielig verhaal ophangen dat ik NET was gevallen en m'n plaat eraf was, blabla, en dan zou ik 'm onder m'n jas vandaan halen. Dit kan je een tijd volhouden, maar als je eenmaal een keer bent aangehouden is t daarna wat meer oppassen. En het rijdt ook niet zo lekker met die plaat elke dag onder je jas ;) Maar als je een keer haast hebt...
 
zo'n systeempje heb ik niet nodig.
Als je boven de 250 rijdt kan je niet geflitst worden.
Ik rij altijd minimaal 250, rij ik langzamer dan valt de motor uit.

:+

agent: waarom reed u zo snel?
Persoon: als ik langzamer ga rijden valt ie uit :) :)

Gedeeltelijk waar. Multinova 6f radar installatie gaat tot 270km/u gatso radar tot 250. Gatso lus gaat tot 300km/u
 
Ik zat eens te denken over scherpe lampjes om je kentekenplaat heen. Als je als mens gewoon kijkt, kun je het lezen, maar als je het op foto vastlet, kan het overbelicht raken over de kentekenplaat heen? Of is dat onzin? zomaar een theorie hoor :z

Kan wel.. mitst je de juiste spulltjes koopt. Bij elke fotospecialist te krijgen. Een flitser die reageert op een andere flitser, gaat echt in een fractie van een seconde... echter net zo zwaar illegaal als het wegklappen van een kenteken.
 
ik snap het niet....80% van de mensen rijdt te hard...daar maken ze zelf geen probleem van, maar als iemand iets doet om niet gepakt te worden, wordt iedereen opeens bang. Je riskeert in beide gevallen een boete of erger. plus dat je met hardrijden sowieso gevaarlijker bezig bent (om maar even lekker de moraalridder uit te hange :9 ) maar dat moet buiten beschouwing worden gelaten?..

ik vind het een grappig systeem, wilde het vroeger ook op mn brommer bouwen tot ik erachter kwam dat ze toch niet aan je gegevens kunnen komen via je brommerplaatje voor een luttele snelheidsovertreding.

enige nadeel van het systeem is dat het ook voor een menselijk oog zichtbaar is dat je het niet kunt lezen.
Vond ik de IR overbelichting een slimmer plan...maargoed...hoeveel IR camera's heb je tegenwoordig?

zo...weer lekker genoeg geblaat.

Volgens mij kun je btw het beste gewoon zonder kentekenplaat rijden..en dan dom houden ...van....wtf '( erafgevallen? crap..komt er een 1 op mn plaat...das lelijk.
Zolang je zelf nog niet aan een bekeuring denkt krijg je em ook midner snel. Net als dat zolang je geen contact legt met een politieagent (oogcontact) je minder snel aangehouden wordt.

Btw...ik geloof direct dat het wel veilig is als de politie 120 rijdt ipv 80....onderschat die mensen niet...kunnen écht rijden. De motoragenten tenminste.
 
Niet alleen IR... alle flitsen.

Het grootste gevaar van te snel rijden zit geloof ik vooral in andere verkeersdeelnemers. Die zien je niet of schatten je snelheid verkeert in. En als mensen de snelheid van oom agent verkeerd inschatten is hij net zo goed de spreekwoordelijke lul.
Maar om een één of andere reden zien ze die gestreepte fietsen nooit over het hoofd. B|

Johan

-we gaan off-topic-
 
Het lijkt net of dit het ei van columbus is maar je moet zelf in de gaten houden waar geflitst wordt en als je dat al doet kan je net zo goed even afremmen.Het werkt niet automatisch en das de zwakte van het systeem.
 
Niet alleen IR... alle flitsen.

Het grootste gevaar van te snel rijden zit geloof ik vooral in andere verkeersdeelnemers. Die zien je niet of schatten je snelheid verkeert in. En als mensen de snelheid van oom agent verkeerd inschatten is hij net zo goed de spreekwoordelijke lul.
Maar om een één of andere reden zien ze die gestreepte fietsen nooit over het hoofd. B|

Johan

-we gaan off-topic-

Grootste gevaar van te hard rijden zit erin dat vrijwel niemand in de gaten heeft wat voor remafstanden er gelden bij hogere snelheden. |(
Gecombineerd met een kijktechniek die niet breder is dan de kuipruit en niet verder van 1 of 2 voertuigen voor zich.
Een beetje oom agent houdt er voordurend rekening mee dat NIEMAND hem ziet en zorgt ervoor dat er altijd een vluchtweg is als iemand "doorkomt".
Het gevaar zit niet in de andere verkeersdeelnemers, die doen wat ze altijd doen, het gevaar zit erin dat je zelf niet voldoende rekening houdt met hun beperkingen ;)

Het is fijn om te weten dat een ander verzekeringtechnisch fout was als ze je van je fiets rijden, maar de pijn is er niet minder om als je bijkomt in het ziekenhuis ;)

Die gestreepte fietsen zien mensen nl net zo goed over het hoofd, geloof me B| .
 
Terug
Bovenaan Onderaan